اندروید سیستم عامل منبع بازی است که به سادگی قابل تغییر است و انعطاف زیادی به جهت کاربری دارد. اگر برای اولین بار تصمیم دارید از سیستم عامل اندروید استفاده کنید و پیش از آن از iOS یا ویندوز فون استفاده میکردید شاید کار با این نرم افزار چندان برای شما خوشایند نباشد و کار کردن با برنامه های پیش فرض اندروید شما را سردرگم کند.  توجه به برخی از برنامه هایی که نباید روی اندروید نصب شوند ، به روزرسانی های اندروید و…برای هر کاربر جدیدی ممکن است چالش برانگیز باشد. برای استفاده ساده تر از اندروید بهتر است بعداز مهاجرت به اندروید از انجام 5 کاری که در ادامه معرفی می کنیم خودداری کنید.

نکات کاربردی بعد از مهاجرت به اندروید

Things Not to Do When Getting Your First Android Phone

 

برخی از برنامه ها و اعمال برای اندروید مشکل ساز هستند و در مقابل برنامه هایی که اندروید را متحول می کنند نیز برای کاربران اندروید مفید و کاربردی هستند. اندروید نسبت به سیستم عامل های دیگر آسیب پذیر تر است و کارایی اندروید نیز به شیوه استفاده کاربر از این سیستم بستگی دارد. بعد از این که برای اولین بار گوشی یا تبلت اندرویدی خریداری کردید، به نکات زیر توجه داشته باشید.

 

از نصب برنامه ها بدون تحقیق خودداری کنید

برنامه های موبایل در هر نسخه ای نظیر اندروید و  iOS معمولا به جز بخش مورد نظر ما اپ های جداگانه ای را در برمیگیرند که تنها حافظه گوشی را اشغال می کنند. مثلا بسیاری از برنامه های مدیریت مصرف باتری  یا برنامه های رایگان و کاربردی اندروید جلوه های دیگری نظیر فلش لایت یا چراغ قوه دارند که شاید اصلا برای شما کاربردی نباشد! بسیاری از این برنامه ها  scam apps هستند که صرفا با هدف جاسوسی موبایل در گوگل پلی و مارکت اندروید عرضه شدند.

 

از نصب برنامه و اپ های فیس بوک خودداری کنید

اندروید به خودی خود مدیریتی روی مصرف باتری به شکل سایر سیستم عامل ها ندارد. برنامه فیس بوک و نسخه موبایل آن به شدت باتری مصرف می کنند و شاید تنها یک ساعت چت کردن با اپلیکیشن فیس بوک به صورت مداوم کافی باشد تا شارژ باتری شما به زیر 15 درصد برسد! بهتر است که از نسخه های دسکتاپ نرم افزارهایی نظیر فیس بوک استفاده نمایید. البته گاهی مصرف زیاد باتری می تواند از نشانه های هک شدن حساب شبکه اجتماعی باشد!

 

نکات کاربردی بعد از مهاجرت به اندروید

 

از برنامه های مدیریت و افزایش طول عمر باتری استفاده نکنید

اندروید به خوبی قادر است پس زمینه های برنامه ها را بعد از بسته شدن غیرفعال کند. بنابراین استفاده از برنامه های افزایش طول عمر باتری عملا تبلیغی بیش نیست و تنها برای مشاهده میزان زمان باقی مانده برای استفاده از اسمارت فون با درصد مشخصی از شارژ کاربردی هستند.

برای جلوگیری از مصرف بی رویه باتری در اندروید بهتر است از ترفند های ردیابی برنامه های پرمصرف اندروید استفاده کنید.

 

از بستن برنامه های اخیر به صورت مداوم خودداری کنید

همواره این تصور وجود دارد که برنامه های اخیری که در اندروید و iOS  بسته شده اند باید با استفاده از منو recent app چک شوند تا از مصرف بی رویه باتری جلوگیری شود. اما حقیقت این است که باز ماندن این برنامه فشار کمتری روی باتری و طول عمر آن در اسمارت فون ها دارد تا این که به صورت تک تک برنامه ها را ببندید.

برای درک ساده تر این موضوع بهتر است که برنامه های باز شده اخیر را مشابه با شورتکاتی برای دسترسی ساده تر به آن برنامه تصور کنید تا این که به عنوان یک اپ مصرف کننده باتری بدان نگاه کنید.

 

نکات کاربردی بعد از مهاجرت به اندروید

 

مخاطبان را تنها در گوشی اندروید ذخیره نکنید

ذخیره سازی مخاطبان به تنهایی در اندروید نقل و انتقال شماره ها را به گوشی های دیگر سخت می کند. بهتر است که لیست مخاطبانتان را در حساب های دیگری نظیر گوگل درایو ذخیره نمایید.

 

پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید

چه مواردی دیگری را به کسانی که اولین بار از اندروید استفاده می کنند پیشنهاد می کنید؟ پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام