همانطور که می‌دانید DNS سرور‌ها جزء مورد اعتمادترین عوامل در وب‌گردی ها و دانلود‌های ما می‌باشند اما عده کمی از مردم درک درستی از کارایی آنها داشته و با نحوه کارکرد آنها آشنایی دارند. بنابراین اگر قصد دارید تا سرعت اینترنت و دانلود خود را به بالاترین حد ممکن در پهنای خود ببرید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌نماییم. توجه داشته باشید که سطح این مقاله متوسط رو به بالا می‌باشد بنابر این به توضیحات ابتدایی DNS و نحوه تغییر آن نپرداخته و تنها به چگونگی پیدا کردن بهترین DNS را با هم مرور خواهیم کرد.

به طور معمول بهترین دی ان اس ها که از زمان پاسخگویی کمتری نیز برخوردار هستند، دی ان اس سرور‌های ارائه شده توسط گوگل می‌باشند. قبل از هرکاری بهتر است که شما این دی ان اس سرور‌ها را تست نمایید و در صورتی که جوابگوی شما نبودند اقدام به استفاده از دی ان اس های دیگر نمایید.

DNS 1 : 8.8.8.8

DNS 2 : 8.8.4.4

برای انجام این امر نرم افزار‌های زیادی وجود دارند که به شما بهترین دی ان اس بر اساس آی‌پی کامپیوترتان را معرفی می‌نمایند. در این مقاله ترفندها قصد دارد تا بهترین نرم افزار که به صورت رایگان و برای استفاده در ویندوز عرضه شده است را به علاقه‌مندان معرفی نماید. نام این اپلیکیشن DNS Benchmark می‌باشد که هم اکنون می‌توانید آن را از طریق لینک زیر و به صورت رایگان دریافت نمایید.

 

دانلود نرم افزار DNS Benchmark با لینک مستقیم

 

مرحله اول: پس از دانلود و اجرا شما می‌بایست از زبانه‌های موجود به زبانه‌ی Nameservers بروید. درواقع سر و کار اصلی ما با همین قسمت می‌باشد.

dns-benchmark

مرحله دوم: حال نرم افزار به صورت اتوماتیک شروع به چک کردن وضعیت سرور‌های مختلف نسبت به اینترنت شما می‌نماید و پس از بررسی بهترین‌ دی ان اس ها را به شما معرفی خواهد کرد که در بالاتر از سایرین قرار خواهند داشت. کافیست تا از این دی ان اس ها استفاده نمایید تا بتوانید از بالاترین میزان دانلود و سرعت اینترنت خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید هر موقع که احساس کردید سرعت اینترنت شما کاسته شده است، بهتر است نرم افزار را باز کرده و وضعیت دی ان اس ها را چک کنید شاید مشکل از این سرور‌ها باشد که با تغییر حل خواهند شد.

dns-benchmark2

دی ان اس هایی که با یک دایره تو پر سبز مشخص شده اند بهترین دی ان اس ها می‌باشند. بعد از دایره تو پر سبز، دایره تو خالی سبز، دایره تو خالی زرد و سپس دایره تو خالی قرمز نیز وجود خواهند داشت که به ترتیب رو به ضعیفتر شدن خواهد آمد.

 

چه امتیازی می دهید؟
5 / 3.60
[ 5 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 3 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

عرفان ۱۵ دی ۱۳۹۴

سلام.
حالا که dns ها رو بدست آوردیم باید چگونه از آنها استفاده کنیم؟لطفا آموزش رو کامل بگید.مرسی از لطفتون

معین ۱۶ دی ۱۳۹۴

درورد

آموزش تغییر دی ان اس ها نیز طی امروز یا فردا در سایت قرار داده میشه

عرفان ۱۶ دی ۱۳۹۴

مرسی از لطفتون

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام