چگونه میانبرهای لاک اسکرین اندروید 8 را تغییر دهیم؟

اندروید 8 (Android O) فعلاً برای تمام کسانی که قصد امتحان کردن آن را داشته باشند در دسترس است و علاوه بر قابلیت های منحصر به فرد جدید خود همچون هر نسخه ی آزمایشی دارای باگ هایی نیز می باشد. برخی از این قابلیت ها به خوبی کار می کنند و برخی هم خیر. معلوم نیست هر قابلیتی که اکنون در نسخه ی بتا وجود دارد در نسخه ی پایدار و نهایی نیز حتماً قرار گرفته باشد اما بعید است که خبری از امکان کاربردی اندروید یعنی System Tuner نباشد. با استفاده از این ویژگی جدید می توانید به راحتی میانبرهای لاک اسکرین گوشی خود را تغییر داده و سفارشی کنید. یعنی برخلاف اندروید 7 اینبار در صفحه ی قفل اگر انگشت خود را به سمت راست یا چپ صفحه بکشید همان اپلیکیشن هایی باز خواهند شد که خودتان از پیش تعیین کرده اید. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را با تغییر این میانبرهای لاک اسکرین در اندروید هشت آشنا کنیم.

 

برای تغییر شورتکات های لاک اسکرین در اندروید 8 نیاز است در ابتدا قابلیت System UI Tuner را فعال کنید که می توانید در این مطلب آموزش فعال سازی آن را مطالعه نمایید.

وقتیکه از فعال بودن این بخش مطمئن شدید وارد اپلیکیشن Settings گوشی خود شوید. نمایش بخش های تنظیمات در اندروید 8 اندکی متفاوت شده است و برای پیدا کردن قسمت System UI Tuner نیاز است ابتدا وارد قسمت System شوید. پس مسیر System>System UI Tuner را دنبال کنید.

 

 

حال در این صفحه بر روی قسمت Lock Screen ضربه بزنید تا تنظیمات قابل سفارشی سازی مربوط به آن نمایش داده شود. در این صفحه می توانید با ضربه زدن روی Left shortcut میانبر سمت چپ یا روی Right shortcut میانبر سمت راست لاک اسکرین گوشی خود را تعیین کنید.

همچون نسخه های قبلی اندروید دکمه های مربوط به این میانبرها در گوشه ی پایین سمت راست یا چپ صفحه نمایش داده می شوند و برای رجوع به آنها کافیست صفحه را به سمت راست یا چپ بکشید. بر روی میانبری که اکنون قصد تنظیم آن را دارید ضربه بزنید.

 

 

در لیستی که ظاهر می شود اپلیکیشن موردنظر خود را به عنوان میانبر مربوطه انتخاب کنید. به عنوان مثال در تصویر زیر مشاهده می کنید که ما قصد داریم اپلیکیشن تنظیمات را به عنوان میانبر سمت چپ تنظیم کنیم لذا گزینه ی Launch Settings را انتخاب خواهیم کرد.

 

 

مدتی است که اندروید راه خوب و پر موفقیتی را پیش گرفته و اگر بخواهیم درباره ی همین قسمت لاک اسکرین این سیستم عامل نیز صحبت کنیم باید بگوییم که در این مدت دچار تغییرات مثبت زیادی شده است. به عنوان مثال هم اکنون از ویجت های مختلف پشتیبانی می کند و امکان سفارشی سازی آزادانه ی خود و میانبرهایش فراهم گردیده است. البته در اندروید 6 و 7 برای این کار نیاز به روت کردن دستگاه بود ولی در این نسخه از اندروید به عنوان یک قابلیت پیش فرض در نظر گرفته شده است.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 4.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام