پیام های ویدیویی و تلسکوپ به تلگرام اضافه شد!

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • 2,164 views
  • 0

پیام های ویدیویی و تلسکوپ به تلگرام اضافه شد!

پیام رسان تلگرام امروز با انتشار آپدیت 4.0 اپلیکیشن خود از دو قابلیت بسیار مهم جدید رونمایی کرد که عبارتند از پیام های ویدیویی و تلسکوپ (Telescope). بدون شک همه ی شما عاشق سرعت و سادگی پیام های صوتی تلگرام هستید. اما از امروز شما قادر خواهید بود به همان سادگی و همان سرعت بالا به ارسال پیام های ویدیویی نیز بپردازید. شاید نام تلسکوپ زیاد برایتان آشنا نباشد اما می توانیم به طور مختصر بگوییم که سرویسی جهت به اشتراک گذاری ویدیو است که جهت دسترسی به آن نیازی به دارا بودن حساب تلگرام نیست. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این قابلیت های جدید پیام رسان تلگرام آشنا کنیم.

 

کار فرستادن یک پیام ویدیویی در تلگرام بسیار راحت خواهد بود. به صفحه چت یا کانال موردنظر خود رفته و یکبار بر روی آیکون میکروفون که در گذشته تنها برای ضبط صدا استفاده می شد ضربه بزنید. مشاهده می کنید که آیکون میکروفون جای خود را به یک آیکون دوربین می دهد که اگر بار دیگر بر روی آن ضربه بزنید باز هم آیکون میکروفون ظاهر می شود. هم اکنون می توانید بر روی شکل دوربین ضربه زده و نگه داشته تا پیام ویدیویی شما شروع به ضبط کند. البته آموزش کامل تر ضبط پیام ویدیویی و گزینه های مرتبط با آن را بزودی منتشر خواهیم کرد و در این مطلب تنها قصد معرفی این قابلیت ها را داریم.

 

پیام ویدیویی تلگرام

 

این پیام های ویدیویی بسیار سریع هستند زیرا همانطور که در جال ضبط ویدیو هستید، تلگرام نیز آنها را فشرده و ارسال می کند. این پیام های ویدیویی بصورت پیش فرض توسط دستگاه مخاطبین دانلود و نمایش داده می شوند اما امکان این وجود دارد که از طریق تنظیمات این دانلود و پخش خودکار را متوقف کرد. بنابراین می توان همچون پیام های صوتی و سایر فایل ها، به تنظیم این نوع جدید از پیام ها نیز پرداخت.

 

 

وقتیکه در حال مشاهده ی یک پیام ویدیویی هستید می توانید آزادانه به مرور در سایر صفحات چت تلگرام خود بپردازید. در اینصورت ویدیوی مربوطه بصورت پاپ آپ در گوشه ی صفحه نمایش داده می شود. شما می توانید محل قرارگیری آن را بصورت دلخواه تغییر داده یا اینکه در هر زمان پخش ویدیو را متوقف نمایید.

 

بدون شک کانال ها را می توان یکی از انقلابی ترین قابلیت های مسنجر تلگرام دانست که توجه میلیون ها کاربر را به خود جلب کرد. بسیاری از اشخاص برجسته و رسانه های رسمی نیز از طریق همین کانال های تلگرامی با مخاطبین خود در ارتباط هستند. با عرضه ی قابلیت پیام ویدیویی این ارتباط بسیار قوی تر از گذشته خواهد شد اما هنوز هم یک چیز را کم دارد! فکر کنید که چقدر خوب می شود اگر اشخاصی که حساب تلگرام ندارند هم قادر به مشاهده ی این ویدیوها باشند.

خوشبختانه سرویس تلسکوپ نیز، قابلیت دیگری است که تلگرام برای این کار در نظر گرفته است. تلسکوپ را می توان یک پلتفرم اختصاصی میزبان ویدیویی دانست که ارتباطی از جنس ویدیویی را بین رسانه ها و مخاطبان برقرار می کند. هر کانال عمومی از این پس یک لینک مخصوص (به شکل telesco.pe/channel_name) برای سایت تلسکوپ خواهد داشت که تمام پیام های ویدیویی کانال مربوطه در داخل آن قرار خواهد گرفت. بنابراین از امروز دیگر ویدیوهای کانال شما تنها به تلگرام محدود نشده و در شبکه جهانی وب نیز در دسترس قرار می گیرند.

 

 

از این به بعد هر پیام ویدیویی که در کانال خود آپلود می کنید در وبسایت تلسکوپ نیز آپلود شده و یک لینک مخصوص عمومی نیز خواهد داشت.

 

 

با استفاده از این قابلیت جدید حتی قادر خواهید بود این پیام های ویدیوی را در توییتر و فیسبوک نیز با دوستانتان به اشتراک بگذارید. بدون شک با گسترش استفاده از این سرویس جدید، از این پس ردپای تلگرام را در جای جای فضای مجازی خواهیم دید.

تلگرام همچنین از یک قابلیت جدید دیگر رونمایی کرده است که بسیار تخصصی تر از سایر بخش های تلگرام می باشد. از امروز ربات های تلگرامی قادر به استفاده از سرویس پرداخت پول خواهند بود. بنابراین کاربران از این پس می توانند از طریق ربات های تلگرام به خریداری محصولات موردنظر خود پرداخته، پیتزا سفارش دهند، لباس بخرند، ماشین اجاره کنند و بسیاری از موارد مشابه دیگر.

 

 

با استفاده از این ربات پرداخت یک دکمه ی پرداخت به پیام موردنظر شما اضافه می شود. کاربران با ضربه زدن روی این دکمه می توانند با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود به پرداخت مبلغ مربوطه پرداخته و اگر احراز هویت دو مرحله ای را برای حساب خود فعال کرده باشند، کارت بانکی خود را در تلگرام نیز ذخیره نمایند. البته از آنجایی که این قابلیت در کشور ما کاربرد زیادی نخواهد داشت تا همینقدر به معرفی آن بسنده می کنیم و به بررسی تخصصی تر آن نخواهیم پرداخت. برای اطلاعات بیشتر درباره قابلیت می توانید به مطلب مربوطه در بلاگ رسمی تلگرام مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید که این مطلب تازه شروع بحث درباره قابلیت های جدید تلگرام بوده و پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه مطالب بعدی ما در این باره را از دست ندهید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام