کتاب توهم باهوشی

سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹
  • 981 views
  • 0

ناراحت نشوید! شما هم توهم باهوشی دارید

بسیاری از افراد سعی می کنند با نظر دادن درباره هر حوزه و تخصصی اینگونه نشان دهند که درباره همه چیز اطلاعات دارند و به تعبیری خودشان را باهوش معرفی کنند. در طول مسیر زندگی، این افراد به جایی می رسند که خیال می کنند واقعا باهوش هستند و نسبت به دیگر افراد یک سر و گردن بالا ترند. کتاب توهم باهوشی دقیقا مخصوص این افراد است. همان هایی که خیال می کنند علم شان نسبت به همه چیز کامل است و بیشتر از هر کس دیگری می دانند. کتاب توهم با هوشی به شما ثابت می کند که اطلاعات شما درباره موضوعات مختلف جزئی است و البته راه کار هایی را به شما ارائه می دهد تا تسلیم این توهم نشوید و با این باور خود را در مسیر خاموشی قرار ندهید.

اگر شما هم فکر می کنید راه و روش کار جهان را می دانید، سخت در اشتباه هستید و دچار توهم باهوشی شده اید. در کتاب توهم باشی در خواهید یافت که ذهن هر شخص در طول زندگی نظریه هایی را می سازد و این نظریه ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند. این شما هستید که برای شخصیت واقعی تان داستان می سازید و انجام کار های مختلف تان را توجیه می کنید و این داستان آنقدر ادامه پیدا می کند تا برای خودتان به نظر واقعی می شود. اما با خواندن کتاب توهم باهوشی می بینید که به راستی این نظریه ها همه توهم هستند. کتاب توهم باهوشی که با موضوع اندیشه و تفکر توسط دیوید مکرینی به رشته تحریر درآمده است، فرصت عالی برای شما است تا توهمات زندگی و افکارتان را شناسایی کنید و آگاهانه در صدد رفع آن برآیید.

تمامی علوم در حال پیشرفت هستند در این میان علم روانشناسی نیز هر روز به دستاورد های جدیدی دست پیدا می کند، بر اساس یافته های جدید، محققان ادعا می کنند علت رفتار های مختلفی که از ما سر می زند، همیشه انتخاب ها و یا رفتار ما نیست. بلکه این داستان های کوچکی که ما برای توضیح رفتارمان می سازیم تاثیر گذاری بیشتری دارند. همه ما از این داستان ها داریم، مثلا زمانی که دیگر نمی خواستیم از رژیم لاغری مان پیروی کنیم داستانی ساختیم و بهانه تراشی کردیم و خودمان را برای ترک رعایت رژیم لاغری قانع کردیم.

دکتر میثم شکری ساز

دکتر میثم شکری ساز

اگر نگاه کلی به سال های گذشته بیاندازیم خواهیم دید که انسان ها چقدر هوشمندانه عمل کرده اند و توانسته اند امکانات زیادی را با هوش و ذکاوت خود برای داشتن یک زندگی بهتر اختراع کنند. مثلا اتومبیل ها، لوازم خانه مانند لباسشویی و ماشین ظرفشویی، کامپیوتر ها و بسیاری از امکانات دیگر که همگی برای رفاه حال ما اختراع شده اند. سال ها طول کشیده است که این وسایل اختراع شوند و تلاش زیادی پشت این کار بوده است. پس ما انسان ها خیلی باهوش و با استعداد هستیم! اما نه، صبر کنید. ما در عین حال که در این حد با هوش هستیم، گاهی اوقات کارهایی می کنیم که خودمان هم متعجب می شویم. مثلا خیلی راحت سوئیچ مان را در اتومبیل مان جا می گذاریم، و یا یک مرتبه فراموش می کنیم می خواستیم چه بگوییم! یا حتی با چالش های بزرگ تری مواجه می شویم، مثلا ورشکت می شویم، اضافه وزن پیدا می کنیم، سرمان کلاه می رود و کل سرمایه مان را می بازیم و … .

پس آن همه هوش و ذکات انسان کجا رفت؟ همه انسان ها حتی بهترین دانشمندان و صنعتگران، افکاری در ذهن خود دارند که باعث گمراهی آن ها می شود. فرقی نمی کند در چه جایگاهی باشید، همه ما ممکن است دچار چنین اشتباهاتی شویم. پس با علم بر این موضوع و با در نظر گرفتن این محدودیت های ذهنی مان، لازم است که با توهماتی که در خصوص هوش خود داریم، کنار آییم و راه مقابله با آن را نیز پیدا کنیم. برای این کار توصیه ما مطالعه کتاب توهم با هوشی است. فکر می کنید با این همه توهم باهوشی که ما داریم، چطور جهان مان تا به اینجا رسیده است و این همه پیشرفت داشته ایم؟

موضوع کتاب توهم باهوشی دقیقا پاسخ به همین سوال است. دکتر میثم شکری ساز با بیانی روان و دلنشنین این کتاب را ترجمه کرده است و نشان می دهد ما انسان ها همه یک طرز فکر پایه داریم که بر اساس آن برای امور مختلف زندگی مان تصمیم گیری می کنیم. مشکل اینجاست که ما نمی خواهیم این طرز فکر ها را تغییر دهیم، و مدام بر پیروی از آن ها اصرار داریم. نکته جالبی که در کتاب توهم باهوشی به آن اشاره می شود این است که ذهن انسان در خصوص رویاروی با موارد واقعی عملکرد بهتری دارد اما در برابر اعداد و کار با آن ها خیلی ضعیف تر عمل می کند.

در کتاب توهم باهوشی در میابید که ذهن ما انسان ها چقدر در مقابل فهم منطق مقاومت می کند. اما از سویی دیگر در ذهن ما یک سری تئوری و نظریه های خیلی رویایی وجود دارد که واقعا هیچ وقت نمی توانند عملی شوند. اما شما هرگز متوجه از بین رفتن این باور نمی شوید. ما انسان ها همیشه دوست داریم حرف، حرف ما باشد و با هوش و خوش رفتار جمع، ما باشیم. توهم باهوشی به بررسی افکار شناختی و طرز فکر های منطقی نا درست می پردازد و شما خواهید دید که این افکار چطور در شرایط ایده آل به کمک تان می آید. پس در شرایط غیر ایده آل و نا خوشایند چه؟!

دکتر میثم شکری ساز

دکتر میثم شکری ساز

توهم باهوشی چطور در موقعیت های ناخوشایند ما را به بیراهه می کشاند؟

با خواندن کتاب توهم باهوشی، با ترجمه روان دکتر میثم شکری ساز، دید تان نسبت به همه امور زندگی متفاوت می شود و خیلی زود متوجه می شوید که شما هم در دام توهم باهوشی قرار گرفته اید. در توهم باهوشی به شما ثابت می شود تصمیم گیری های ضربتی و باور های غلط، شما را به گمراهی می کشاند و پرده از واقعیت ها بر نمی دارد. لطفا ناراحت نشوید: شما هم توهم باهوشی دارید…

منبع : ترفندها
دسته بندی : بدون موضوع
به اشتراک بگذارید : فیسبوک گوگل تویتر کلوب یاهو

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام