چگونه آی کلود (iCloud) را بر روی آیفون یا آیپد فعال و استفاده کنیم؟

سرویس iCloud Drive بصورت عادی تنها در پس زمینه ی آیفون یا آیپد شما اجرا می شد، اما آی او اس 9 این سرویس را بسیار کاربردی تر و در دسترس تر کرده است. یعنی با اپلیکیشن جدید آی کلود درایو قادر خواهید بود تمام فایل های ذخیره شده را مشاهده یا مدیریت کنید.

شما همچنین می توانید به درایو iCloud خود در مک، ویندوز و همچنین سایت رسمی آن دسترسی داشته باشید. بنابراین قادر خواهید بود با هر دستگاهی و در هر زمانی فایل های خود را مدیریت کنید.

قصد ما در این آموزش، نحوه ی فعالسازی و استفاده از این سرویس کاربردی و رایگان است. پس اگر هنوز از آی کلود استفاده نکرده اید، حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

 

فعالسازی iCloud Drive

 

iOS9 یک اپلیکیشن رسمی به نام "iCloud Dirve" در نظر گرفته است که در آن قادر خواهید بود همچون سایر سرویس های ابری مانند دراپ باکس، گوگل درایو، وان درایو و… فایل های خود را مرور کنید. با این حال، یک تفاوت بزرگ وجود دارد! این برنامه بصورت پیش فرض پنهان است و نیاز است از طریق تنظیمات آن را ظاهر کنید.

 

بدین منظور ابتدا به تنظیمات آیفون یا آیپد خود رفته و بر روی دسته بندی "iCloud" و سپس قسمت "iCloud Drive" ضربه بزنید. گزینه ی "Show on Home Screen" را فعال نمایید تا آیکون آی کلود درایو بر روی صفحه ی اصلی دستگاه ظاهر شود.

 

How to Enable and Use iCloud Drive on Your iPhone or iPad 1

 

مشاهده و مدیریت فایل ها

 

اگر تاکنون با دراپ باکس یا سرویس هایی شبیه به این کار کرده باشید، ظاهر و نحوه ی کار با iCloud Drive نیز برایتان آشنا خواهد بود. این بحث درباره ی استفاده از آی کلود در مک، ویندوز یا وب نیز صادق خواهد بود.

کافیست بر روی فایل یا فایل های موردنظر خود ضربه زده و آنها را حذف کنید، انتقال دهید یا با دیگران به اشتراک بگذارید. منظور از به اشتراک گذاری، استفاده از فایل ها در سایر برنامه ها، پرینت کردن، ارسال برای دوستان و اینچنین کاربردهایی می باشد.

علاوه بر این قادر خواهید بود با کشیدن صفحه از بالا به سمت پایین، نحوه ی نمایش فایل های خود را بر اساس تاریخ، نام، تگ، تعداد دفعات مشاهده و … تغییر دهید.

همچنین میزان فضای باقیمانده از حساب آی کلود شما و تعداد آیتم های موجود در پایین صفحه نشان داده می شود.

 

How to Enable and Use iCloud Drive on Your iPhone or iPad 2

 

ویرایش فایل ها

 

در حقیقت شما نمی توانید هیچکدام از فایل های موجود را در داخل iCloud تغییر دهید. برای ویرایش فایل ها نیاز است که فایل موردنظر را انتخاب کرده و دکمه ی "Share" را بزنید. اکنون نرم افزاری که می خواهید با استفاده از آن فایل خود را ویرایش کنید، انتخاب نمایید. با این کار یک کپی از فایل مربوطه تهیه خواهد شد. همچنین نیاز است پیش از انتخاب اپلیکیشن برای ویرایش فایل، نرم افزار مربوطه را اجرا کرده باشید. در داخل iCloud شما تنها یک بیننده هستید، نه نویسنده!

 

How to Enable and Use iCloud Drive on Your iPhone or iPad 3

 

جمع بندی

 

اپلیکیشن iCloud Drive اپل بسیار ساده است. این برنامه نمی تواند کارهای زیادی انجام دهد، حتی اجازه ی ویرایش فایل ها بصورت مستقیم را نمی دهد. این نرم افزار تنها مرکزی برای نمایش تمام فایل های آی کلود درایو شما در یک مکان، مدیریت و به اشتراک گذاری آنها می باشد. بنابراین اپل هنوز راه طولانی را برای ورود به عرصه ی رقابت با سایر سرویس های ذخیره سازی ابری دارد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام