بسیاری از عکاسان گاهی دوربین‌های DSLR خود را کنار گذاشته و با استفاده از گوشی‌هایی که از دوربین مناسبی برخوردارند. بنابراین همیشه برای خلق یک اثر هنری نیاز به امکانات گران قیمت نیست، بلکه این به خلاقیت شما نیاز است. ترفندها در این مطلب قصد دارد تا  با ارائه راهکار‌هایی شما را به خلق اثری هنری و عکاسی حرفه ای با گوشی اندرویدی خودتان آشنا نماید.

 

به صورت دستی فوکوس را تنظیم نمایید

این نکته برای شروع به حرفه ای بودن بسیار مهم و حائز اهمیت است.فوکوس اتوماتیک هرچند که در بسیاری از مواقع نسبت به شرایط به خوبی تنظیم می‌شوند، اما برای یک عکاس حرفه ای هیچ موقع ایده آل نخواهند بود. ساده ترین راه برای استفاده از فوکوس دستی، لمس آن شئ از روی شیشه گوشیتان است. این می‌تواند یک تغییر بزرگ برای شما محسوب شود.

Image-taken-using-manual-focus

 

 

عکاسی از فضایی بالاتر

امروزه گرفتن عکس‌های سلفی به یک عادت در بین ما تبدیل شده اند. اما باید بدانید که زاویه دوربین در چنین عکس‌هایی باید از فضایی بالاتر از صورت شما گرفته شود. هنگامی که از فضایی موازی با صورت خود قصد گرفتن عکس دارید، چاله‌های و چروک‌هایی زیر چشمان شما نمایان خواهند شد و حتی اگر دارای صورت تپلی باشید، زیر چانه‌ی شما حالت بدی به خود خواهد دید. بنابر این بهترین مکان برای گرفتن عکس‌های سلفی آن است که کمی دستان خود را به بالاتر از صورتتان برده تا به خوبی جلوه نمایید.

shot-from-above-irena-w782

 

استفاده از دو دست در گرفتن عکس

عکاسی صاف، شفاف و بدون هرگونه تاری معمولاً برای اکثر افراد سخت است و هرگاه قصد گرفتن عکس را دارند، در انتها با تصاویری غیرشفاف و تار مواجه می‌شوند. اما اگر شما با استفاده از دو دست خود گوشی را بگیرید، کمک شایانی به جلوگیری از لرزش دستان خود کرده تا عکس‌های بهتری را بگیرید. همیشه سعی کنید به یک شئ محکم مانند دیوار تکیه داده و به گرفتن عکس بپردازید چرا که هرچه حالت بدنی ثابت تری داشته باشید، عکس‌های بهتری را خواهید داشت.

smartphone-taking-pic-of-flowers

 

سرعت شاتر

در ساده ترین تعریف، سرعت شاتر اشاره ای به مدت زمانی که سنسور دوربین در معرض نور قرار می‌گیرد دارد.بنابر این اگر هرچه سرعت شاتر شما بالاتر باشد، برای عکس‌هایی که ثابت هستند مناسب تر است و هرچه سرعت شاتر شما کمتر باشد، عکس هایی که در آن سوژه شما متحرک است صاف و خوب خواهند بود. هرچند به دلیل حساسیت بالای لنز به لرزش در هنگام گرفتن با سرعت شاتر پایینتر، این مناسب است که جهت گرفت عکس، از سه پایه استفاده نمایید.

shutter-speed-w782

 

استفاده از ISO

در واقع ISO سطح حساسیت دوربین نسبت به نورهای موجود در صحنه است.هرچه ISO پایین تر باشد، دوربین نسبت به نور محیط کمتر حساس خواهد بود که در نتیجه می‌توانید در محیط‌های کم نور اقدام به گرفتن تصاویری روشن تر نمایید.

ISO-w782

 

عکاسی با فلش بدون بد جلوه کردن تصویر

به طور معمول بهتر است که از فلش استفاده نشود و از نور طبیعی موجود در محیط استفاده شود. چرا که استفاده از فلش، علاوه بر ایجاد سایه در فضای پشتی شما، پس زمینه سوژه را نیز خراب می‌کند. اما اگر مجبور به استفاده از فلش بودید، راهی وجود دارد که کمک می‌کند تا از شدت فلش کاسته شود و درواقع نور نرمی از فلش انعکاس داده شود. جهت این کار می‌بایست یک تکه مقوای قهوه ای رنگ را در بالای مکانی که فلش از آنجا منعکس می‌شود قرار داده تا موجب دیفیوز کردن نور آن و ایجاد یک تصویر نرم تر ‌شود.

led-flash-w782

 

 تمیزی لنز

یکی از عمده دلایلی که موجب کاهش زیبایی یک عکس میشود، بی دقتی عکاس در تمیز نگاه داشتن لنز دوربین گوشی است. همواره آن را تمیز نگاه دارید. البته از دستمالهای مخصوص شیشه استفاده کرده تا بر روی آن خطی نیفتد.

s6-cam-pro

چه امتیازی می دهید؟
5 / 4.50
[ 2 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام