تفاوت بین ادوبی لایت روم و فتوشاپ در چیست؟

یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
  • 4,179 views
  • 1

lightroom-vs-photoshop

بسیاری از کسانی که دستی بر ویرایش تصاویر دارند بعد از مدت ها استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر مثل فتوشاپ و لایت روم هنوزم که هنوز است تفاوت های این دو نرم افزار قدرتمند را نمی دانند و در بسیاری از مواقع در استفاده از هر کدام دو به شک خواهند بود و عطا را بر لقای دیگری خواهند بخشید و فقط از یکی از آن ها استفاده میکنند. ولی غافل از اینکه استفاده همزمان از هر دوی این نرم افزارهای قدرتمند میتواند در ویرایش های حرفه ای و سریع تر کمک شایانی کند. با ترفندها همراه باشید تا تفاوت بین دو را برایتان کاملا آشکار کنیم.

تفاوت بین ادوبی لایت روم و فتوشاپ در چیست؟

 

adobe-photoshop-vs-lightroom (5)

فتوشاپ را شاید کسانی که برای اولین بار آن را استفاده میکنند یک نرم افزار با بخش های مختلف و گیج کننده به نظر برسد ولی برای کسی که مدت های مدیدی ست از این نرم افزار استفاده میکند به راحتی یک آب خوردن است و کاربر میتواند طیف وسیعی از اعمال تغییرات را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد.

 

adobe-photoshop-vs-lightroom (4)

افرادی که با ادوبی فتوشاپ کار کرده اند به راحتی میتوانند با لایت روم نیز کار کنند چرا که تقریبا گزینه ها و موارد شبیه به هم است و ایجاد مشکل چندانی نخواهد کرد. و البته سرعت کار عموما در لایت روم نسبت به فتوشاپ کمی سریع تر خواهد بود و کاربر لذت بیشتری را از استفاده از آن خواهد برد.

 

adobe-photoshop-vs-lightroom (3)

 

این نرم افزار یک ویرایشگر حرفه ای تصویر است به صورتی که میتوان یک عکس را در محیط آن بارگزاری کرد و سپس به قرار دادن انواع و اقسام فیلترها و افکت ها و استایل ها بر روی آن اقدام نمود و حتی میتوان کیفیت را بالا یا پایین برد و به اصلاح رنگ و نورپردازی در آن نیز پرداخت ولی مشکلی که این نرم افزار دارد اعمال تغییرات فقط بر روی یک دسته ی خاص است به صورتی که اعمال تغییرات بر روی یک تصویر قابل انجام است و اگر بخواهیم بر روی تعداد بسیاری از تصاویر عملی را انجام دهیم باید با استفاده از اکشن و ضبط یک عمل خیلی محدود آن را بر روی دیگر تصاویر اعمال کرد ولی ادوبی لایت روم این چنین نیست و به راحتی میتوان تغییراتی را بر روی تعداد بی نهایت تصویر به صورت دسته جمعی اعمال کرد و از این حیث یک نرم افزار عالی برای ویرایش دسته جمعی تصاویر است.

 

adobe-photoshop-vs-lightroom (1)

 

ادوبی فتوشاپ لایت روم با توجه به اسم خاص فتوشاپ که بر روی آن قرار دارد شاید برای شما کمی گیج کننده باشد که آیا یک نرم افزار جداست و یا نرم افزاری مکمل فتوشاپ ولی باید عرض کنیم یک نرم افزار جدا ولی با قابلیت اتصال سریع به فتوشاپ است به صورتی که میتوان به صورت ارتباطی و با قابلیت share فایل های بین این دو از آن ها استفاده نمود.

شما در لایت روم میتوانید یک فایل برای ایجاد نسخه ی اصلی فایل ها ایجاد کنید و همیشه هم همان یکی خواهد بود ولی در فتوشاپ شما برای هر فایلی که ادیت میکنید نیاز دارید تا یک فایل با پسوند psd را نیز ذخیره کنید و بعد از مدتی تعداد بسیاری از فایل ها را با حجم زیاد خواهید داشت که برای برخی از کاربران که ویرایش های متفاوت و زیادی دارند ایجاد مشکل خواهد کرد.

 

adobe-photoshop-vs-lightroom (2)

 

در لایت روم شما میتوانید بر اساس نوع گوشی و دوربین عکس عکاسی شده و زمان و gps و یکسری موارد دیگر به جستجوی تصاویر بپردازید در حالی که این امکان در نرم افزار ادوبی فتوشاپ تعبیه نشده است.

قدرت در پردازش تصویر و ویرایش حرفه ای تصویر در فتوشاپ به دلایل مختلف بالاست و اگر بخواهیم یک مثال بزنیم باید بگوییم لایت روم به عنوان یک پزشک عمومی شناخته خواهد شد که مریض های عادی را معالجه خواهد کرد ولی فتوشاپ همانند یک دکتر متخصص به درمان سخت ترین بیماری ها و به بهترین نحو ممکن اقدام خواهد کرد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 1 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

شاهین ۷ شهریور ۱۳۹۵

لایت روم افکت های خیلی خوبی هم داره که میشه اینستاگرام روی تصاویر اعمال کرد

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام