چگونه تنظیمات فعالیت های اخیر کانال یا گروه تلگرام را تغییر دهیم؟

اگر مطالب پیشین ما را دنبال کرده باشید حتماً تاکنون با بخش جدید فعالیت های اخیر (Recent Actions) در کانال ها و گروه های تلگرام آشنا شده اید. اما اگر هنوز با این قابلیت آشنایی ندارید باید به صورت مختصر بگوییم که در آخرین آپدیت پیام رسان تلگرام، یک بخش جدید به نام "فعالیت های اخیر" برای مدیران کانال ها و گروه ها اضافه گردیده است که در آن می توانند به مشاهده ی تمام رخدادهای کانال یا گروه خود در 48 ساعت اخیر بپردازند. به عنوان مثال از اضافه شدن عضو یا مدیر جدید مطلع شوند، مشاهده کنند که چه کسی چه پستی را حذف، ویرایش یا منتشر کرده، چه کسی اطلاعات کانال یا گروه را تغییر داده، چه کسی به تازگی از آن خارج شده و هر مورد دیگری که می توان فکرش را کرد. اما ممکن است شما نیازی نداشته باشید تا تمام این موارد را مشاهده کنید. فرضاً شاید به فعالیت های مرتبط با ویرایش پیام ها اهمیت نمی دهید و لزومی نمی بینید که این اطلاعیه ها را در بخش Recent Actions کانال یا گروه خود دریافت کنید. بدین منظور می توانید به راحتی از قابلیت تنظیماتی که برای این بخش تعبیه شده است استفاده نمایید. با ما همراه باشید تا شما را با نحوه دسترسی به این قابلیت و کار با آن آشنا کنیم.

 

اول از هر چیز توجه داشته باشید که این کار به صورت کاملاً مشابه در کانال ها و گروه های تلگرام انجام می گیرد. لذا اسکرین شات هایی که در ادامه مشاهده می کنید مربوط به کانال است اما عین همین کار را می توانید در گروه ها نیز به انجام برسانید.

خُب، نخست کانال خود را باز کرده و بر روی عنوان آن ضربه بزنید تا صفحه ی پروفایل کانال ظاهر شود.

 

 

حال در بالا سمت راست صفحه بر روی آیکون تنظیمات (شکل چرخ دنده) ضربه بزنید.

 

 

در صفحه ی مدیریت کانال وارد بخش Recent Actions شوید.

 

 

صفحه ی آخرین فعالیت های کانال خود را مشاهده خواهید کرد که در آن تمام رویدادهای 48 ساعت گذشته با ذکر جزئیات کامل، درج می شوند. حال در پایین صفحه بر روی دکمه ی Settings ضربه بزنید.

 

 

منویی ظاهر می شود که در آن می توانید انتخاب کنید چه مواردی در این بخش برایتان ظاهر شود. این موارد به ترتیب عبارتند از :

  • تمام فعالیت ها (All actions)
  • مدیران جدید (New admins)
  • اعضای جدید (New members)
  • اطلاعات کانال (Channel info)
  • پیام های حذف شده (Deleted messages)
  • پیام های ویرایش شده (Edited messages)
  • خروج اعضا (Leaving members)

هر گزینه ای که خواستار نمایش آن در بخش آخرین فعالیت ها بودید را تیک زده و مواردی که قصد پنهان سازی آنها را دارید نیز با یک ضربه غیر فعال کنید.

 

 

اگر این منو را به سمت بالا بکشید، ادامه ی این گزینه ها و همچنین یک مورد دیگر را مشاهده خواهید که با استفاده از آن می توانید تعیین کنید فعالیت های مربوط به کدام یک از مدیران در این بخش ظاهر شود.

 

 

در آخر بعد از اعمال تغییرات خود کافیست بر روی دکمه ی Save ضربه بزنید.

 

 

کار تمام شده و تغییرات مربوطه اعمال خواهد شد. امیدوارم که این آموزش برایتان مفید واقع شده باشد و در صورت درخواست آموزش ها یا ترفندهای مرتبط با این مطلب کافیست آن را با ما مطرح نمایید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 3.00
[ 2 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 4 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

احمد ۶ آذر ۱۳۹۶

سلام
من بعد از مدتی این بخش رو نگاه کردم فقط تعدادی از فعالیت ها و نشون میده نه همشو یعنی ممکنه خود به خود حذف بشه یا اصلا قابلیت اینو داره که توسط شخصی پاک شود لطفا جواب بدید بگه شد به ایمیل

Fargol ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

توی آی‌فون چیکار باید بکنیم تا نشون‌بده؟
اصلا همچین چیزی تو تلگرام آی‌فون داره؟
من هرجا زدم چیزی پیدا نشد‌😭

وحید ۲۵ شهریور ۱۳۹۷

عرض ادب..
بزرگوار. بنده در تلگرامx در کانالی ادمین هستم.. و در مورد اینکه فعالیت هایه اخیر یا همون ریسنت اکشنز… لرایه بنده در کانال میاد و طبق تمانی مراحل که از قبل میدونستم میش نیرم و تا ستینگز… ولی بعد از برداشتن تیک هایه نورد نظر اون پایین صفحه فقط دو گزینه نیاد سمت راست اپلای و در چپ کنسل.. خب / اپلای رو میزنم.. و میبینم که لحظه ای هنه اون موترد تیک خورده پنهان میسن.. اما؟ هرگز طبق تصاویر آمورشی سما دکمه Save لرام اثلا ننیتد ، و دونا یک صفحه برمیگردم عقب و وقتی دوباره وارده ربسنت اکسنز میشم میبینم باز هنخ فعالیت ها مثل اول نمایان هست….
نکته خاصی در این مورد هست که من نمیدونم؟ یا ادنین اصلیه کانال فقط میتونن انکار رو بکنند؟ ) در نظر داسته باشبد از تسخه ریمیه تلگرام X استفاده میکنم و / اصلا اون آیکون چرخ دنده که در تصاویر شماست. برایه من نبیت بجاس یک قلم هست.. که نهایتا به همون ریسنت اکشنز میرسم … اما .. عمای انجام نمسه در مورد حذف یا پنهان کردن لوگ ریسنت اکشنز کانال..

سپاس

فریده ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

سلام وقتتون بخیر، ببخشید من قبلا این قابلیت رو داشتم ولی الان ۳ تا گروه دارم اما هیچکدومشون فعالیت های اخیر رو نشون نمیده میشه بگید چه جوری میتونم اونو دوباره برگردونم؟ ممنون

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام