رمز ارز binance usd و پیش‌بینی قیمت binance usd برای آینده

پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 31 views
  • 0

این مطلب توسط تیم زوم ارز تهیه و ارائه شده است. چنانچه قصد دارید اطلاعات تخصصی در زمینه بلاکچین و رمز ارزها دریافت کنید، می‌توانید به وبسایت آموزشی و خبری زوم ارز رجوع کنید.

مقدمه

رمز ارز binance usd در عرض کمتر از سه سال توانسته است با تبدیل شدن به ششمین ارز دیجیتال برتر بازار، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها معرفی کند. binance usd یا به اختصار busd یک استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات بوده که به دلار آمریکا پگ شده است. به عبارت دیگر، عرضه استیبل کوین بایننس یو اس دی دارای نسبت 1:1 با ارز فیات دلار آمریکا است. دارندگان این استیبل کوین می‌توانند دارایی خود را با ارز فیات معاوضه کنند و بالعکس. شرکت پکسوس به عنوان صادرکننده توکن busd، گزارش‌های میزان ذخایر binance usd را به صورت ماهانه منتشر می‌کند.

ارز دیجیتال binance usd چیست

binance usd یک استیبل کوین با پشتوانه فیات بوده که توسط دو شرکت پکسوس و بایننس توسعه داده شده و عرضه شده است. شرکت پکسوس از فناوری بلاکچین در جهت ارائه استیبل کوین خود به شرکت‌های خارجی به عنوان یک خدمت استفاده می‌کند. این شرکت همچنین سابقه ایجاد یک استیبل کوین با پشتوانه طلا به نام PAX GOLD را در کارنامه خود دارد. وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک آمریکا مسئولیت رگولاتوری توکن‌های BUSD و PAXG را به عهده دارد.

از منظر فنی و همانطور که از نام آن مشخص است، binance usd به دلار آمریکا پگ شده است. دلار آمریکا به مقدار برابر با تعداد کل عرضه busd توسط پکسوس نگهداری می‌شود. این مبالغ به عنوان ذخایر در بانک‌های ایالات متحده آمریکا که تحت پوشش شرکت بیمه فدرال یا مورد حمایت خزانه‌داری آمریکا هستند، عمل می‌کند. زمانی که قیمت دلار آمریکا افزایش یا کاهش پیدا می‌کند، قیمت رمز ارز binance usd نیز متناسباً بالا یا پایین می‌رود. استیبل کوین‌های با پشتوانه فیات رایج‌ترین و سنتی‌ترین مدل استیبل کوین به شمار می‌روند.

ارز دیجیتال بایننس یو اس دی دارای سه ویژگی کلیدی دسترسی، انعطاف‌پذیری و سرعت برای تراکنش‌ها است. کاربران می‌توانند به راحتی از طریق بایننس و پکسوس یا حتی صرافی‌های دیگر به این توکن دسترسی داشته باشند. همچنین، کاربران می‌توانند مبلغ مورد نظرشان را به دلار آمریکا به پکسوس ارسال کنند تا توکن‌های BUSD جدید را برای آن‌ها ضرب کند.

صدور busd توسط پکسوس در شبکه اتریوم انجام می‌شود. این در حالی است که بایننس این استیبل کوین را در زنجیره BNB ارائه می‌دهد. دارندگان هر دو توکن BUSD (ERC-20) و BUSD (BEP-20) می‌توانند بسته به نیازشان توکن‌های خود را بین بلاکچین‌ها سوآپ کنند. این کار را می‌توان از طریق صرافی بایننس (هنگام برداشت) یا به واسطه بایننس بریج (Binance Bridge) انجام داد.

معرفی سرویس های زوم ارز:

  1. مقایسه قیمت صرافی های ارز دیجیتال
  2. آربیتراژ گیری
  3. جدید ترین ایردراپ های ارز دیجیتال
  4. ماشین حساب استخراج
  5. ماشین حساب ارز دیجیتال

عملکرد رمز ارز binance usd

برای اطمینان از اینکه دلار آمریکا به اندازه کافی برای پشتیبانی از توکن‌های busd در گردش وجود دارد، بایننس و پکسوس با تعدادی از بزرگ‌ترین بانک‌های جهان همکاری می‌کنند. بنابراین، آن‌ها ذخایری ایجاد کرده‌اند که برای پشتیبانی از تمام توکن‌های BUSD در گردش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پکسوس یک مؤسسه مالی فعال در حوزه دارایی‌های دیجیتال است. پکسوس مسئولیت نگهداری از ذخایر دلار آمریکا را به عهده دارد که برای پشتیبانی از توکن‌های بایننس یو اس دی استفاده می‌شوند. این زیرساخت مالی دیجیتال به کاربران اجازه می‌دهد که دارایی busd خود را با دلار آمریکا معاوضه کنند.

از طرف دیگر، بایننس مسئول مدیریت رمز ارز binance usd است که شامل لیست کردن توکن در صرافی‌ها و ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان می‌شود. همچنین، بایننس به واسطه قراردادهای هوشمند می‌تواند توکن‌ها را در صورت نیاز ضرب کند یا بسوزاند.

مینت یا ضرب کردن به فرآیند ایجاد توکن‌های جدید گفته می‌شود. این کار زمانی انجام می‌شود که پکسوس دلار آمریکا را به ذخایر اضافه می‌کند. سپس، توکن‌های جدید متناسباً ضرب شده و به ولت مشتری ارسال می‌شوند. سوزاندن در نقطه مقابل ضرب کردن قرار دارد و زمانی انجام می‌شود که مشتریان توکن‌های busd خود را به ارز فیات دلار تبدیل می‌کنند.

همانطور که قبلاً اشاره شد، اگرچه استیبل کوین binance usd با کمک استاندارد ERC-20 اتریوم ایجاد شد، اما با استاندارد BEP-20 بایننس نیز سازگار است. این بدان معناست که کاربران می‌توانند در هر دو زنجیره از توکن‌های خود استفاده کنند. کاربران به سادگی می‌توانند با قابلیت Binance Convert توکن‌های بی یو اس دی خود را از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر منتقل کنند.

Binance Convert قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال بایننس یو اس دی خود را به صورت یکپارچه بین زنجیره‌های مختلف جابجا کنند. این ویژگی کلیدی busd را به یک استیبل کوین تطبیق‌پذیر تبدیل می‌کند.

اهداف و ویژگی‌های رمز ارز binance usd

فضای کریپتو با چالش‌های مختلفی از جمله تغییر قوانین دست و پنجه نرم می‌کند. استیبل کوین‌هایی مانند BUSD برای مواجهه با این دست چالش‌ها پا به عرصه گذاشته‌اند. این استیبل کوین‌ها که به عنوان پلی بین ارزهای فیات و دیجیتال عمل می‌کنند، فضای بزرگتر و بزرگتری را در دنیای امور مالی نامتمرکز تحت سلطه خود درمی‌آورند.

رمز ارز binance usd چند هدف مختلف را دنبال می‌کند که عبارتند از:

  • کاهش نوسانات
  • انسجام مقرراتی
  • حسابرسی و نقدینگی
  • قابلیت همکاری

اگرچه اکوسیستم کریپتو پرنوسان است، اما مانند بازارهای سنتی مالی، تقاضا برای دارایی‌های دیجیتال پایدار وجود دارد. همچنانکه سرمایه‌گذاران سنتی می‌توانند با تبدیل دارایی‌ها به ارزهای فیات یا اوراق بهادار از دوره‌های نوسان به نفع خود استفاده کنند، busd نیز همین فرصت را در اختیار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران رمز ارزی قرار می‌دهد. بایننس یو اس دی از نقدشوندگی بالایی برخوردار است. سرمایه‌گذاران یا معامله‌گران لازم نیست منتظر بمانند تا وجوه فیات از طریق صرافی به حساب بانکی آن‌ها منتقل شود.

ویژگی‌های قابل توجه ارز دیجیتال BUSD

  • بدون هزینه بازخرید: هیچ هزینه‌ای از سوی بایننس و پکسوس برای بازخرید دریافت نمی‌شود و به راحتی قابل دسترس هستند.
  • انتقال جهانی: به لطف بهره‌گیری از فناوری بلاکچین، کاربران می‌توانند توکن‌های busd خود را به صورت برون مرزی و جهانی انتقال دهند. برای این منظور، آن‌ها فقط کافیست که کارمزد تراکنش را بسته به شبکه انتخابی اتریوم یا بی ان بی بپردازند.
  • مطابقت با قوانین ایالات متحده: پکسوس به عنوان صادرکننده توکن یک شرکت مستقر در ایالت نیویورک است که تحت نظارت مقامات محلی قرار دارد.

وجه تمایز binance usd با سایر استیبل کوین‌ها

binance usd به دلایلی مهم با سایر استیبل کوین‌های موجود در بازار کریپتو تفاوت دارد. چنانکه قبلاً اشاره شد، بایننس یو اس دی متعلق به استیبل کوین‌های با پشتوانه ارز فیات است. استیبل کوین‌های دیگری با پشتوانه ارزهای دیجیتال مانند DAI وجود دارند که از دارایی‌های دیجیتال به عنوان ذخایر پشتیبان خود استفاده می‌کنند. همچنین، استیبل کوین‌های الگوریتمی بدون نیاز به وثیقه‌گذاری نیز وجود دارند.

مهم‌ترین دلیلی که رمز ارز binance usd را از سایرین و حتی تتر به عنوان بزرگترین استیبل کوین بازار مجزا می‌کند، شفافیت در قوانین رگولاتوری مربوطه است. استیبل کوین تتر تا کنون بارها به خاطر عدم شفافیت در ارائه اطلاعات مربوط به ذخایر خود تحت پیگرد قرار گرفته است. در مقابل، پکسوس مرتباً گزارش‌های حسابرسی مربوط به ذخایر دلار آمریکا را ماهانه منتشر می‌کند. شرکت حسابداری ویتام (Withum) این حسابرسی‌ها را انجام می‌دهد؛ پروسه حسابرسی جزو الزامات قانونی BUSD به عنوان یک ارز دیجیتال تعریف شده است.

پیش‌بینی قیمت رمز ارز binance usd برای آینده

آیا ارزهای دیجیتال دوباره به رشد خود ادامه خواهند داد؟ این سؤالی است که برای اکثریت قریب به اتفاق سرمایه‌گذاران در بازار کریپتو به وجود می‌آید. با توجه به اینکه بی یو اس دی یک استیبل کوین است، آیا قیمت آن در سال‌های آتی رشد یا نزول خواهد کرد؟

از آنجایی که استیبل کوین‌ها برای ارائه ارزش ثابت طراحی شده‌اند، در شرایط نرمال نمی‌توان رشد یا کاهش قیمت چندانی برای این دسته ارزهای دیجیتال متصور بود. البته باید توجه داشت از آنجایی که فاکتورهای مختلفی می‌توانند بر قیمت دلار تأثیرگذار باشند، قیمت busd به عنوان یک ارز دیجیتال با پشتوانه فیات نیز می‌تواند متقابلاً دچار تغییر شود.

در ادامه خلاصه تحلیل تکنیکال BUSD در سه تایم فریم مختلف را ارائه کرده‌ایم.

تایم فریم چهار ساعته

در حال حاضر، دلار بایننس روند نزولی دارد و شیب میانگین متحرک 50 روزه رو به پایین است. میانگین متحرک 200 روزه نیز دارای شرایط مشابهی است و نشان از ضعیف بودن روند دارد. به طور کلی، در تایم فریم چهار ساعته با توجه به میانگین‌های متحرک 50 و 200 روزه، روند رمز ارز binance usd نزولی پیش‌بینی می‌شود.

تایم فریم یک روزه

در تایم فریم یک روزه، بایننس یو اس دی روند نزولی دارد و شیب میانگین متحرک 50 روزه رو به پایین است. میانگین متحرک 200 روزه نیز شیب رو به پایین دارد که به معنای ضعیف بودن روند است. این اندیکاتور زیر قیمت فعلی قرار دارد، به این معنی که اگر قیمت دوباره به این نقطه برخورد کند، می‌تواند به عنوان حمایت عمل کند. واگرایی نزولی یا صعودی در 14 کندل اخیر مشاهده نمی‌شود که یعنی سیگنالی برای برگشت قیمت از منطقه فعلی صادر نشده است.

تایم فریم هفتگی

BUSD در این تایم فریم نیز شرایط مشابهی دارد و شیب میانگین متحرک 50 روزه نزولی است. شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال حاضر در منطقه خنثی 70-30 بوده و نشان از خنثی بودن روند دارد. اندریکاتور MACD نیز هیچ واگرایی صعودی یا نزولی را نشان نمی‌دهد.

در جدول زیر می‌توانید پیش‌بینی قیمت binance usd برای سال‌های آتی را ملاحظه کنید.

سال قیمت
2023 1.0000638 دلار
2024 1.050067 دلار
2025 1.1025704 دلار
2026 1.1576989 دلار

معرفی صرافی‌ها و کیف پول ارز دیجیتال binance usd

binance busd در حال حاضر در بیش از 60 صرافی مختلف داد و ستد می‌شود و دارای بیش از 1,100 جفت معاملاتی مختلف است. به علاوه، استیبل کوین بایننس در مقابل ارزهای فیات مختلفی مانند دلار آمریکا، روپیه هند، روبل روسیه و بسیاری از استیبل کوین‌ها مانند USDT ،USDC و DAI معامله می‌شود.

همانطور که می‌دانید، برای ذخیره کردن و نگهداری ارزهای دیجیتال خودتان به یک کیف پول نیاز دارید. البته باید توجه داشته باشید که تمام ولت‌ها از توکن‌های موجود در زنجیره BEP-20 مانند بی یو اس دی پشتیبانی نمی‌کنند. در ادامه جدولی آورده شده است که تعدادی از بهترین صرافی‌ها و کیف پول رمز ارز binance usd را نشان می‌دهد.

صرافی کیف پول
Coinbase Binance Chain Wallet
Binance MetaMask
Bitfinex SafePal
Gemini Math Wallet
Bittrex Trust Wallet
Kucoin Ledger
Kraken imToken
gate.io Torus
LBank TokenPocket
BigONE iToken Wallet

منبع: زوم ارز

 

منبع : ترفندها
دسته بندی : بدون موضوع
به اشتراک بگذارید : فیسبوک گوگل تویتر کلوب یاهو

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام