ATM

دستگاه خود پرداز ( مخفف به انگلیسی: ATM ) یک ابزار ارتباطی است که به کاربران بانک ها و موسسه های مالی این امکان را می دهد تا در مکان های عمومی و بدون نیاز به نیروی انسانی (کارمندان بانک) اقدام به برخی عملیات های بانکی مانند دریافت وجه، انتقال وجه، پرداخت قبوض، تعیین رمز دوم کارت و بسیاری از عملیات های دیگر بکنید.

اما استفاده از کارت بانکی و دستگاه های خود پرداز علیرغم اینکه مزایای زیادی را دارا می باشد، در صورت رعایت نکردن نکات امنیتی ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد شده و حساب کارت شما سرقت شود.

در مطلب امروز تصمیم داریم نکات و ترفند های امنیتی را به هنگام استفاده از خود پرداز (ATM) خدمت شما شرح دهیم که با عمل کردن به آن می توانید ایمنی و حساب کارت بانکی خود را تا حد زیادی بالا ببرید.

در ادامه با ترفندها همراه باشید.

 

ترفند های امنیتی به هنگام استفاده از خود پرداز (ATM)

 

نکته اول: برای کارت بانکی خود یک رمز عبور مطمئن و غیر قابل حدس زدن انتخاب کنید. از انتخاب شماره تلفن، سال تولد و موارد مشابه به عنوان رمز عبور کارت بانکی خوددرای کنید.

 

نکته دوم: در هنگام استفاده از دستگاه خود پرداز و هنگام وارد کردن رمز کارت بانکی خود به گونه ای جلوی دستگاه و صفحه کلید بایستید تا از مشاهده شدن رمز عبور شما توسط نفر بعدی در صف جلوگیری شود.

 

نکته سوم: منوی انگلیسی موجود در خودپرداز برای استفاده ی مسافران خارجی طراحی شده است و برای انتقال وجه و موارد دیگر نیازی به استفاده از زبان انگلیسی خودپرداز نیست.

نکته: این نکته را توجه داشته باشید که فقط کلاهبرداران شما را برای استفاده از.منوی انگلیسی ترغیب می کنند.

 

نکته چهارم: رمز کارت بانکی خود را بر روی کارت نچسبانید یا رمز کارت بانکی خود را هیچگاه در کیف مخصوص آن قرار ندهید.

 

نکته پنجم: کارت بانکی خود را هیچگاه برای دریافت پول به دوستان و آشنایان خود ندهید زیرا فعالسازی و تغییر رمز دوم کارت توسط فرد مورد نظر امکان پذیر است. در صورت لزوم، بلافاصله نسبت به تغییر رمز کارت و رمز دوم خود اقدام نمایید.

 

نکته ششم: برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، رمز کارت بانکی و رمز دوم خود را هر 2 ماه یکبار تغییر دهید.

 

نکته هفتم: به وضعیت خودپرداز توجه کنید. در صورت وجود هرگونه وضعیت غیرعادی مانند چسب خوردن یا وجود شیء دیگر بر روی دریچه ورودی کارت یا خروجی پول، از خودپرداز دیگری استفاده کنید.

 

نکته هشتم: قبل از اتمام عملیات بانکی محل را ترک نکنید و در صورت بروز تراکنش ناموفق، رسید دریافتی را برای پیگیری های بعدی و اطمینان از کسر نشدن وجه نزد خود نگه دارید.

رسید عملیات بانکی را در محل رها نکنید.

 

نکته نهم: در صورت بروز اشکال در عملیات بانکی توسط خودپرداز، از توسل به افراد غریبه جداً خودداری نمایند. در این مواقع بهتر است کارت خود را دستگاه خارج کرده و از کارمندان داخل بانک کمک بگیرید.

 

نکته دهم: قابلیت اس ام اس بانک خود را فعال کنید. این قابلیت به شما کمک.می کند تا در مواقعی که از حساب شما برداشت می شود به شما از طریق پیامک اطلاع داده شود. این مورد می تواند باعث آگاهی مشتری از سوء استفاده احتمالی و جلوگیری از سوء استفاده های بیشتر شود.

 

 

امیدوارم موارد امنیتی ذکر شده برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به آن ها عمل کنید.

موفق و پیروز باشید…

چه امتیازی می دهید؟
5 / 3.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام