چگونه از شر بدافزارهای اندرویدی خلاص شویم؟

سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
  • 2,563 views
  • 0

best-Android-trojan-killer

همواره سیستم عامل اندروید علی‌رغم محبوبیت و قدرت بالای خود، به جهت نفوذ پذیری که دارد مورد انتقاد بسیاری از علاقه مندان قرار می‌گیرد. از مهمترین راه‌های نفوذی می‌توان به اپلیکیشن‌ها اشاره کرد که در بسیاری از مواقع حتی از زیر دست گوگل هم در می‌روند و در فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل منتشر می‌شوند.

این بدافزار‌ها هم می‌توانند تنها راهی برای کسب درآمد غیرقانونی سازندگانشان باشند و هم در بسیاری از مواقع موجب دسترسی افراد سودجو به اطلاعات گوشی شما خواهند شد. برای آنکه از شر این بدافزارهای اندرویدی خلاص شوید نیاز است تا مواردی را رعایت کنید. در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

هر اپلیکیشنی را دانلود نکنید

دقت داشته باشید که افراد سودجو سعی می‌کنند تا از محبوبیت اپلیکیشن‌های پرطرفدار استفاده کرده و شما را به دانلود آن ترغیب کنند. به عنوان مثال ممکن است اپلیکیشنی مشابه با instagram به نام instagram lite وجود داشته باشد. در نخستین نگاه شما بدین فکر خواهید کرد که ممکن است نسخه کم حجم این اپلیکیشن باشد. اما درواقع نسخه تقلبی بیش نخواهد بود.

 

به‌روزرسانی‌ها را مکرر انجام دهید

هر چند وقت یکبار بروزرسانی‌های مختلفی برای برنامه‌های نصبی شما منتشر می‌شوند. این بروزرسانی‌ها بعضاً شامل تغییراتی هستند که سازنده آن‌ها به جهت افزایش تأمین امنیت دستگاه شما آن را در نظر گرفته است. بنابر این سعی کنید همیشه نرم افزار‌های خود را به‌روزرسانی کنید.

 

آنتی ویروس فراموش نشود

یک اپلیکیشن آنتی ویروس می‌تواند جلوی نفوذ بسیاری از این بدافزارها به گوشی اندرویدی شما را بگیرد. با نصب یک نرم افزار آنتی ویروس قدرتمند مانند 360Security می‌توانید امنیت دستگاه خود را تا حدود زیادی افزایش دهید.

 

دانلود اپلیکیشن رایگان 360Security

com.qihoo.security2

 

از روت کردن گوشی اجتناب کنید

هرچند ممکن است با روت کردن گوشی قابلیت‌های بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد؛ ولی در واقع سطح دسترسی به فایل‌های سیستمی شما بیشتر از پیش خواهد شد. بنابر این میزان نفوذ موارد مخرب به دستگاه شما بسیار زیاد خواهند شد. سعی کنید گوشی خود را هیچگاه روت نکنید.

 

موفق و پیروز باشید

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 4 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام