چگونه بفهمیم اکانت شبکه اجتماعی ما هک شده است؟

پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
  • 3,763 views
  • 8

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی گستردگی بیشتری میان کاربران پیدا کرده است و کمتر کاربری را میبینیم که با این شبکه ها آشنایی نداشته باشد. اما استفاده از این شبکه ها چندان هم بی دردسر نبوده است. هک شدن حساب یا اکانت شبکه های اجتماعی از متداول ترین مشکلات کاربران در استفاده از این سرویس ها بوده است که منجر به سرقت و افشای اطلاعات شخصی کاربران میشود و مشکلات زیادی را به دنبال دارد. از سوالاتی که ذهن اغلب کاربران را به خود مشغول میکند این است که چه طور بدانیم حساب ما در شبکه های اجتماعی هک شده است و چگونه با این موضوع مقابله کنیم. با استفاده از 5 نشانه ای که در ادامه معرفی می کنیم به سادگی می توانید از وضعیت حساب خود آگاه شوید.

 

 

5 نشانه برای این که بدانیم اکانت شبکه اجتماعی ما هک شده است

5 signs of a hacked social media account

هک شدن در انواع دستگاه ها و سیستم عامل ها، در هر مکان و زمانی ممکن است. هک شدن اکانت شبکه اجتماعی نظیر هک شدن کامپیوتر نگران کننده است؛ از دلایل استفاده از سد امنیتی فایروال نیز همین هک شدن است. برای شبکه های اجتماعی در کنار استفاده از سد های امنیتی دستگاه، به ناچار باید خود کاربر از نشانه های موجود به هک شدن حساب خود پی ببرد.

انتشار پست و مطالب ناخواسته در صفحه شخصی

در صورتی که یک اکانت هک شده باشد، محتوا و پست هایی را در حساب خود میبینید که خود شما آن ها را منتشر نکرده اید. گاهی نیز ویرایش محتوا به شیوه ای انجام میشود که صاحب اصلی صفحه در شبکه اجتماعی به خوبی متوجه این تغییر و تحولات میشود.

وارد شدن به حساب از موقعیت جغرافیایی دیگر

همان طور که می دانید اغلب شبکه های اجتماعی امکان بررسی موقعیت جغرافیایی متداول کاربر که اغلب با استفاده از آن وارد حساب خود شده است را فراهم می کند. به عنوان مثال اگر در حال حاضر در ایران و یک منطقه خاص هستید، فردی که از کشور آلمان حساب شما را به هر دلیلی هک کرده باشد با بررسی این موقعیت شناسایی میشود.

افزایش دنبال کنندگان و دوستان شما در شبکه های اجتماعی

بعد از هک شدن به صورت قابل توجهی تعداد فالورر ، فالویینگ یا کسانی که به طور کلی مطالب شما را دنبال می کنند افزایش پیدا می کنند. این کار به وسیله ربات های اسپمر یا spambot در شبکه های اجتماعی معروفی نظیر توییتر و فیس بوک انجام میشود. در این مواقع سریعا پسورد اکانت خود را تغییر دهید و سپس پست های خود را پاک کنید تا افراد مختلف بدانند نباید روی پست های شما در طول دوره ای که هک شده اید کلیک کنند.

عدم امکان ورود به حساب شخصی

بعد از هک شدن بلافاصله اکانت قفل میشود و کاربر نمی تواند با پسورد قبلی به حساب خود دسترسی داشته باشد. بنابراین اگر در ورود به حساب شبکه های اجتماعی خود با مشکل رو به رو میشوید، می توانید از تغییر پسورد توسط هکرها تا حدودی اطمینان حاصل کنید.

5 نشانه برای این که بدانیم اکانت شبکه اجتماعی ما هک شده است

بررسی history در شبکه های اجتماعی

اکانت شما توسط هر فردی که هک شده باشد، اطلاعاتی را به عنوان دیتا تاریخچه ورود به حساب جمع آوری می کند و بررسی آن راهکار مناسبی برای ورود و خروج های انجام شده به حساب می باشد. دو شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر در این روش امنیتی پیشتاز بوده اند:

  • برای فیس بوک: برای این شبکه اجتماعی مسیر Settings > Security > Where You’re Logged In را طی کنید. روی Edit کلیک کنید تا active sessions را مشاهده کنید. این کار مشابه با ترفند های امنیتی تلگرام است و  با انتخاب گزینه End activity می توانید فعالیت حساب های مشکوک را متوقف کنید.
  • برای توییتر: برای توییتر نیز از مسیر  Settings > Your Twitter Data اقدام کنید تا لیست حساب های فعالی که به اکانت شما دسترسی دارند را مشاهده کنید. این حساب ها با مدل و نوع دستگاه مشخص میشوند.

 

5 نشانه برای این که بدانیم اکانت شبکه اجتماعی ما هک شده است

5 نشانه برای این که بدانیم اکانت شبکه اجتماعی ما هک شده است

تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید

اگر برای تشخیص هک شدن اکانت شبکه های اجتماعی ترفند های دیگری را می شناسید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 2 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 8 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

یلدا ۹ اسفند ۱۳۹۵

سلام اینستاگرام من روی لبتاب نصب بوده الان اصلا باز نمیشه اکانتم باید چیکار کنم؟

امیر محمد ۹ اسفند ۱۳۹۵

بازیابی کنید اکانت رو

http://tarfandha.net/password-reset-instagram/

شهلااا ۱۹ آبان ۱۳۹۶

سلام.ممنون ازمطلب مفیدتون.ولی ی سوالی دارم نمیدونم الان ب اینجاربط داره یان.ممنون میشم پاسخ بدین.اگ اکانت تلگرامی هک شه امکان بازیابی پیام هایی ک قبلن فقط دیلیت شدن(هیزتوری پاک نکردم)?ایاوجودداره؟

شهلااا ۱۹ آبان ۱۳۹۶

میدونم اونقسمت گفتین قابل ریکاوری نیست.حالابرای هکر هم امکان نداره درسته؟امیدواری بدین توروخدا?

امیر محمد ۱۹ آبان ۱۳۹۶

اولا که هکر تلگرام تا حالا ندیدم من!

دوما هک کنه میتونه وارد تلگرام شما بشه. و اینکه پیام ها پاک شده و دسترسی نداره

شهلااا ۱۹ آبان ۱۳۹۶

مرسی

شهلااا ۱۹ آبان ۱۳۹۶

میشه ی چی دیگ هم بپرسم؟این که شنیدم هکرکلاه صورتی بدون اینک کدورود ب تلگرام بیادروگوشی وگاهی حتی توی اکتیوسشن متوجه اون نمیشیم.واقعا همچین هکری هست؟

امیر محمد ۲۰ آبان ۱۳۹۶

اطلاعی در این زمینه ندارم

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام