۵ دلیل برای استفاده از سد امنیتی فایروال

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵
  • 2,108 views
  • 0

فایروال حفاظ امنیتی در کامپیوترها، تبلت ها ، لپ تاپ یا حتی موبایل می باشد که از ورود بدافزارها و ویروس های مخرب به سیستم ها جلوگیری می کند.اطلاعات یا دیتا حین اتصال به اینترنت به صورت دائمی میان یک سیستم و سرور رد و بدل میشود و در این بین فایروال ها ابزارهای امنیتی هستند که توسط ویندوز و سایر سیستم عامل ها جهت ایمنی بیشتر سیستم معرفی میشوند. دلایل زیادی برای استفاده از فایروال وجود دارد که شاید اغلب کاربرانی که نسبت به استفاده از فایروال و آنتی ویروس های برتر  بی تفاوت هستند، از این علل بی خبر باشند. در این مطلب با برخی از مهم ترین دلایل جهت استفاده از سد امنیتی فایروال آشنا خواهید شد.

 

 

چرا از فایروال استفاده کنیم؟

Why We Should Use a Firewall

فعال کردن فایروال در ویندوز فرآیندی ساده است و به واسطه برنامه های فایروال نیز در تمامی سیستم عامل ها امکان پذیر است.

 

استفاده از فایروال و جلوگیری از دسترسی از راه دور

از مهم ترین ترفند ها هنگام وبگردی، استفاده از فایروال می باشد. از مهم ترین خطراتی که در وب گردی امنیت سیستم را تهدید می کند، ریموت شدن یا کنترل از راه دور سیستم توسط افراد سودجو نظیر هکرها می باشد. تا زمانی که فایروال فعال نباشد، هواره امکان ریموت شدن یا کنترل از راه دور سیستم وجود دارد.

بد نیست بدانید که نسخه های دزدی ویندوز ها که معمولا روی سیستم اغلب کاربران ایرانی وجود دارد می تواند شامل انواع تروجان ها و بدافزارهایی باشد که با نصب هر فایروال باز هم امکان نفوذ آن ها وجود خواهد داشت.

 

چرا از فایروال استفاده کنیم؟

 

استفاده از فایروال و بلاک کردن پیغام های مخرب

استفاده از نسخه های قدیمی ویندوز می تواند عامل اساسی برای ورود بد افزارها باشد. این بدافزارها تا حدودی توسط ISP یا سرویس دهنده اینترنت شما شناسایی میشوند و از ورود آن ها جلوگیری میشود.

ویندوز XP اولین بار با فعال کردن فایروال در سال 2004 و تشخیص بدافزارها توانست از سد امنیتی فایروال به خوبی استفاده کند. این تست هنگامی انجام شد که ویندوز 10 به اینترنت dial-up متصل شده بود و قبل از نمایش پیغام ویندوز مسنجر که حاوی محتوا و لینک مخرب بود، ویندوز بعد از 30 ثانیه به صورت خودکار خاموش شد.

از انتشار اولین نسخه های ویندوز XP مدت ها می گذرد؛ با مطالعه دلایل اساسی برای استفاده از ویندوز 10، نسخه فعلی خود را به ویندوز 10 و یا لینوکس به روزرسانی کنید.

 

استفاده از فایروال و تسهیل روند بازی آنلاین

بازی های آنلاین همواره ریسک امنیتی بزرگی برای کاربران کامپیوتر محسوب میشوند. اتصال دائم به اینترنت و انتقال دیتا از سرورهای پرترافیکی که روزانه بارها و بارها توسط گیمر یا بازیکن های مختلف به روزرسانی میشود، خطر نفوذ بدافزار را به دنبال دارد.

اگرچه سرورهای بازی های آنلاین معمولا با تدابیر امنیتی خوبی محافظت میشوند، اما استفاده از فایروال برای افرادی که مرتبا بازی آنلاین انجام می دهند لازم است. گزینه های امنیتی برای بازی آنلاین در فایروال ها معمولا تحت عنوان Gaming Mode دیده میشود که بهتر است قبل از بازی فعال شود.

 

چرا از فایروال استفاده کنیم؟

 

استفاده از فایروال به عنوان سخت افزار و نرم افزار

فایروال تنها جنبه نرم افزاری ندارد و می توان از سخت افزارها به عنوان فایروال استفاده کرد. فایروال در اغلب منازل دیده میشود؛ تنها کافی است دسترسی در سطح مدیریت داشته باشید. به عنوان مثال با تغییر تنظیمات فایروال در روتر می توانید از سخت افزار روتر به عنوان فایروال استفاده نمایید.


استفاده از فایروال و مسدود کردن محتوای غیراخلاقی

در قسمت دسترسی اصلی برنامه های فایروال گزینه ای برای تعیین مقاصد غیراخلاقی وجود دارد که فایروال به صورت خودکار کاربر را از ورود به این سایت ها باز میدارد. سایت های غیراخلاقی منبع بزرگی از تروجان ها هستند که به شیوه های مختلفی به سیستم نفوذ می کنند. بلاک کردن این سایت ها از دیگر دلایل استفاده از فایروال در سیستم ها می باشد.

پیشنهاد خود را با ما به اشترک بگذارید

در صورتی که برای استفاده از فایروال دلایل و اهداف دیگری دارید، پیشنهاد خود را با ما به اشترک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام