نحوه ی باز کردن فایل های DAT در مکینتاش

ترفند ها به شما آموزش می دهد که چگونه یک فایل DAT را در سیستم ویندوز یا مکینتاش خود باز کنید. شما می توانید این کار را با باز کردن فایل DAT در برنامه ای که برای ساخت فایل مورد استفاده قرار گرفته است, انجام دهید. اگر نمی دانید از  کدام برنامه استفاده شده است، قبل از اینکه بتوانید فایل DAT را باز کنید، باید برنامه صحیح را تعیین کنید. در نظر داشته باشید که برخی از فایل های DAT، مانند آن هایی که برای ذخیره کدک ها برای زبان استفاده می شود، نمی توانند توسط هر برنامه ای باز شوند. این فایل ها توسط سیستم شما استفاده می شود, بنابراین نباید تغییر در آنها ایجاد شود. با ما همراه باشید.

مراحل :

برنامه ایجاد فایل dat

برنامه ایجاد فایل dat

  1. برنامه ای را که فایل DAT با آن ایجاد شده است را تعیین کنید. بر خلاف بسیاری از فایلها ، فایل های DAT می تواند توسط هر برنامه ای ایجاد شود؛ به این ترتیب، شما باید بدانید که کدام برنامه فایل DAT را ایجاد کرده است تا بتوانید از آن برنامه برای باز کردن فایل استفاده کنید.

اگر نمی دانید از کدام برنامه برای ایجاد فایل DAT استفاده شده است، قبل از اینکه بتوانید فایل DAT را باز کنید، باید بفهمید که از چه برنامه ای استفاده شده است.

برنامه textedit

  1. برنامه را باز کنید. روی آیکون برنامه ای که فایل DAT با آن ایجاد شده است دوبار کلیک کنید.

گزینه Open

  1. فایل DAT را به پنجره برنامه بکشید. برای انجام این کار، روی فایل DAT کلیک کنید و بکشید.

از آنجا که Mac معمولا فایل DAT را به عنوان فایل قابل خواندن نمی شناسد، می توانید فایل DAT را با استفاده از منوی File> Open در برنامه انتخابی خود باز کنید.

فایل DAT

  1. فایل DAT را منتقل کنید. با این کار این فایل در برنامه ی مورد نظر شما باز می شود.

دکمه open

  1. تأیید کنید که می خواهید فایل را مشاهده کنید. در برخی موارد ممکن است هشداری را مشاهده کنید که محتوای فایل با فرمت فایل آن (یا مشابه آن) مطابقت ندارد. در صورت وجود، روی Yes یا Open کلیک کنید تا فایل DAT باز شود.

برای مثال، برای باز کردن یک فایل DAT ایجاد شده در Excel ممکن است هشداری مشاهده کنید که به شما می گوید در صورت انجام این کار ممکن است فایل خراب شود. شما می توانید روی Yes کلیک کنید تا این فایل هر طور که می شود باز شود.

تغییر پسوند فایل

  1. در صورت لزوم پسوند فایل DAT را تغییر دهید. اگر می خواهید هر بار که می خواهید بتوانید آن را باز کنید، لازم است فایل DAT را در برنامه بکشید، هم چنین می توانید پسوند فایل را تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که باید فرمت دقیق مورد استفاده برای فایل DAT را بدانید، زیرا تغییر پسوند برای استفاده از فرمت کمی متفاوت (به عنوان مثال MP4 به جای AVI) می تواند باعث خراب شدن فایل شود :

فایل DAT را انتخاب کنید.

روی File کلیک کنید، سپس بر روی Get Info از منوی کشویی کلیک کنید.

روی مثلث کنار دسته بندی “Name & Extension”  کلیک کنید.

در صورت لزوم علامت گزینه ی  “Hide extension” را حذف کنید.

پسوند dat را با فرمت فایل خود در نام فعلی فایل جایگزین کنید.

دکمه ی ⏎ Return را فشار دهید، سپس هنگامی که از شما خواسته شد روی  Use .extension  کلیک کنید (به عنوان مثال برای سند XLSX، می توانید  روی .xlsx  کلیک کنید).

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام