۵ روش مختلف اجرا کردن Task Manager ویندوز

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
  • 1,893 views
  • 0

windows-10-task-manager-644x373

Task Manager (تسک منیجر) یا مدیریت وظایف ویندوز چیست؟

تسک منیجر به کاربران مجموعه‌ای از برنامه‌ها، فرآیند‌ها و وظایفی را که بر روی سیستم شما در حال اجرا هستند به نمایش می‌گذارد. از این ابزار می‌توانید در جهت مدیریت وظایفت و نظارت بر عملکرد سیستم خودتان استفاده نمایید. از مهمترین امکاناتی که این ابزار در اختیار شما قرار خواهد داد، قابلیت بستن برنامه‌هایی است که به صورت فریز و یا هنگ درآمده اند و هیچ راهی جهت بسته شدنشان نمی‌باشد.

 

راه‌های مختلف اجرای تسک منیجیر ویندوز

در مجموع 5 راه مختلف جهت اجرای این ابزار سیستمی وجود دارد که شما را قادر می‌سازند تا بتوانید این ابزار را اجرا نمایید. در ادامه با ترفند‌ها همراه باشید:


روش یک – Ctrl + Alt + Del: با فشردن کلید ترکیبی مذکور می‌توانید در نسخه‌های مختلف ویندوز به صورت مستقیم به تسک منیجر دسترسی پیدا کنید. اما کاربران ویندوز 10 با این کلید ترکیبی نمی‌توانند به صورت مستقیم به تسک منیجر دسترسی داشته باشند. ابتدا وارد یک صفحه جدید شده و سپس از آنجا برنامه را اجرا نمایند.


روش دو  – CTRL + Shift + Esc: این کلید‌ ترکیبی حتی کاربران ویندوز 10 را نیز قادر به اجرای مستقیم تسک مینیجر می‌سازد. دقت داشته باشید به دلیل قرار گرفتن سه کلید Ctrl، Shift و Esc در یک سطون، این کلید ترکیبی بیشتر مناسب افراد چپ دست می‌باشد.


روش سه – منو ویندوز: با کلیک راست بر روی منو بخش پایینی ویندوز و کلیک بر روی گزینه Task Manager، این ابزار را فعال خواهید کرد.


روش چهار  – Windows + X: کاربران ویندوز 10 می‌توانند با فشردن کلید ترکیبی مذکور و یا کلیک راست بر روی استارت ویندوز، سپس کلیک بر روی گزینه Task Manager به این گزینه دسترسی داشته باشند.


روش پنج – Win + R: در این روش با فشردن کلید ترکیبی مذکور و سپس باز شدن کادر مربوط، کافیست عبارت taskmgr را وارد کرده و سپس کلید اینتر را بفشارید تا تسک منیجر اجرا شود.

موفق و پیروز باشید

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 2 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام