ده ترفندی که شما را متخصص اکسل میکند

جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰
  • 140 views
  • 0

همیشه برنامه های قدرتمند و حرفه ای یکسری ترفندها را دارا می باشند که کار کردن را با این برنامه ها ساده تر میکند. اکسل یکی از برنامه های فوق العاده ای است که میلیون ها انسان در سراسر دنیا از آن استفاده میکنند، در کل مجموعه آفیس بسیار فوق العاده و ضروری است و در این پست یاد خواهید گرفت از چند ترفند مهم اکسل استفاده کنید. آموزش نحوه مخفی کردن گروهی از سطرها در اکسل را نیز از دست ندهید.

ده ترفندی که شما را متخصص اکسل میکند

1.ترفند اول گرفتن خروجی به صورت پی دی اف است. شاید بخواهید فایل خود را برای یکسری افراد بفرستید اما نخواهید تغییری در آن ایجاد شود، البته راه های زیادی در این مورد وجود دارد که یکی از آنها تبدیل فایل اکسل به پی دی اف خواهد بود.

2.روش دوم کمک گیری از توابع برای تکمیل داده ها خواهد بود. شاید شما حساب های پیچیده شامل 12 ماه را در اختیار دارید و پر کردن تمامی آنها بسیار سخت و خسته کننده است و بخواهید از راه ساده استفاده کنید کپی کردن اطلاعات قبلی و پیست کردن در ماه جدید خواهد بود. اما فکرش را بکنید اگر کپی ها را اشتباه انجام دهید چه مشکل بزرگی شکل خواهد گرفت در این صورت میتوانید از گزینه “Fill Across Sheets” استفاده کنید. این ابزار اجازه کپی اطلاعات از یک شیت به بقیه شیت ها به صورت خیلی سریع انجام می دهد.

3.ترفند بعدی جمع زدن سریع با کلید ALT خواهد بود. بطوری که در انتهای یک سطر یا ستون سلولی را انتخاب نمایید، کلیدهای = (مساوی) + ALT را بزنید تا تابع SUM برای شما نمایان شود. حال خواهید دید جمع کامل سطر یا ستون ها در کادر انتخاب شده نوشته خواهد شد.

4.ترفند بعدی کلیدهای تنظیم فرمت اعداد خواهد بود. کلیدهای CTRL + SHIFT و اعداد 1 تا 5 برای فرمت اعداد استفاده میشود.

5.ممکن است در اکسل یک فایل بسیار بزرگ و طولانی داشته باشید. اگر میخواهید به ابتدای یک سطر یا ستون در لیست پرش کنید، از کلیدهای جهت پایین + CTRL  برای رفتن به انتهای ستون (سطر) و کلید جهت بالا + CTRL برای رفتن به ابتدای لیست هایتان استفاده کنید.

6.یکی از مهم ترین قابلیت ها در اکسل اضافه و حذف یک سطر یا ستون خواهد بود برای حذف کردن از کنترل + منها و برای اضافه کردن از کنترل + شیفت + مساوی استفاده کنید.

7.تنظیم عرض ستون ها یکی از مشکلات موجود در اکسل خواهد بود. ممکن است در ستونی یک متن وارد کنید که مناسب و اندازه نباشد بطور دقیق در آن نمایان نشود در این صورت کافیست که بر روی مرز بین دو ستون Double-click کنید تا مشکل بطور کامل برطرف شود.

8.برای اینکه بتوانید بر روی یک جدول Chart را اضافه کنید میتوانید به راحتی از کلید F11 استفاده کنید.

9.برای past کردن لازم نیست حتما ctl+v رو بزنید ،اگر میخواهید قسمت کپی شده به همان صورت past شود کافیست درقسمت مورد نظر بعد از کپی کردن enter بزنید.

10.با کلید f5 میتونین سلول یا ردیفهای دلخواه تون رو خیلی سریع انتخاب کنید به این صورت که در کادر بازشده جلوی refrence  اگر تایپ کنید 1:200 از ردیف 1 تا ردیف 200 رو انتخاب میکنه و اگر تایپ کنید a1:a200 در ستون a از 1 تا 200 رو انتخاب میکند.

وبسایت ترفند ها پیشنهاد میکند آموزش پایه اکسل را نیز از دست ندهید.

منبع : ترفندها
به اشتراک بگذارید : فیسبوک گوگل تویتر کلوب یاهو

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام