چشم انسان اندام حسی است که بیشتر تحت تاثیر فرآیند پیری قرار می گیرد. در طی این فرآیند، بسیاری از مشکلات چشمی ممکن است به دلیل محرک های ژنتیکی و تغییرات فیزیولوژیکی ناشی از افزایش سن رخ دهد. عدسی داخل چشمی که ساختار آن با افزایش سن تغییر می کند، سخت می شود و انعطاف پذیری و سازگاری خود را از دست می دهد. در نتیجه، مشکل ندیدن نزدیک به وضوح ( پیرچشمی ) رخ می دهد.یکی از این بیماری ها آب مروارید است.

اگر در شهر کرج سکونت دارید و به دنبال بهترین جراح آب مروارید در کرج هستید با ما همراه باشید:

آب مروارید یک بیماری چشمی است که زمانی رخ می دهد که عدسی چشم در اثر لکه های مختلف روی سطح خود شفافیت خود را از دست می دهد . این لکه ها در اثر تغییرات شیمیایی در ساختار هسته عدسی ایجاد می شوند. تنها راه درمان آب مروارید جراحی است. این عمل با برداشتن عدسی طبیعی داخل چشمی و جایگزینی آن با یک لنز مصنوعی انجام می شود.

امروزه جراحی آب مروارید رایج ترین عمل جراحی است. سالانه حدود 19 میلیون عمل جراحی آب مروارید در جهان انجام می شود. روش اصلی مورد استفاده امروزه فیکوامولسیفیکاسیون است. در این روش برشی به طول 2.5 میلی متر با چاقوی مخصوص از ناحیه ای نزدیک به سفیدی چشم به نام صلبیه تا بافت شفاف جلوی چشم به نام قرنیه ایجاد می شود. پس از تزریق ژل به چشم، غشای قدامی عدسی چشم با کمک یک فورسپس بسیار نازک به صورت دایره ای لایه برداری می شود.

سپس، نوک تیتانیومی هندپیس دستگاه فیکوامولسیفیکاسیون که در فرکانس‌های اولتراسونیک ارتعاشی دارد، وارد چشم می‌شود.

لنز چشم توسط ارتعاشات فرکانس بالا مایع شده و جذب می شود. پس از تکمیل این فرآیند، لنز مصنوعی داخل چشمی در کپسول تمیز شده قرار می گیرد. روش دیگر فیکوامولسیفیکاسیون با لیزر فمتوثانیه است.

دکتر مینا اوجانی بهترین متخصص چشم کرج و بهترین جراح آب مروارید کرج هستند که برای گرفتن نوبت مراجعه می توانید از طریق آدرس و شماره تماس زیر اقدام کنید :

آدرس:کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
شماره تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

در افرادی که مشکلات آب مروارید دارند، تصاویر به گونه ای مخدوش می شود که گویی فرد از شیشه مه آلود یا پرده به تصاویر نگاه می کند.

علائم آب مروارید عبارتند از:

  • حساسیت به نور به دلیل کاهش دید
  • محو شدن و زرد شدن در رنگ ها
  • بدتر شدن دید در شب
  • دوبینی و در نتیجه مشکلات خواندن

در صورت تجربه این علائم توصیه میکنیم به یک متخصص چشم پزشک خوب در کرج و یا هر شهری که در آن سکونت دارید مراجعه کنید.

علل آب مروارید :

  • بیماری های متابولیک مانند دیابت
  • استفاده طولانی مدت از داروهای کورتیزون
  • ضربات ناگهانی
  • برخی از علل مادرزادی
  • علل مرتبط با سن

درمان این بماری به وسیله جراح آب مروارید کرج و شهرهای دیگر، با برداشتن عدسی تیره شده از یک برش کوچک (2.5 میلی متر) و جایگزینی آن با یک لنز داخل چشمی انجام می شود. به موازات پیشرفت‌های فناوری، در نتیجه توسعه تکنیک‌های اندازه‌گیری و محاسبات و فناوری تولید لنزهای داخل چشمی، لنزهای داخل چشمی می‌توانند عیوب انکساری مانند نزدیک‌بینی، آستیگماتیسم دوربینی را نیز اصلاح کنند.

دید از راه دور پس از جراحی آب مروارید کرج اصلاح می شود. لنزهای چند کانونی باید برای دید خوب نزدیک، متوسط ​​و دور قرار داده شوند. لنزهای چند کانونی در سال‌های اخیر توسعه یافته‌اند و در صورت استفاده، دید کافی را در تمام فواصل فراهم می‌کنند.

 

منبع : ترفندها
دسته بندی : بدون موضوع
به اشتراک بگذارید : فیسبوک گوگل تویتر کلوب یاهو

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام