اندروید و iOS ، دو سیستم عامل پرطرفدار در میان کاربران گوشی های هوشمند هستند و رقابت سختی را در بازارجهانی پیش گرفتند. هر یک از این سیستم عامل ها نسبت به دیگری مزایایی دارد که سبب برتری آن شده است. گرچه اندروید در حال حاضر پرمخاطب ترین سیستم عامل برشمرده میشود، اما آیفون نیز قابلیت هایی دارد که محبوبیت این سیستم عامل را زیاد کرده است.

 

 

برتری های آیفون نسبت به اندروید

Things iPhone Does Better Than Android

در ادامه با برجسته ترین برتری های آیفون نسبت به اندروید آشنا خواهید شد:

اپ سوییچر(App Switcher)

در اندروید و آیفون اپ سوییچر مدتی است که به عنوان یک قابلیت کاربردی و برجسته عرضه شده است. اما طراحی اپ سوییچر در این دو سیستم عامل یکسان نیست. اپ سوییچر در اندروید به گونه ای است که کاربر نمی تواند تمام محتوا را مطالعه کنید و تنها بخشی از آن قابل دیدن است. این در حالی است که اپ سوییچر در سیستم عامل iOS به نحوی طراحی شده است که محتوا به صورت افقی سوییچ شود و بنابراین کاربر نمای کاملی از هر پنجره را مشاهده کند. تصویر زیر به خوبی گویای تفاوت اپ سوییچر در این دو سیستم عامل می باشد.

 

 

برتری های آیفون نسبت به اندروید

 

نامگذاری منطقی تر

هر یک از این سیستم عامل ها از برنامه های پیش فرضی تشکیل شده اند که مجموعا برای سرویس دهی بهتر به کاربران طراحی شده اند. اگر نگاهی به نام گذاری هر یک از این بخش ها بیندازید، متوجه خواهید شد که نام گذاری هر یک از بخش ها با کارایی آن ها در آیفون هماهنگ تر است. به عنوان مثال عنوان FaceTime در آیفون نماینده مناسبی برای چت تصویری می باشد. اما عنوان Hangouts بدون آشنایی قبلی کاربر با بخش های مختلف اندروید، اطلاعاتی درباره کاربرد این بخش به ما نمی دهد!

 

برتری های آیفون نسبت به اندروید

 

دسترسی ساده تر

در گوشی های اندروید معمولا دکمه back دیده میشود که برای بازگشت به منوی قبلی کارآمد است. اما آیفون این قابلیت را ندارد. کمبود این امکان در گوشی های آیفون با ویژگی Reachability جبران شده است. برای استفاده از ویژگی  Reachability تنها کافی است روی صفحه مدنظرتان دو بار ضربه بزنید تا کل صفحه به سمت پایین کشیده شود و به انگشت شصت شما جهت لمس نزدیک تر باشد. در تصویر زیر نمایی از کاربرد قابلیت Reachability را مشاهده می کنید.

 

 برتری های آیفون نسبت به اندروید

 

اجرای سریع تر برنامه ها

استفاده از میانبرهای صفحه راه حل مناسبی برای سرعت بخشیدن به کار با موبایل های هوشمند است. در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS نوار ابزار جداگانه و حرفه ای دیده میشود که امکانات دسترسی سریع تر را برای کاربران فراهم کرده است. اما در نوار ابزار بالای صفحه در گوشی آیفون آیکن های بیشتر و ضروری تری نظیر ماشین حساب، چراغ قوه ، دوربین و سایر ابزارهای کاربردی برای کاربران آیفون را مشاهده می کنید که متاسفانه اندروید از آن ها غافل بوده است.

برتری های آیفون نسبت به اندروید

 

لمس سه بعدی در آیفون

جدید ترین قابلیتی که در ارتباط با محیط کاربری در آیفون دیده میشود، لمس سه بعدی یا 3D Touch می باشد. با این قابلیت شما می توانید لمس خود را روی صفحه کنترل کنید و فرمان هایی که از جانب شما صادر میشود، با حساسیت بیشتر روی صفحه موبایل اجرا میشوند. به طور کلی کاربردهای لمس سه بعدی آیفون گسترده تر از چیزی است که ممکن است تصور کنید.

در فناوری 3D Touch کاربر قادر است با فشارهای مختلف ، برنامه های مختلف را اجرا کند. اگر در اندروید نگه داشتن انگشت روی صفحه سبب باز شدن بخش گالری میشود، در آیفون هر مقدار مکث و فشار روی صفحه یک نتیجه متفاوت را به دنبال خواهد داشت.

به تصویر زیر توجه کنید:

برتری های آیفون نسبت به اندروید

 

تصویر بالا به خوبی نشانگر میزان فشار انگشت کاربر روی صفحه است. مثلا لمس آیکن دوربین در آیفون دسترسی های سریع تری به کاربر می دهد که آن را بدون اعمال تنظیمات به سمت ضبط فیلم ، تصویربرداری با دورین های مختلف و…هدایت می کند. همین حالت در نقشه موبایل نیز گزینه هایی نظیر ارسال لوکیشن فعلی ، جست وجو محلی و…را به دنبال دارد.


نظر شما چیست؟

به نظر شما چه قابلیت های چشم گیر دیگری در آیفون سبب برتری آن نسبت به اندروید شده است؟

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 2 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام