با وجود نقد و بررسی های متعدد اخیر که نسبت به بازی پوکمون گو صورت گرفته است و برخی از کارشناسان این بازی را مورد انتقاد شدیدی قرار داده اند،  این بازی از استراتژی های برتر و مدرنی بهره مند است که به روش های متفاوت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و متحول می کند. توجه به جنبه های روانشناختی این بازی سبب میشود که کاربر در سنین پایین با رفتارهایی نظیر مسئولیت پذیری، کارهای تیمی و روحیه شکست ناپذیری آشنا شود. در عین حال بتواند لذت نبرد تن به تن را در دنیای واقعی تجربه نماید. بازی پوکمون گو به 5 روش می تواند زندگی یک کاربر را تحت تاثیر مثبت خود قرار دهید که با آن ها در ادامه آشنا خواهید شد.

 

 

فواید بازی هیجان انگیز پوکمون گو

Benefits of Playing Pokémon Go

بعد از آشنایی با باشگاه های پوکمون گو و برطرف کردن مشکلات رایج در بازی پوکمون گو اکنون می توانید به صورت عمیق تر با تاثیرات این بازی روی کاربران مختلف آشنا شوید.

بهبود سلامت روانی کاربر

در تحقیقاتی که در سال 2014 روی روان انسان ها انجام شد نتیجه گرفته شد که ارتباط و تعامل انسان با محیط طبیعی اطراف می تواند رابطه مثبت و مستقیمی با ذهن و سلامت روانی آن داشته باشد. به صورت همزمان روان شناسان دیگری روی همین موضوع کار کرده اند و دریافتند که ارتباطات عاطفی و هوش عاطفی انسان در بازی های ویدیویی می تواند کاربرد درمانی وسیعی داشته باشد.

بازی هیجان انگیز پوکمون گو با بهره گیری از نتایج این تحقیقات محیط بازی را برای کاربر مفید تر کرده است. یک کاربر برای گرفتن em all در جای جای محیط اطراف نظیر بزرگراه ها، میان بوته ها و پارک ها و… جست وجو می کند. این به معنای ارتباط قوی و نزدیک کاربر با محیط اطراف است؛ محیطی که ساختگی نیست و از دنیای واقعی الهام گرفته است.

 

فواید بازی هیجان انگیز پوکمون گو

ارتقا اوضاع کسب و کار

محیط های مختلف نظیر کافی شاپ ها و سایر محل های عمومی که به صورت شخصی اداره میشوند می توانند با تبلیغات بازی پوکمون گو محلی را برای تشکیل میزگرد افراد و هم تیمی هایشان فراهم کنند. از بازی های ویدیویی می توان به شکل های مختلف درآمدزایی کرد. تب پوکمون گو در میان کاربران در حال حاضر نسبت به سایر بازی ها داغ تر است.

بهبود روابط احتماعی

بازی پوکمون گو بر خلاف سایر بازی های ویدیویی که کاربر را در یک نقطه و به صورت فردی درگیر می کند نیست! بازی پوکمون گو از کاربران می خواهد که با یکدیگر در پیدا کردن پوکمون تعامل داشته باشند و از یک جانشینی کاربر حلوگیری می کند. کاربران اوقات آزاد خود را می توانند با روابط اجتماعی گسترده تر با یکدیگر پر کنند و از فعالیت های بیهوده دیگر دوربمانند.

ورزش و استفاده از هوای آزاد

شاید شرایط کاری فعلی در  جامعه به سختی بتواند افراد را از میزکار یا محل استراحت جدا کند. بازی پوکمون گو بهانه خوبی برای گشت وگذار و تحرک فیزیکی افراد فراهم کرده است که بدان وسیله می توان از تفریحات و ورزش های هوازی بهره مند شد.

 

فواید بازی هیجان انگیز پوکمون گو

 

جنبه های آموزشی

بازی پوکمون گو نیازمند اطلاعات و دانش قبلی نسبت به هر محیط است. یک کاربر معمولا در فضای محدود قرار نمیگیرد و تجربه حضور در مکان های جدید را به دست می آورد. در تحقیقاتی که به صورت گسترده روی جمعی از بازیکنان انجام شد، دریافتند که هوش اجتماعی این افراد به واسطه حضور در محیط های پر ازدحام افزایش یافته است و اعتماد به نفس بیشتری در امور پیدا کرده اند.

سخن آخر:

پوکمون گو در مجموع بازی مخرب یا خطرناکی تلقی نمیشود. بد نیست قبل از نقد و بررسی بازی های ویدیویی پیچیده ای نظیر پوکمون گو به تحلیل خواص و برتری های آن نسبت به سایر رقبا بپردازیم. اما مسلما استفاده از این بازی مشابه هر برنامه ای اگر از حد تعادل خارج شود، اعتیاد آور است.

تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید

اگر شما نیز از بازیکنان بازی مهیج پوکمون گو هستید، چه تجربه های دیگری پیرامون تاثیرات این بازی روی کاربران دارید؟

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 3 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام