۵ ابزار رایگان برای سنجش سلامت ویندوز

جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵
  • 7,701 views
  • 0

اگر شما نیز از کاربران حرفه ای کامپیوتر هستید قطعا می دانید که استفاده از ویندوز در طولانی مدت سبب بروز خطاها و مشکلاتی در کامپیوتر و سیستم شما میشود که البته امری طبیعی است. هرچه قدر که در نگهداری از محیط نرم افزاری ویندوز بهتر عمل کنید، این مشکلات کمتر خواهند بود. معمولا بعد از بروز خطا در استفاده از ویندوز اولین راهی که به ذهن کاربران میرسد مشاوره گرفتن از افراد متخصص است. اما پیشنهاد می کنیم قبل از پرداخت هزینه های مختلف برای عیب یابی سیستم خود، از ابزارهای رایگان تست سلامت کامپیوتر استفاده کنید که به صورت رایگان در دسترس هستند.

 

 

ابزارهای تشخیص و عیب یابی کامیپوتر

Windows Diagnostics Tools to Check PC’s Health

در صورتی که که کامپیوتر شما با مشکلاتی نظیر کندی، بازنکردن برنامه ها یا حتی مشکلات سخت افزاری مواجه است می توانید ابتدا با ابزارهای عیب یابی کامپیوتر وضعیت سیستم خود را ارزیابی کنید و سپس با ترفند های مختلف و مرتبط با مشکل خود نظیر افزایش سرعت بوت شدن ویندوز مشکلات را برطرف کنید.

عیب یابی سخت افزاری با CPU-Z

این برنامه برای اسکن کردن سیستم شما از نظر سخت افزاری می باشد. اگر احیانا قطعات سخت افزاری سیستم شما با مشکلاتی مواجه است یا این که نیازمند تعویض آن هستید، این برنامه وضعیت قطعات را اطلاع می دهد. استفاده از نرم افزار CPU-Z را به کسانی پیشنهاد می کنیم که آشنایی کامل با قطعات کامپیوتر خود داشته باشند و ترجیحا خودشان سیستم را راه اندازی کرده باشند.

 

ابزارهای تشخیص و عیب یابی کامیپوتر

 

بررسی وقایع ویندوز با Reliability Monitor

یکی از ابزارهای مخفی در خود ویندوز که از برنامه ای قدیمی محسوب میشود، Reliability Monitor است. این برنامه از بدو انتشار ویندوز ویستا تا به حال در قسمت کنترل پنل ویندوز وجود داشته است و برای مشاهده وقایع ویندوز شامل خطاها، نصب و لغونصب برنامه ها و… مناسب است. برای دسترسی به این بخش مسیر System & Security > Security & Maintenance > Maintenance > View reliability history  را در قسمت کنترل پنل ویندوز طی کنید.

 

ابزارهای تشخیص و عیب یابی کامیپوتر

 

ابزار سنجش کیفیت وای فای WiFi Analyzer

اینترنت و اوضاع اتصال به آن از مهم ترین مسائلی است که ذهن کاربران را به خود مشغول می کند. برای این که مشکلات مربوط به وای فای خود را ارزیابی کنید می توانید از نرم افزار WiFi Analyzer استفاده کنید و سپس به تقویت سیگنال های وای فای بپردازید.

با استفاده از این برنامه می توانید کانال های وای فای خود را در محیط های پرتردد نظیر آپارتمان تغییر دهید.

 

ابزارهای تشخیص و عیب یابی کامیپوتر

 

شناسایی آی پی ها با استفاده از Angry IP Scanner

آی پی شناسه ای اختصاصی و گاهی حیاتی و کاربردی برای بررسی دستگاه ها، اتصالات آن ها و شناسایی شبکه ها می باشد. در کل آی پی استفاده های مختلفی دارد و نظیر یک شناسنامه به کاربر در محیط مجازی اعتبار و هویت می دهد. در صورتی که می خواهید پورت و آی پی هر یک از دستگاه ها را ردیابی کنید، می توانید از برنامه Angry IP Scanner استفاده کنید. گاهی این برنامه در عیب یابی شبکه ها متصل به کامپیوتر بهترین گزینه می باشد.

همچنین اگر می خواهید آی پی تمام موبایل های اطراف را جهت شناسایی شبکه ای که بدان متصل شدند ببینید، می توانید از این برنامه استفاده کنید. این کار در ردیابی افرادی که از اینترنت شما سواستفاده کرده اند به شما کمک می کند.

 

ابزارهای تشخیص و عیب یابی کامیپوتر

 

عیب یابی هادردیسک با استفاده از CrystalDiskInfo

تا به حال به این فکر کرده اید که خطاهای موجود در سیستم شما ممکن است به واسطه هارددیسک سیستم ایجاد شده باشد؟ سنجش وضعیت هارددیسک یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از خطاهای آتی می باشد. برنامه CrystalDiskInfo اطلاعات کاملی در ارتباط با وضعیت درایو های کامیپوتر شما به شما می دهد. این درایو ها می توانند درایو SSD و USB و….باشند.

اطلاعاتی که با استفاده از این برنامه دریافت می کنید شامل دما ، آپ تایم، میزان خطاها و ….می باشد.

 

ابزارهای تشخیص و عیب یابی کامیپوتر

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

کدام یک از برنامه های ذکرشده در عیب یابی و تعمیر خطاهای کامپیوتر  به شما کمک کرده است؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 2 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام