نرم افزار word ، واژه پرداز حرفه ای و کاملی است که امکانات زیادی را در قالب یک ادیتور پیشرفته در اختیار کاربران قرار می دهد. اما مشابه با سایر نرم افزارها، این برنامه نیز قابلیت های مخفی و پنهانی دارد که کمتر کاربری از آن ها استفاده کرده است و با آن ها آشنایی دارد. فراموش نکنید که گاهی همین قابلیت های مخفی، تغییرات زیادی را در شیوه استفاده از یک برنامه ایجاد می کنند. در ادامه با برخی از امکانات مخفی در برنامه word که از آن ها بی خبر هستید آشنا می شوید.

 

 

امکانات پنهان برنامه word

Microsoft Office Features You don't Know

برخی از عملیات ها نظیر ایجاد یک صفحه در word، کراپ کردن عکس در word ، تغییر پوسته برنامه word و…جزیی از فعالیت فعالیت روزمره ما هستند که با این برنامه انجام می دهیم. اما برخی از گزینه هایی که در این مطلب با آن ها آشنا می شوید، در word مخفی هستند.

قابلیت جدید Quick Parts در برنامه word

این قابلیت برای اوقاتی بیشتر قابل استفاده است که می خواهید یک متن را با ساختار مشابه ایجاد کنید و در هر بار تایپ، دیگری نیازی به درج قسمت های مشابه نداشته باشید. این قسمت ها می توانند بخشی از یک پاراگراف، بخشی از عکس، واترمارک، جدول و … باشد که می خواهید در مراحل بعدی به صورت آماده وارد مطلب کنید و به این ترتیب در وقت خود صرفه جویی کنید. قابلیت Quick Parts تنها در نسخه 2016 برنامه word در دسترس می باشد. برای استفاده از آن باید از نوار ابزار بالای word، تب Insert را انتخاب کنید و سپس مسیر Text  > Quick Parts را طی کنید.

امکانات پنهان برنامه word

با این گزینه منو کشویی در اختیار شما قرار میگیرد که گزینه های مختلفی برای وارد کردن پارت یا قسمت های سریع دارد. AutoText قسمتی از این قابلیت است که به شما اجازه می دهد یک کلمه پرتکرار را بدون نیاز به تایپ کردن در متن و هر چند بار که می خواهید وارد کنید.

برای ذخیره کردن تغییرات مسیر Insert > Quick Parts را طی کنید و گزینه Save Selection to Quick Part Gallery را انتخاب کنید تا کلمات دلخواه شما به گالری افزوده شود و از این پس تنها با یک کلیک وارد متن شود.

امکانات پنهان برنامه word

قابلیت Watermark در برنامه word

استفاده از واتر مارک یک روش برای ایمن کردن محتویات و جلوگیری از کپی برداری و نشر غیرمجاز آن ها می باشد. قبل از انتشار نسخه word 2016 ، کاربران از برنامه های دیگری برای درج واترمارک استفاده می کردند. حال با نسخه نهایی word قادر خواهید بود در یک برنامه تمام این اعمال را انجام دهید.

جهت تعیین واترمارک از نوار بالا و مسیر Design > Watermark اقدام کنید. در این قسمت می توانید از واترمارک های پیش فرض استفاده کنید یا واترمارک اختصاصی خود را بسازید.

امکانات پنهان برنامه word

مسیر Custom Watermark > Text watermark را طی کنید و بعد از ایجاد واترمارک جدید، سایز، رنگ و فونت مربوط به آن را شخصی سازی کنید.

قابلیت Signature Line در برنامه word

در صورتی که می خواهید نامه یا متن مدنظرتان را فکس یا ایمیل کنید، می توانید برای درج امضای خود از قابلیت Signature Line در برنامه word استفاده کنید. برای دسترسی به این قسمت از نوار ابزار مسیر  Text group > Signature Line را طی کنید.

امکانات پنهان برنامه word

امضای خود را می توانید در باکس Signature Setup مطابق با شکل زیر شخصی سازی کنید.

امکانات پنهان برنامه word

قابلیت امضای مخفی دیجیتال در برنامه word

امضا دیجیتالی روشی ایمن تر و غیرقابل رویت برای پروژه های word ، پاورپوینت و اکسل می باشد که امکان ویرایش و تصرف در متن به واسطه آن تقریبا غیرممکن است. برای دسترسی به این بخش از تب File مسیر Info > Protect Document, Protect Workbook / Protect Presentation را طی کنید.

امکانات پنهان برنامه word

در باکس Sign هدف خود را از ایجاد امضای دیجیتال مخفی درج کنید و نهایتا روی Sign کلیک کنید.

بعد از امضای کردن فایل ها به صورت دیجیتالی، دکمه امضا ظاهر میشود و تمامی مقالات تنها قابل خواندن هستند ( read-only ) و نمی توان در متن آن ها دست برد.

پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید

طی تجربه ای که در استفاده از برنامه word داشته اید، با چه قابلیت های جالب دیگری در word کار کرده اید؟ پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 2 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام