چگونه نمایش نوار سیاه در بالا و پایین برخی اپلیکیشن های گلکسی S8 را متوقف کنیم؟

در خانواده ی دستگاه های گلکسی S8، سامسونگ تصمیم گرفت تا در نسبت ابعاد صفحه نمایش پرچمداران خود تغییر نظری بدهد. بنابراین طبق معمول که این نسبت 16:9 در نظر گرفته می شد، گلکسی اس 8 با نسبت 18.5:9 طراحی گردید. ممکن است فکر کنید که این اختلاف آنقدرها تغییری ایجاد نمی کند اما به اندازه ای هست که برخی اپلیکیشن ها را دچار مشکل کند. وقتیکه اپلیکیشنی به صورت خاص از این گوشی پشتیبانی نکند احتمالاً با این مشکل مواجه خواهید شد که نوارهای خالی در بالا و پایین صفحه نمایش به رنگ مشکی در می آیند. اما خبر خوب این است که سامسونگ گزینه ای را برای این اسمارت فون ها تعبیه کرده تا با استفاده از آن قادر باشید هر اپلیکیشنی را مجبور به اجرا در حالت تمام صفحه کنید لذا با فعال سازی آن، دیگر خبری از این نوار های بی ریخت نخواهد بود! با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب نحوه این کار را به صورت کامل برایتان شرح دهیم.

 

در تصویر زیر می توانید نمونه ی بارزی از مشکلی که در بالا مطرح کردیم را مشاهده کنید :

 

 

اول از هر چیزی نوار اطلاع رسانی گوشی را باز کرده و سپس روی شکل چرخ دنده در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. در منویی که باز می شود به دنبال بخش Display گشته و روی آن ضربه بزنید.

 

 

حال گزینه ی Full screen apps را پیدا کرده و یکبار روی آن ضربه بزنید.

 

 

لیستی شامل تمام اپلیکیشن های نصب شده ظاهر خواهد شد که در کنار هر کدام دکمه ای جهت فعال یا غیر فعال سازی حالت تمام صفحه وجود دارد. برخی از این دکمه ها به صورت پیش فرض فعال هستند.

آن برنامه هایی که دارای دکمه ی خاموش اند همان هایی هستند که در هنگام اجرا، نوار مشکی مزاحم را در بالا و پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. بنابراین کافیست بر روی دکمه ی کنار آن ضربه بزنید تا حالت تمام صفحه برای اپلیکیشن مربوطه فعال گردد.

 

 

وقتیکه حالت تمام صفحه (Full Screen) برای اپلیکیشنی فعال گردد، از ظاهر قبلی یعنی این :

 

 

خلاص شده و از این پس ظاهری شبیه به تصویر زیر را در هنگام کار با برنامه مشاهده خواهید کرد.

 

 

دیدید که چقدر این تفاوت باعث زیبایی و راحتی در کار با برنامه مربوطه می شود؟ امیدوارم که از این آموزش بسیار کاربردی و مفید، لذت برده باشید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام