چگونه بدون نیاز به روت اپلیکیشن های پیش فرض اندروید را ببندیم؟

اپلیکیشن های پیش فرض جدا از بحث فایده شان، به گونه ای طراحی و توسعه یافته اند که به بهترین شکل ممکن بر روی اندروید اجرا شوند. متاسفانه تعداد این اپلیکیشن ها آنقدر زیاد شده است که طیف وسیعی از آنها را برنامه های غیر کاربردی تشکیل می دهند. قابل توجه است که این اپلیکیشن ها فقط آنهایی نیستند که به صورت پیش فرض توسط اندروید نصب می شوند بلکه سازندگان دستگاه ها نیز نسبت به نصب این برنامه ها اقدام می کنند. خبر خوب این است که در بسیاری از اسمارت فون ها قادر خواهید بود این اپلیکیشن های پیش فرض را حذف کنید. مشابه این کار را همچون حذف بازی کندی کراش در ویندوز 10 و اخیراً در سیستم عامل آی او اس مشاهده کرده ایم. با این حال، شما می توانید به جای حذف شان، آنها را غیر فعال کنید زیرا که در هر دو صورت نتیجه ی مشابهی را حاصل خواهید کرد با این تفاوت که دیگر برنامه را برای همیشه از روی دستگاه خود حذف نکرده اید. البته توجه داشته باشید که نمی توان تمام این اپلیکیشن ها مثل Sheets و Docs را متوقف کرد اما این ترفند بر روی بسیاری از آنها مثل دوربین و گوگل درایو قابل اجرا است. با ما همراه باشید تا به صورت کامل شما را با نحوه ی این کار آشنا کنیم.

 

برای غیر فعال کردن یک اپلیکیشن پیش فرض در اندروید وارد بخش تنظیمات (Settings) شده و سپس بر روی قسمت Apps ضربه بزنید یا اینکه وارد مدیریت اپلیکیشن (Application Manager) خود شوید. با توجه به نسخه ی اندرویدی که از آن استفاده می کنید این عنوان ها ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد. توجه داشته باشید که قابلیت متوقف سازی اپلیکیشن های پیش فرض تنها در اندروید 6 به بعد وجود دارد.

هم اکنون بر روی اپلیکیشنی که قصد متوقف سازی آن را دارید ضربه بزنید تا صفحه ی جزئیات آن ظاهر گردد. به صورت عادی، برنامه های جانبی در صفحه ی جزئیات خود دارای دو گزینه ی Force stop و Uninstall خواهند بود. اما برای اپلیکیشن های پیش فرض مثل دوربین و گوگل درایو به جای Uninstall گزینه ی دیگری به نام Disable را مشاهده خواهید کرد. جهت غیر فعال کردن برنامه کافیست بر روی همین دکمه ضربه بزنید.

 

 

در هنگام غیر فعال سازی ممکن است اندروید از شما بپرسد که آیا می خواهید حالت اصلی کارخانه آن را بازیابی کرده و تمام آپدیت هایش را حذف کنید یا خیر؟ هر انتخابی که کنید باز هم اپلیکیشن به راحتی غیر فعال خواهد شد. لازم به ذکر است وقتیکه یکی از این اپلیکیشن ها را غیر فعال می کنید میانبر آن از هوم اسکرین و لیست برنامه هایتان ناپدید می شود.

در صورتی که قصد دارید لیست برنامه های غیر فعال شده ی خود را مشاهده کرده و در صورت تمایل دوباره آنها را فعال کنید کافیست دوباره وارد بخش Settings و سپس Apps شوید. هم اکنون روی دکمه ی منو (شکل سه نقطه در گوشه ی بالا سمت راست صفحه) ضربه زده و گزینه ی Disabled apps را انتخاب کنید. این کار باعث می شود فهرستی از اپلیکیشن های غیر فعال شده را مشاهده کنید که کار شما را راحت می کند.

 

 

حال بر روی برنامه ی موردنظر خود ضربه زده و در صفحه ی جزئیات آن یکبار بر روی دکمه ی Enable ضربه بزنید تا دوباره فعال شده و شروع به کار کند. توجه داشته باشید که غیر فعال کردن یک برنامه ممکن است در کار با اپلیکیشن های مرتبط با آن اختلال ایجاد کند پس مطمئن شوید که تنها برنامه های غیر ضروری را متوقف کنید. امیدوارم که از این ترفند بسیار مفید لذت برده باشید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام