آموزش مشاهده ویدیو به صورت تصویر در تصویر در اندروید 8.0

یکی از بزرگترین تغییرات اندروید 8.0، پشتیبانی هر چه بیشتر آن از انجام چند کار به صورت همزمان یا همان Multi tasking است که اوج آن در هنگام تماشای ویدیو نمود پیدا می کند. با استفاده از حالت تصویر در تصویر (Picture-in-Picture) در اندروید O قادر خواهید بود علاوه بر تماشای ویدیوی خود، به صورت همزمان به کارهای دیگر نیز بپردازید. یعنی می توانید ویدیو را با اندازه ی دلخواه بر روی قسمتی از صفحه قرار داده و در سایر قسمت های صفحه نمایش گوشی، کارهای دیگرتان را اجرایی کنید. اگر تاکنون با تلویزیون هایی که از حالت تصویر در تصویر برخوردار هستند کار کرده باشید به خوبی با این قابلیت کاربردی آشنایی خواهید داشت. این قابلیت که به اختصار PiP نامیده می شود به تازگی رونمایی شده و هم اکنون اپلیکیشن هایی زیادی از آن پشتیبانی نمی کنند. اما پخش کننده ی معروف VLC سریعاً فرصت را مغتنم شمرده و پشتیبانی از این قابلیت جدید را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. یعنی می توانید با استفاده از این برنامه به راحتی هر وقت که لازم شد ادامه ی ویدیو را در حالت تصویر در تصویر مشاهده کنید. ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

همانطور که واضح است اولین چیزی که بدان نیاز خواهید داشت، نصب بودن اندروید 8.0 و همچنین آخرین نسخه ی پلیر VLC می باشد. شما می توانید جدیدترین آپدیت این پخش کننده را به صورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی یا هر مارکت معتبر دیگری دریافت کرده و بر روی اسمارت فون خود نصب کنید.

دانلود پخش کننده VLC for Android از گوگل پلی

 

بعد از نصب و ورود به پلیر نیاز است که یکبار قابلیت PiP را بر روی آن فعال کنید. بدین منظور منوی سمت چپ برنامه را باز کرده و وارد بخش Settings شوید. حال در صفحه ی تنظیمات تیک گزینه ی Play videos in background را فعال کنید.

 

 

خُب از این پس در هنگام پخش ویدیوی خود اگر قصد داشتید به صورت همزمان کار دیگری انجام دهید کافیست ابتدا در منوی کنترلی پلیر بر روی دکمه ی سه نقطه ضربه بزنید. حال می توانید بر روی دکمه ی تصویر در تصویر که به شکل یک مستطیل در داخل مستطیل دیگری است ضربه بزنید.

 

 

بلافاصله بعد از ضربه زدن روی دکمه ی PiP مشاهده می کنید که ویدیوی شما به صورت پاپ آپ بر روی صفحه ظاهر شده و پخش آن نیز ادامه می یابد. شما می توانید این ویدیو را با کشیدن به هر سمتی از صفحه که دلتان می خواهد، در جای موردنظر قرار داده و به سایر کارهای خود بپردازید. یعنی همزمان با پخش ویدیو به ارسال پیام، چک کردن تلگرام، بررسی نقشه و هر کار دیگری که فکرش را می کنید بپردازید.

 

 

همچنین هروقت که کارتان تمام شد می توانید بر روی آیکون فول اسکرین در این پاپ آپ ضربه زده و به ادامه مشاهده ویدیو در سایز اصلی صفحه بپردازید. علاوه بر این وقتیکه یکبار بر روی این پاپ آپ ضربه بزنید دکمه های دیگری جهت توقف یا رفتن به ویدیوهای قبل و بعد در اختیارتان قرار می گیرد. همچنین با ضربه زدن روی علامت ضربدر در گوشه ی بالا سمت راست آن، می توانید بدون نیاز به ورود به پلیر، ویدیوی خود را ببندید.

اکنون که با این قابلیت جذاب و کاربردی آشنا شدید می توانید آن را نادیده گرفته و مثل خود من به صورت معمول در هنگام مشاهده ی ویدیو از آن استفاده نکنید؟ امیدارم که این آموزش برایتان مفید و لذت بخش واقع شده باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام