تصاویر گیف امروزه به یکی از بخش های جدایی ناپذیر شبکه های اجتماعی تبدیل شده اند. GIF یک زبان تحت وب است که بدان تصویر انیمیشنی یا متحرک نیز گفته میشود و معمولا از بخش های منتخب یک فیلم استخراج میشود. ایجاد تصاویر گیف یا متحرک به واسطه ابزارهای آنلاین ساخت تصاویر GIF مدتی است که امکان پذیر شده است. در ادامه با بهترین سرویس های آنلاین ساخت تصاویر متحرک آشنا خواهید شد.

 

 

سرویس های آنلاین ساخت تصاویر GIF

online services to make GIF images

خوش بختانه اغلب شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام از گیف پشتیبانی می کنند و نرم افزارهای زیادی برای گسترش استفاده از این نوع تصاویر منتشر شده است. حتی می توانید با اضافه کردن تصاویر GIF به صفحه نمایش اندروید از آن ها مثل تصاویر معمولی استفاده کنید.

ساخت تصاویر متحرک گیف با Gfycat

یکی از سایت های رایگانی که امکان ساخت تصویر گیف را بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری در این سایت به شما می دهد، ابزار رایگان Gfycat می باشد. در دسته بندی های موجود هشتگ های دلخواه خود را قرار دهید و در دیتابیس سایت جست وجو کنید تا بتوانید انیمیشن دلخواه خود را که قرار است روی فیلم اعمال شود را انتخاب کنید. در این سایت می توانید ویدیو های دلخواتان را از یوتیوب آپلود کنید و ورژن گیف را دانلود نمایید.

 

سرویس های آنلاین ساخت تصاویر GIF

 

تبدیل اسکرین دسکتاپ به گیف با GifGrabber  و LICEcap

قبلا شیوه های اسکرین شات گرفتن در ویندوز 10 را معرفی کردیم. در سایر ویندوزها نیز می توانید با جست وجو در اینترنت و به روش های مشابه از صفحه نمایش عکس بگیرید. از سرویس هایی که به صورت اختصاصی برای تبدیل اسکرین شات های دسکتاپ  وجود دارند می توان به LICEcap  (برای سیستم عامل ویندوز) و  GifGrabber ( برای سیستم عامل مک ) اشاره کرد.

نحوه کار با نرم افزارهای  GifGrabber  و LICEcap

ابتدا نرم افزار مربوط به سیستم عامل خود را دانلود نمایید. در صورتی که از مک استفاده می کنید، بعد از اسکرین گرفتن یک بخش سبز رنگ توسط برنامه GifGrabber روی صفحه نمایش ایجاد میشود که امکان تغییر سایز تصویر گرفته شده را به شما می دهد. روی Start Capture کلیک کنید تا تغییرات انجام شده بعد از 30 ثانیه با این برنامه ذخیره شود.

با کلیک روی آیکن GifGrabber می توانید تصویر گیف گرفته شده را مشاهده کنید و با تغییر رزولوشن عکس ، از حجم آن بکاهید.

 

سرویس های آنلاین ساخت تصاویر GIF

LICEcap نیز برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک قابل استفاده است. روش کار LICEcap مشابه با برنامه GifGrabber  می باشد.

ساخت و ویرایش تصاویر گیف با Giphy

Giphy از محبوب ترین ابزارهای آنلاین برای ساخت تصاویر متحرک می باشد که در کنار امکان ساخت تصاویر به صورت آنلاین ، ابزارهای ویرایش آن ها را نیز در اختیار کاربران قرار داده است. شما می توانید هر ویدیوی یا اسلاید شو را مستقیما وارد کنید و یا آدرس را از طریق یوتیوب پیست کنید. در ابزارهای ویرایش گیف این سایت می توانید از گزینه های مختلفی نظیر افزودن کپشن به تصاویر گیف، اضافه کردن فیلتر به گیف و ویرایش نهایی آن استفاده کنید.

 

سرویس های آنلاین ساخت تصاویر GIF 

ویرایش و بهینه سازی تصاویر گیف با GifGifs

بعد از این که تصاویر گیف ایجاد میشوند، جزییات این تصاویر نظیر حجم آن ها گاهی برای ارسال تصاویر گیف مشکل ساز میشود. به عنوان مثال در توییتر حداکثر حجم ممکن برای تصاویر GIF  حدود 5 مگابایت است. در این مواقع برای رفع محدودیت های شبکه های اجتماعی تصاویر گیف را باید بهینه کرد. بهینه سازی این تصاویر بارگذاری و بازشدن آن ها را نیز ساده تر می کند. GifGifs ابزاری آنلاین و رایگان برای بهینه سازی تصاویر گیف می باشد.

با استفاده از این سایت می توانید علاوه بر بهینه سازی تصاویر آن ها را ویرایش کنید. افزودن زیرنویس به گیف،کراپ کردن گیف یا ترکیب دو ویدیو با یکدیگر برای ساخت گیف تنها نمونه ای از امکانات این سرویس می باشند.

سرویس های آنلاین ساخت تصاویر GIF

پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ساخت تصاویر گیف و ویرایش آن ها از چه ابزارهای دیگری استفاده کرده اید؟ پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام