گوگل پلی ، بزرگترین مارکت دانلود برنامه های اندروید، مرجعی بزرگ از برنامه ها و اپلیکیشن های اندروید است و در این راستا نیز برای کاربران اندروید مفید بوده است. اما این مارکت علی رغم ویژگی های مثبتی که دارد، با توجه به حجم برنامه هایی که در آن قرار میگیرد، دقت زیادی روی باگ های برخی از نرم افزار ها، امنیت و به طور کلی کارایی آن ها ندارد و از این نظر نصب هر برنامه ای بدون تخقیق از طریق مارکت گوگل پلی توصیه نمیشود. لذا در نصب برخی از برنامه ها و اپلیکیشن های اندرویدی محبوب از گوگل پلی باید دقت کرد. در ادامه با تعدادی از این برنامه ها آشنا خواهید شد.

 

 

برنامه هایی که بهتر است روی اندروید نصب نکنیم

It is Better Not to Install These Popular Android Apps

یکی از دلایلی که امنیت برنامه های اندرویدی را پایین می آوردT امکان انتقال اطلاعات این برنامه ها از طریق وایرلس، بلوتوث و..می باشد. چنان چه که قبلا نیز برخی از برنامه های اندروید قابل انتقال با وایرلس را معرفی کردیم.

مهم ترین برنامه هایی که باید از نصب آن ها روی اندروید خودداری کنید عبارتند از:

برنامه اندرویدی QuickPic

این برنامه برای سهولت دسترسی به گالری و یکی از محبوب ترین اپ های گوگلی پلی است. اما متاسفانه در سال گذشته توسط کمپانی Cheetah Mobile خریداری شد و اطلاعات تمام کاربران این برنامه توسط این کمپانی روی سرور های Cheetah Mobile منتقل شد که امنیت اطلاعات کاربران را با تردید رو به رو کرد!

پیشنهاد ما استفاده از برنامه های جایگزین نظیر Piktures می باشد.

برنامه مدیریت اندروید ES File Explorer

قطعا این اپ از بهترین برنامه های مدیریت فایل ها در اندروید می باشد که قبلا نیز نحوه استفاده از برنامه ES File Explorer File Manager  را در ترفندها معرفی کردیم.

متاسفانه در نسخه های جدید این برنامه بدافزار ها و تبلیغات زیادی گنجانده شده است که پیوسته کاربر را به سمت دانلود فایل های ناشناس و برنامه های مخرب هدایت می کند!

برنامه پاکسازی اندروید CLEAN it

این برنامه با کسب 85 درصد محبوبیت در جست وجو گوگل و بیش از ده میلیون بار دانلود در صدر رقبای خود در زمینه پاکسازی اندروید قرار گرفته است. متاسفانه اقدامات خودسرانه این برنامه در اندروید سبب شده است که از محبوبیت این برنامه کاسته شود. به عنوان مثال CLEAN it به صورت خودکار کش مربوط به برنامه هایی نظیر مرورگر ها را پاک می کند، رم را تخلیه می کند و در مصرف بیش از حد باتری تاثیر زیادی دارد. با روش های پیدا کردن برنامه های تخلیه کننده شارژ اسمارت فون ها می توانید برنامه هایی را که در تخلیه شارژ گوشی به صورت چشمگیری دخالت دارند شناسایی کنید.

 

 

برنامه هایی که بهتر است روی اندروید نصب نکنیم 

برنامه مدیریت مصرف باتری اندروید  DU Battery Saver

این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه های شارژ برای گوشی بوده است؛ اما ادعای شارژ سریع تر گوشی تنها فقط یک ادعا از جانب سازندگان این برنامه می باشد! چیزی که بیش از هر چیز در این برنامه مشاهده میشود، تبلیغات متعدد و آزار دهنده است!

برای بهینه کردن مصرف باتری و مشاهده یا مانیتورینگ مقادیر تخلیه یا دریافت شارژ موبایل می توانید از برنامه های دیگری نظیر GSM Battery Monitor استفاده کنید.

نرم افزار ویرایش عکس Photo Collage

Photo Collage از محبوب ترین برنامه های اندرویدی است که برای برش زدن عکس ها، ایجاد کلاژ، افزودن تکست و…کاربرد دارد. متاسفانه تبلیغات بی نهایت در این برنامه سبب شده است که حتی در صورت قفل شدن گوشی نیز تبلیغات نمایش داده شوند و از حجم اینترنت و شارژ گوشی شما کاسته شود.

برنامه های جایگزین زیادی وجود دارند که حتی قابلیت های بهتر و بیشتری نسبت به Photo Collage دارند. Photoshop برای اندروید نمونه ای از پرطرفدارترین و حرفه ای ترین برنامه های ویرایش عکس است.

 

برنامه هایی که بهتر است روی اندروید نصب نکنیم

 

نصب هر گونه آنتی ویروس

تمام آنتی ویروس های معرفی شده از معتبر ترین شرکت ها برای اندروید بلااستفاده هستند و تاثیری در شناسایی ویروس ندارند! حنی برترین آنتی ویروس های اندروید نیز ویروس یابی را آن طور که باید و شاید انجام نمی دهند! 

اگر به دنبال آنتی ویروس قوی و موثر هستید، نسخه های اورجینال آنتی ویروس های قوی نظیر Avira را تهیه کنید.

پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید

چه برنامه های مخرب دیگری برای اندروید می شناسید که بهتر است از نصب آن خودداری کرد؟ پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 4.50
[ 2 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 2 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

مرجان ۱ مرداد ۱۳۹۵

سلام
چجوری باید آندروید گوشیمو ارتقا بدم؟

امیر محمد ۱ مرداد ۱۳۹۵

درود

مدل گوشیتون چی هستش؟

اگه گوشیتون یکی از پرچم داران برند خودش هست..میتونید با آپدیتی که برایش می آید..اندرویدش را ارتقا بدید

اگر هم گوشیتون یکی از میان رده ها هستش..برای برخی گوشی ها رام رسمی و غیر رسمی منتشر میشه که با فلش کردن گوشی اندروید ارتقا پیدا میکنه

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام