به طور پیشفرض پس زمینه تمامی مرورگر‌های وب، فایل، عکس و غیره سفید رنگ می‌باشد. مرورگرهای وب این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده اند تا بوانند رنگ پس زمینه را باب میل خود انتخاب نمایند، اما در مرورگر عکس‌ ویندوز به نام Photo Viewer چنین قابلیتی وجود ندارد. بنابر این سوالی که درباره شخصی سازی مرورگر عکس ویندوز برای کاربران  پیش می‌آید کاملاً به جا می‌باشد. اما در این مطلب قصد معرفی یک ترفند را خواهیم داشت که به واسطه آن شما قادر خواهید بود  تا در تمامی نسخه‌های ویندوز 7 و بالاتر از آن، با استفاده از چند دستور رجیستری ساده، اقدام به شخصی سازی مرورگر عکس ویندوز Photo Viewer نمایید.

 

مرحله اول: ابتدا شما باید وارد بخش رجیستری ویندوز خود شوید. برای این کار کافیست تا در ویندوز 7 = استارت ویندوز را فشرده، گزینه Run را اجرا نموده و سپس عبارت regedit را تایپ و اجرا نمایید. در ویندوز 8 یا 10 = استارت ویندوز را فشرده و در قسمت جستجوی ویندوز عبارت regedit را وارد نموده سپس دکمه اینتر را فشار دهید.

 

مرحله دوم: در این مرحله شما وارد بخش تنظیمات رجیستری گشته اید. شما باید از منوی سمت چپ وارد آدرس زیر شوید :

HKEY_CURRENT_USERR -> Software -> Microsoft -> Windows Photo Viewer -> Viewer

ترفند تغییر رنگ پس زمینه Photo viewer

 

مرحله سوم: پس از ورود به قسمت Viewer شما میبایست در یک مکان خالی از قسمت راست ویندوز کلیک راست کرده و بر روی گزینه New کلیک کرده و سپس گزینه DWORD (32bit) value را انتخاب نمایید.

ترفند تغییر رنگ پس زمینه Photo viewer

 

مرحله چهارم: حال شما یک گزینه جدید به نام New Value #1 در قسمت راست برنامه مشاهده خواهید. کافیست تا بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Rename را انتخاب نموده سپس به جای نام پیشفرض انتخاب شده، نام BackgroundColor را برای آن برگزینید. بر روی فایل ساخته شده با نام BackgroundColor دو بار کلیک کنید. در کادری پنجره جدید باز شده شما قادر خواهید بود تا گزینه ای به نام  Value data را مشاهده کنید. این درست همان قسمتی است که ما با آن کار داریم. شما می‌بایست در کادر موجود در زیر این گزینه کد رنگ مورد نظرتان را به صورت یک کد HEX وارد نموده و سپس بر روی دکمه OK کلیک نمایید. به عنوان مثال کد هکس رنگ مشکی ff000000 ، کد رنگ قرمز fff0000 ، کد رنگ آبی ff3333ff و کد رنگ زرد ffffff00 می‌باشد.

ترفند تغییر رنگ پس زمینه Photo viewer

کار تمام است و همین حالا با تماشای یک عکس در محیط مرورگر Photo Viewer، شاهد اعمال تغییرات خواهید بود.

ترفند تغییر رنگ پس زمینه Photo viewer

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 1 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

yaser ۲۹ آذر ۱۳۹۴

لایک

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام