مایکروسافت از ویندوز 7 به بعد، این قابلیت را برای سیستم عامل ‌های خود ایجاد نموده است که کاربران می‌توانند با استفاده از پلن‌های مختلف موجود، میزان مصرف دسکتاپ و یا لپتاپ خود را مدیریت نمایند. به عنوان مثال شما قادر خواهید بود تا با تنظیم میزان شفافیت نور صفحه، از مصرف آن بکاهید، مشخص کنید تا چه مدت زمان صفحه نمایش شما بدون استفاده روشن بماند و یا پس از چه مدتی کامپیوتر را به حالت استراحت یا Sleep ببرید. اما همانطور که می‌دانید، دسترسی به پاور پلن‌ها و تنظیمات پاور شاید کمی وقتگیر باشد. از این رو بسیاری از افراد به دنبال راهی میگردند تا در سریع ترین زمان ممکن به این تنظمیات دسترسی داشته باشند.

در این ترفند قصد داریم تا با ساخت چند شرتکات برای پاورپلن‌های ویندوز 10، جابه جایی بین این گزینه‌ها را با کلیک بر روی یک آیکون بر روی دسکتاپ انجام دهیم.با ترفندها همراه باشید.

 

مرحله اول: ابتدا باید وارد ابزار cmd شوید. برای این کار روی استارت ویندوز کلیک کرده و سپس کلمه‌ی cmd را تایپ کرده و دکمه اینتر را بفشارید تا وارد ابزار شوید.

1

 

مرحله دوم: سپس در قسمت قابل تایپ، شما می‌بایست کلمه powercfg /list را وارد کرده و دکمه اینتر را فشرده تا معرفی تنظیمات پاورپلن‌ها برای شما لیست شوند. همانطور که می‌بینید ابتدا کد پلن‌ها و سپس در داخل پرانتز نام آن پلن را مشاهده خواهید کرد. ما به آن کدها نیاز خواهیم داشت. برای اینکار شما ابتدا برنامه NotePad را باز کنید. سپس کد مربوط به پلن خود را می‌بایست به صورت زیر در محیط نوت پد وارد نمایید.

powercfg /s کد مربوط به پلن مورد نظر شما

به عنوان مثال : powercfg /s 381b4222-f694-41f0-9685-ff5bb260df2e

نکته: برای انتخاب کردن متن در محیط cmd شما می‌بایست بر روی این محیط کلیک راست کرده، گزینه Mark را زده و سپس متن مورد نظر را انتخاب و کپی نمایید

2

 

مرحله سوم: حال می‌بایست فایلی که در محیط NotePad نوشته ایم را ذخیره کنیم.

برای اینکار کافیست نام موردنظر خود را وارد کرده و فرمت آخر نام که به صورت txt نوشته شده است را به cmd تغییر داده و ذخیره کنید. از این به بعد شما قادر خواهید بود تا با کلیک کردن بر روی شرتکات ساخته شده، پاورپلن ساخته شده را به سرعت هرچه تمام اعمال نمایید.

3

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام