در کنار قابلیت ها و امکانات فروانی که به واسطه شبکه های اجتماعی در محیط گوشی های هوشمند می توان تجربه کرد، همواره خطراتی امنیت کاربران را در این محیط های پرطرفدار و پرجاذبه تهدید می کنند. هک شدن اکانت شبکه اجتماعی امروزه به یکی از شایع ترین شیوه های کلاه برداری تبدیل شده است و حال وظیفه کاربران است که ابتدا با استفاده نشانه های هک شدن شبکه های اجتماعی اکانت خود را بررسی کنند و قبل از این که به دام هکرها بیفتند، با ترفند های جلوگیری از هک شدن شبکه های اجتماعی امنیت خود را در این شبکه ها بالا ببرند.

 

5

ابزارهای ساده برای جلوگیری از هک شدن حساب شبکه اجتماعی

How to Secure Your Social Media Accounts

شاید اولین گام در جلوگیری از هک شدن اکانت شبکه های اجتماعی، افزایش امنیت دستگاهی باشد که از آن استفاده می کنید. اگر دستگاه شما اندروید است برنامه های حفظ حریم خصوصی در اندروید در این زمینه به شما کمک می کند.

برای این که از هک شدن اکانت شبکه های اجتماعی خود جلوگیری کنید راه های زیادی وجود دارد.برخی از ترفند های ساده برای جلوگیری از هک شدن شبکه های اجتماعی عبارتند از :

آگاهی از فعالیت های مشکوک به وسیله برنامه LogDog

یکی از برنامه های کاربردی که دسترسی های مختلف به حساب های شبکه های اجتماعی شما را همواره آنالیز می کند، برنامه LogDog می باشد. این برنامه به صورت 24 ساعته اکانت شبکه های اجتماعی که به دلخواه شما اضافه شده است را مانیتورینگ می کند. زمانی که دسترسی مشکوکی به حساب شبکه های اجتماعی شما ایجاد شده باشد این برنامه پیغام there is unauthorized access را به شما می دهد تا امنیت حسابتان را چک کنید. شبکه هایی که به صورت پیش فرض در برنامه هستند عبارتند از: Facebook, Gmail, Evernote, Yahoo و Dropbox

با این حال کاربر به دلخواه می تواند تمام شبکه های اجتماعی دلخواه خود را اضافه کند.

ابزارهای ساده برای جلوگیری از هک شدن حساب شبکه اجتماعی

بررسی امنیت پسورد با استفاده از برنامه های Password Manager

از مهم ترین دلایلی که معمولا حساب کاربران هک میشود، پایین بودن امنیت پسورد می باشد. بدین منظور برنامه های مدیریت پسورد یا Password Manager زیادی وجود دارد. LastPass یا 1Password از برنامه های رایگان و در دسترس برای ساخت پسورد ایمن هستند. 1Password علاوه بر سیستم عامل اندروید و iOS  برای ویندوز نیز قابل استفاده می باشد. در انتخاب پسورد دقت کنید و از 4 اشتباه در انتخاب پسورد که موجب هک شدن اکانت شما میشود اجتناب کنید.

توجه به تنظیمات خصوصی اکانت شبکه های اجتماعی

قبل از این که اقدامات جانبی را برای جلوگیری از هک شدن حساب شبکه های اجتماعی خود انجام دهید لازم است که با امکانات امنیتی موجود در این سرویس ها آشنا شوید و آن ها را به کار گیرید. به عنوان مثال در فیس بوک حین انتشار یک پست از شما مجوز های مختلفی برای نمایش مطلب گرفته میشود؛ مثلا این که مطلب در تایم لاین نمایش داده شود، پست توسط همه کاربران فابل مشاهده باشد و…

همین تنظیمات نیز در سایر شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، اینستاگرام و…وجود دارد.

 ابزارهای ساده برای جلوگیری از هک شدن حساب شبکه اجتماعی

نصب آنتی ویروس

به طور کلی مطالعه آنتی ویروس های برتر و نصب یکی از آن ها روی موبایل از هر نظر برای امنیت موبایل و شبکه های جانبی اجتماعی نصب شده روی آن ضروری است. دقت داشته باشید که آخرین نسخه آنتی ویروس ها را نصب کرده باشید. آنتی ویروس AVG یکی از برنامه های رایگان و کاربردی است که برای مقابله با بدافزارها و عوامل مخرب در اندروید انتخاب خوبی است.

غیراز نصب آنتی ویروس توجه به ایمیل های مشکوک ، پیام ها یا SMS  های غیرعادی که از طرف شبکه های اجتماعی ارسال میشود و…برای جلوگیری از هک شدن حساب های شبکه های اجتماعی لازم است.

 ابزارهای ساده برای جلوگیری از هک شدن حساب شبکه اجتماعی

پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید

چه راهکارهای دیگری را برای جلوگیری از هک شدن اکانت شبکه های اجتماعی پیشنهاد می دهید؟نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 4.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام