یکی از موضوعات مهم ، امنیت مودم است که اگر در خانه مودم دارید باید سعی کنید تا در برابر هکر یا به عبارتی دزد وای فای ، مودم را امن نگه دارید. در آینده در مورد توصیه ها و روش های حفظ امنیت مودم بیشتر صحبت خواهم کرد اما در این پست قصد دارم روش مخفی کردن شبکه WiFi را با شما به اشتراک بگذارم به طوری که هیچ دستگاه ای نتواند آن را پیدا کند.

طریقه مخفی سازی وای فای WiFi و بهترین روش امنیت مودم از هک

مودم ها دارای گزینه ایی هستند که اجازه کنترل را می دهد یعنی اگر بخواهید داده پراکنی کنید می توانید SSID (نام شبکه) را پخش کنید ، به طور پیش فرض نام شبکه منتشر شده و در دسترس است به طوری که در ضمن لیست نقطه اتصال وای فای نزدیک لپ تاپ یا گوشی یا هر دستگاه ایی که از WiFi پشتیبانی میکند ، ظاهر می شود ، اما اگر پخش نام شبکه و داده پراکنی را متوقف کنیم دیگر در لیست نقطه های کشف شده ظاهر نخواهد شد حتی اگر دستگاه به مودم هم نزدیک باشد و اتصال به شبکه به روش دستی ممکن می باشد و این را در ادامه توضیح خواهیم داد.

البته چون رابط کاربری مودم ها با یکدیگر متفاوت هستند لذا روش ها شاید کمی فرق کنند اما در کل گزینه متوقف کردن داده پراکنی SSID را حتما در مودم خواهید داشت. برای انجام این کار با وارد کردن IP پیشفرض مودم که معمولا “192.168.1.1” است در مرورگر به صفحه تنظیمات مودم بروید بعد از اینکه به صفحه تنظیمات مودم هدایت می شوید از شما یوزرنیم و پسورد درخواست می کند در هر فیلد کلمه “admin” را وارد کرده سپس Log In را بزنید ، حالا صفحه تنظیمات باز خواهد شد و از این صفحه به بخشی که تنظیمات کنترل در شبکه وای فای Wireless جمع شده منتقل شوید سپس به دنبال گزینه ایی به اسم Broadcast SSID بگردید و غیرفعالش کنید مثل تصویر بالا بعد از آن روی Save کلیک کرده تا تنظیمات ذخیره شوند.

الان شبکه وای فای مخصوص به مودم مخفی شد ، مثلا اگر سعی کنید وای فای را در لپ تاپ فعال کنید و لیست شبکه هایی که امکان اتصال دارند را پیدا کنید ، نام شبکه وای فای را در آنجا نخواهید دید اما اگر بخواهید متصل شوید باید به صورت دستی انجام دهید. پس اگر از ویندوز استفاده می کنید با ماوس روی آیکون وای فای در نوار وظیفه کلیک راست کرده و گزینه Open Network and Sharing Center را بزنید سپس از پنجره ایی که باز می شود روی گزینه Set up new connection or network کلیک کنید و بعد از آن در پنجره بعدی Manually connect a wireless network را زده و بعدش داده های شبکه را به صورت دستی وارد کنید که عبارت باشد از نام و نوع رمزنگاری کلمه عبور و پسورد سپس روی کلید Next کلیک کرده تا کامپیوتر به شبکه مخفی متصل شود و بدون مشکل از اینترنت می توانید استفاده کنید.

اما اگر بخواهید با گوشی به اینترنت توسط این شبکه مخفی وصل شوید باید از تنظیمات Settings به بخش WiFi بروید و فعال کنید ، حالا از نوار بالا منوی گزینه ها را باز کرده یا روی منوی ترکیب شده در گوشی بزنید و از منو Add Network را بزنید و از آنجا اطلاعات خواسته شده را وارد نموده مثل نام و نوع رمزنگاری رمز عبور و پسورد سپس کلید Connect را بزنید گوشی شما الان به اینترنت از طریق شبکه مخفی وصل می شود.

شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که  بعد از مخفی کردن شبکه وای فای واقعا از دزد وای فای نجات پیدا میکنیم؟ در جواب باید بگویم که این روش بهترین روش امنیت وای فای است چون دیگر با برنامه ها و نرم افزارهای معروف هک وای فای هم دیگر کسی قادر به هک وای فای شما نخواهد بود اما به طور کلی نمیتوان گفت که مخفی کردن وای فای موثر است چون روش هایی برای هک وجود دارد خیلی راحت شبکه را هک میکنند مخصوصا اگر وای فای باشد لذا اگر بخواهید می توانید با ابزارWirelessNetView تمام شبکه های وای فای نزدیک را اعم از ظاهر یا مخفی شده را ببینید ولی در هر صورت این چیزها مانع از استفاده از این روش نخواهد شد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 3 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام