قابلیت جدید آرشیو در گوگل فوتو چیست؟

سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
  • 2,625 views
  • 0

قابلیت جدید آرشیو در گوگل فوتو چیست؟

اگر از کاربران اپلیکیشن حرفه ای گوگل فوتو (Google Photos) بوده باشید احتمالاً با قابلیت جدیدی به نام آرشیو (Archive) در نوار کناری برخورد کرده یا بزودی آن را مشاهده خواهید کرد. همانطور که مشخص است منظورمان از بزودی بدین دلیل خواهد بود که فعلاً این قابلیت برای تمام کاربران فعال نشده اما توسط آپدیت های جدیدتر در اختیار همه ی افراد قرار خواهد گرفت. در ادامه ی مطلب قصد داریم ابتدا برایتان شرح دهیم که قابلیت آرشیو به چه معناست و چه کاربردی دارد و سپس نحوه ی کار با آن را برایتان توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می کنم ادامه ی مطلب را از دست ندهید.

 

بصورت خلاصه می توان آرشیو را قابلیتی بیان کرد که در سازماندهی بیشتر تصاویر به شما کمک می کند و واقعیتش زیاد با قابلیتی به همین نام در سرویس های ایمیل همچون جیمیل تفاوتی ندارد. یعنی می توانید تصاویری که نمی خواهید بر روی بخش اصلی برنامه قرار گیرند را پنهان کرده اما همچنان آنها را به صورت آنلاین ذخیره داشته باشید. لازم به ذکر است این تصاویر هنوز هم از طریق جستجوگر داخلی اپلیکیشن قابل پیدا کردن خواهند بود. در کل آرشیو کردن باعث پاکیزه و منظم نگه داشتن گوگل فوتو شما به کار می رود.

استفاده از آرشیو در گوگل فوتو نیز بسیار کار راحتی خواهد بود و در هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس به یک صورت عمل می شود.

در داخل اسمارت فون خود وارد برنامه تصاویر (Photo) شوید. جهت اینکه مطمئن شوید این قابلیت برای شما فعال شده کافیست نوار سمت چپ برنامه را باز کرده و به دنبال گزینه ی Archive بگردید. می توانید بر روی آن ضربه بزنید اما از آنجایی که هنوز تصویری را آرشیو نکرده ایم در داخل آن چیزی وجود نخواهد داشت.

 

 

برای آرشیو کردن چند تصویر کافیست در ابتدا بر روی یکی از آنها ضربه ی طولانی زده و سپس به انتخاب بقیه ی تصاویر بپردازید. هم اکنون روی علامت سه نقطه در گوشه ی بالا سمت راست صفحه ضربه زده و گزینه ی Archive را انتخاب نمایید.

 

 

به همین سادگی، تصاویر مربوطه از روی صفحه اصلی پنهان شده و وارد بخش آرشیو می شوند.

وقتیکه نخستین تصاویر خود را آرشیو می کنید یک تنظیم جدید به نام Clear the Clutter نیز در زیر تب Assistant ظاهر می شود. این گزینه ممکن است به سرعت نمایش داده نشود اما به محض آماده شدن، نوتیفیکیشن آن را دریافت خواهید کرد.

 

 

اساساً، این گزینه یک قابلیت آرشیو هوشمند است و مواردی که تشخیص می دهد دوست ندارید بر روی صفحه اصلی نمایش داده شوند را آرشیو می کنند. از جمله این موارد می توان به اسکرین شات ها و رسیدها اشاره کرد. بر روی Review Suggestions ضربه بزنید تا نگاهی دقیق تر به این موارد داشته باشید.

 

 

همه چیز از قبل انتخاب شده است و به محض باز کردن این نمایش، آماده ی آرشیو کردن است اما شما می توانید آزادانه به بررسی این لیست بپردازید تا مواردی که قرار است آرشیو شوند را مشاهده کرده و تغییرات خود را نیز اعمال نمایید. بعد از اطمینان کافیست بر روی دکمه ی Archive در گوشه ی بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.

 

 

همین بود. اگر هم به هر دلیلی قصد داشتید یک تصویر آرشیو شده را از این حالت خارج کنید کافیست به سراغ آن در صفحه ی آرشیو رفته و بعد از یک ضربه ی طولانی بر روی آن، روی دکمه ی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه زده و گزینه ی Unarchive را انتخاب کنید.

 

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام