زندگی کوتاه است. بسیاری از مردم در واقع در 25 سالگی می میرند اما تا 75 سالگی به خاک سپرده نمی شوند. اگر به آینه خیره شده و از وضعیتتان راضی نیستید هنوز برای تغییر دیر نشده است.

تغییر به سمت زندگی

هدف های خود را بشناسید

نخست باید جایگاه کنونی خود را بشناسید و بدانید دوست دارید به چه جایگاهی در آینده برسید. شکست بخورید تا برنامه ریزی کنید و برای شکست برنامه بچینید. هر وقت که مسیرتان را شفاف و مشخص کردید نوشتن اهداف نیز اهمیت پیدا می کند. بسیار نقل شده است افرادی که اهداف خود را یادداشت می کنند در حدود 60 درصد احتمال رسیدن به اهدافشان افزایش می یابد. کار مهم دیگر آن است که لیستی از "کارهایی که نباید انجام دهید" تهیه کنید. تکرار کارهای روزمره که به نوعی به آن ها عادت کرده اید باعث می شود نتوانید شرایط برای تغییر و پیشرفت مهیا کنید.

اولین قدم آن برای تغییر آن است که خودتان را بشناسید و بدانید کجاها مسیر را اشتباه رفته اید.

به خودتان مطمئن باشید

اعتقاد داشتم به خودتان یک کلید مهم برای بهتر شدن است. اگر می خواهید زندگی تان را تغییر دهید لازم نیست عصبی بشوید و تنها کافی است بهتر یاد بگیرید. اگر به توانایی های خودتان ایمان نداشته باشید اهمیتی ندارد چه ایده هایی دارید و چه فرصت های خوبی برای شما پیش خواهند آمد چرا که در هر صورت شما از آن ها استفاده نمی کنید. باور داشتن خودتان باید "تصمیم گیری" را نیز در خود بگنجد تا باعث شود یک موقعیت برای شما مفید فایده باشد.

 نگذارید شکست ها شما را از پیشرفت بازدارند

بسیار پیش آمده است که بزرگترین شکست های زندگی منجر به بزرگترین موفقیت ها شده است.  اگر تجارت می کنید پس باختن ها و شکست خوردن ها ناگزیر هستند. شما نباید اجازه دهید تا شکست ها رویاهایتان را نابود کنند و باعث شود که به خیال آن ها شوید. به جای این که گیر بکنید و به نیمه خالی لیوان نگاه کنید به نکات مثبت توجه کنید و به نیمه پر بیشتر دقت کنید.

 آگاه و متفکر باشید

آگاه بودن به این معناست که افکار، احساسات و محیطتان را در جایی که هستید و حال زمان بشناسید. مهم تر این است که واقعیت را قبول کنید و آن را درک کنید. شما باید در زمان حاضر باشید و زندگی کنید؛ درباره گذشته تان فکر نکنید و به رویاپردازی درباره آینده نیز نپردازید.

آگاه و متفکر بودن چطور کمک می کند تا مسیر زندگی تان تغییر کند؟ این کار کمک می کند تا احساسات مثبت را افزایش دهید. همچنین می توانید سرعت یادگیریتان را افزایش دهید، ذهن گیراتری داشته باشید، احساساتتان را تنظیم کنید و دلسوزتر باشید.

به خودتان جایزه بدهید

جایزه دادن به خودتان حتی پس از رسیدن به یک هدف کوچک شما را باانرژی نگه می دارد و شما را از فرسودگی و خستگی دور نگه می دارد تا مسیر زندگیتان را تغییر دهید. جایزه باید با هدفی که به آن دست یافته اید متناسب باشد. اگر هدفتان هدفی بزرگ بود و تاثیر بزرگی بر روی زندگی یا اهدافتان داشت پس جایزه نیز باید قابل توجه باشد.

هدف های کوچک باید بلافاصله بعد از رسیدن به آن ها جایزه شان پرداخت شود. این کار باعث می شود شما را  تشویق کند تا به پله های بزرگتر موفقیت برسید. مثلا اگر هدفتان این بود که 10 کیلو وزن کم کنید و این کار را انجام داده اید پس برای خود یک تی شرت بخرید که به آن علاقه داشتید ولی هیچ وقت نمی توانستید آن را بپوشید.

کلام آخر…

همانطور که دیدید هیچ وقت برای تغییر زندگی به یک مسیر بهتر دیر نیست. همه آنچه شما نیاز دارید میل به موفق شدن است. هر وقت که قدم در راه تغییر گذاشتید بدانید که هر چیزی زمان می برد. همیشه در ذهن داشته باشید که تغییر به خوبی ها یک مسیر است و نه فقط یک مقصد. هیچ وقت تسلیم نشوید

منبع : ترفندها
به اشتراک بگذارید : فیسبوک گوگل تویتر کلوب یاهو
چه امتیازی می دهید؟
5 / 4.50
[ 2 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام