چگونه ذخیره سازی چند فایل در حالت پرتره آیفون را متوقف کنیم؟

بدون شک قابلیت عکس برداری پرتره در آیفون 7 پلاس واقعاً جذاب بوده و توانسته تا حد زیادی انتظارات کاربران از کمپانی اپل را برآورده کند. این قابلیت با کمک دو دوربین موجود در iPhone 7 Plus به شما اجازه می دهد تا تصاویری دارای تمرکز و عمق همچون دوربین های DSLR تهیه کنید. با این حال اگر تاکنون در این گوشی عکس پرتره گرفته باشید حتماً متوجه شده اید که دو فایل عکس در گالری دستگاه ذخیره خواهد شد که یکی تصویر اصلی و دیگری تصویر حالت پرتره است. برای بسیاری از افراد همچون خود من، ذخیره سازی تصویر اصلی کاری بیهوده به نظر می رسد که تنها باعث اشغال فضای حافظه می شود. اما خوشبختانه شما قادر خواهید بود در کمتر از چند ثانیه تنظیمات این حالت را تغییر داده و از ذخیره سازی فایل تصویر اصلی جلوگیری کنید. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نحوه این کار آشنا کنیم.

 

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، بعد از گرفتن یک عکس پرتره، دو فایل مختلف در گالری (Camera roll) دستگاه شما ذخیره می شود. تصویری که دارای حالت پرتره بوده با عبارت DEPTH EFFECT در بالا سمت چپ صفحه نشان داده می شود.

 

 

اما برای غیر فعال سازی ذخیره تصویر اصلی کافیست ابتدا وارد Settings گوشی خود شده و سپس بر روی بخش Photos & Camera ضربه بزنید. حال به دنبال قسمت Portrait Mode بگردید.

 

 

در زیر قسمت تنظیمات حالت پرتره گزینه ای به نام Keep Normal Photo وجود دارد. به صورت پیش فرض دکمه ی این گزینه به رنگ سبز بوده که به معنی فعال بودن آن می باشد. کافیست یک بار بر روی این دکمه ضربه بزنید تا ذخیره عکس اصلی در حالت پرتره غیر فعال گردد.

 

 

کار تمام شده و از این پس با گرفتن تصاویر پرتره فقط فایل همان تصویر ذخیره خواهد شد و می توانید تا حد زیادی در اشغال فضای حافظه دستگاه خود صرفه جویی کنید. امیدوارم که این ترفند برایتان مفید واقع شده باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام