چگونه در موزه عکس بگیریم؟

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶
  • 1,717 views
  • 0

هنگامی که برای تعطیلات به جایی سفر می کنید قطعا موزه هایی که در آن نقاشی ها، مجسمه ها و اسکلت حیوانات و آثار تاریخی نگهداری می شوند یکی از مکان هایی است که باید به آن سر بزنید.



اما در نظر داشته باشید که شلوغی بیش از حد و کم نور بودن محیط موزه ها همیشه برای عکاس ها چالش ایجاد کرده است.

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی بهبود تصاویر درونی شما وجود دارد. اگر قرار است که از یک موزه عکس بگیرید ما در این مقاله راه ها و روش های عکس گرفتن در موزه را ارائه کرده ایم؛

 

 

یک یا دو لنز مختلف همراه خود داشته باشید

اگر قرار است برای عکاسی به موزه بروید حتما سه پایه، یک یا دو لنز مختلف، کیف دوربین و دستمال برای تمیز کردن لنز دوربین را همراه خود ببرید تا بتوانید با خیال راحت از موقعیت های مناسب عکس بگیرید.

فراموش نکنید که بیشتر موزه ها محدودیت عکس برداری از آثار هنری دارند اگر شما نمی خواهید که به خاطر قانون شکنی شما را از موزه بیرون کنند سعی کنید به قوانین احترام بگذارید، فلش دوربین برای بیشتر آثار هنری ممنوع است و می تواند به آن ها آسیب بزند پس شما می توانید از یک لنز بزرگ تر که نور کمتری دارد در این موقعیت ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از سه پایه در موزه هم ممکن است ممنوع باشد چون جلوی دید افراد دیگر را می گیرد.

به دنبال بازدید کنندگان در موزه باشید

فراموش نکنید که موزه ها همیشه شلوغ هستند، شاید عکاسی در یک محیط شلوغ خسته کننده به نظر برسد اما اگر شما از بازدید کنندگان موزه که در حال تماشای یک اثر هنری هستند عکس بگیرید نتایج بهتر و جالب تری را به دست می آورید.

اما اگر می خواهید به شلوغی نخورید و وقت تان را هدر ندهید می توانید در طول هفته و یا در وقت ناهار که موزه ها خلوت تر هستند به آنجا سر بزنید.

از معماری ساختمان موزه هم عکس بگیرید

بشتر ساختمان هایی که به عنوان موزه انتخاب شده اند دارای معماری منحصر به فردی هستند که می توانند موقعیت جالبی را برای عکاسی شما فراهم کنند.

پس قبل از رفتن به موزه در مورد معماری ساختمان آن اطلاعاتی به دست آورید. شما می توانید از فضای بیرونی و فضای داخلی، سقف های بلند، دیوار ها و راه پله های منحصر به فرد موزه ها عکس های خفن خلق کنید.

به دنبال نور طبیعی باشید

همه ی ما می دانیم که موزه ها بسیار کم نور و تاریک هستند، اگر موزه دارای پنجره های بزرگ با نور طبیعی باشد چه بهتر چون شما می توانید یک موقعیت جالب را برای عکس گرفتن در موزه خلق کنید.

فقط از آثار هنری عکس نگیرید

این نکته را در نظر داشته باشید که برای گرفتن عکس های جالب و دیدنی در موزه فقط به دنبال آثار هنری شگفت انگیز و مجسمه های معروف نباشید چون عکس آن ها در گوگل هم پیدا می شود، گاهی اوقات موقعیت های دیگری در کنار آثار هنری با ارزش در موزه خلق می شود که می تواند عکس های شما را زیباتر کند.

 

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام