تجارت الکترونیک چیست؟

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • 2,397 views
  • 0

یکی از واژه هایی در حوضه تجارت بسیار به گوش می رسد تجارت الکترونیک می باشد که بازار کار را برای طراحی سایت داغ کرده است. با گسترش روز افزون دنیای اینترنت و افزایش کسب و کار اینترنتی در زمینه های مختلف مانند خرید و فروش املاک، مبادلات مشاوره ای، بنگاه های بازرگانی و هر نوع تجارت دیگر مربوط به این واژه می شود.


اولین گام برای حضور در دنیای تجارت الکترونیک طراحی سایت است . با طراحی سایت شما می توانید فعالیت هایتان را به کاربران دنیای اینترنت معرفی نمایید.
تجارت الکترونیک دارای تعاریف زیادی است:
تعریف کلی: به هر مبادله تجاری که طرفین معامله به صورت اینترنتی به معامله بپردازند گفته می شود
تعریف تجارت الکترونیک از دید ارتباطات: استفاده از خطوط تلفن یا شبکه های کامپیوتری به منظور تبادل محصولات اطلاعاتی.
تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه تجاری: ابزاری است که در آن کسب و کار های مختلف می توانند با استفاده از کمترین هزینه بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند.
تاریخچه تجارت الکترونیک پیشینه ای طولانی دارد که با توجه به تقاضای مردم رو به گسترش رفت. این تجارت در ابتدا در دهه 90 میلادی بین شرکت های بزرگ به وجود آمد. این شرکت ها با ایجاد یک شبکه کامپیوتری استاندارد و با ارتباطات مشخص محدود توانستند به مبادله اطلاعات تجاری میان یکدیگر بپردازند که به آن EDI گفته می شد. در سال 1965 این تجارت به میان مردم آمد، زمانی که مصرف کنندگان با استفاده از دستگاه های ATM پول خود را برداشت کنند و خرید های خود را با کارت های اعتباری انجام دهند.
استفاده از تجارت الکترونیک در فناوری اطلاعات:
در حال حاضر تجارت الکترونیک توانسته است در بین مردم و سازمان های و امور اقتصادی جا بیوفتد. این تجارت توانسته در زمینه های آموزش، بهداشت، بانکداری، تولید وتجارت و همچنین نحوه گذراندن اوقات فراغت مردم و طرز فکر آن ها را تحت شعاع قرار داده است. تکنولوژی اطلاعات در این زمینه توانسته است بسیاری از شاخه های آینده ساز مانند مهندسی ژنتیک و هوا فضا را تحت شعاع قرار دهد و باعث شده است که بسیاری اط صاحب نظران آن را با پدیده ماشین بخار یکسان دانسته اند.
تاثیر سئو در تجارت الکترونیک
یکی از گام های دیگر برای پیشرفت در تجارت الکترونیک ، سئو سایت است . با افزایش رتبه وب سایت در موتور های جستجو شما می توانید ورودی های جدیدی از موتور های جستجو داشته باشید . این ورودی ها اگر با کلمات کلیدی استراتژیک وارد سایت شما شوند تبدیل به مشتری خواهند شد .
جایگاه تجارت الکترونیک در جهان:
مشخصا می توان گفت که تجارت الکترونیک به فناوری اطلاعات و دنیای اینترنت وابسته است و با توجه به رشد زیاد فناوری اطلاعات در حال حاضر بیش از 80% مشاغل دنیا به کامپیوتر و اینترنت وابسته هستند. استفاده از امکانات فناوری اطلاعات و استفاده از شبکه های کامپیوتری توانسته است به رشد و اقتصاد کشورها کمک کند و به جای سفر های طولانی برای کار های تجاری فقط با استفاده از اینترنت کار های تجاری بین دو طرف انجام می شود. این روند باعث رشد روز افزون کاربران در این زمینه می شود که خود رقابتی وسیع در این زمینه ایجاد می کند.
جایگاه تجارت الکترونیک در ایران:
تجارت الکترونیک در ایران به اندازه سایر کشور های پیشرفته گسترش پیدا نکرده است و استفاده از اینترنت بیشتر در دانشگاه ها برای امور تحقیقاتی و یا به منظور استفاده الکترونیکی و استفاده تلفن از راه دور از اینترنت استفاده می شود. امید میرود که در سال های آینده با فراهم کردن بستر لازم برای تجارت الکترونیک کشور ما نیز بتواند از تمامی این امکانات استفاده کند.
از دلایل عقب ماندگی ایران در تجارت الکترونیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
نبودن تجهیزات و امکانات مناسب ارتباطی برای دسترسی آسان مردم به اینترنت.
نبودن نظام بانکداری اکترونیک در سیستم های بانکی کشور
نبودن قوانین مدرن و مرتبط با تجارت الکترونیک
پشتیبانی نکردن بسیاری از شرکت های تجاری فعال در زمینه تجارت الکترونیک از کشورمان که بسیا مسئله مهمی است.
نبودن شرکت های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک در کشور
پایین بودن سطح اطلاعات مردم از فناوری اطلاعات و دانش تجارت الکترونیک
مشاوره تجارت الکترونیک اینتن
طراحی سایت اینتن با تکیه بر تجربه یک دهه خود در دنیای اینترنت ، جلسات مشاوره تجارت الکترونیک برای آشنایی تجار و صاحبان صنایع با دنیای تجارت الکترونیک برگزار می نماید . برای مشاوره تجارت الکترونیک ، طراحی سایت و سئو می توانید با ما در ارتباط باشید . آدرس وب سایت مجموعه : https://inten.asia

 

منبع : ترفندها
به اشتراک بگذارید : فیسبوک گوگل تویتر کلوب یاهو

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام