ترفندهای ویندوز ۱۰

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰
  • 250 views
  • 0

سیستم عامل ویندوز همیشه در حال تغییر است و با آمدن نسخه های جدید قابلیت های متنوعی به آن اضافه خواهد شد، هدف از اضافه شدن این قابلیت ها به ویندوز دسترسی سریع تر و راحتی کاربران است تا زمانی که می خواهید در ویندوز به بخش‌های مختلف بروید به کمک ترفندها و کلیدهای ترکیبی این کار را انجام دهند. در این پست می توانید انواع مختلف ترفند ها در ویندوز ۱۰ را یاد بگیرید تا کار با این ویندوز برای شما ساده تر شود. گفتنی است که برخی از این ترفندها در نسخه های قبل از ویندوز ۱۰ نیز وجود داشته و می توانید در آنها نیز استفاده کنید اما برخی از این ترفند ها مخصوص ویندوز ۱۰ هستند و فقط با داشتن این ویندوز می توانید از ترفند ها استفاده کنید. تنظیم زنگ هشدار برای ویندوز 10 را نیز از دست ندهید.

ترفندهای ویندوز 10

اولین ترفند وجود دکمه دسکتاپ در ویندوز ۱۰ و همچنین ۷ است که در پایین سمت راست گوشه تصویر قرار دارد. برای مشخص شدن مکان دقیق این دکمه شما باید منوی Taskbar را در نظر بگیرید و با رفتن به سمت راست بعد از تاریخ و ساعت یک کادر کوچک را مشاهده می کنید که مانند دکمه عمل میکند با زدن آن می توانید تمامی پنجره های ویندوز را مینیمایز کنید، این قابلیت همان دکمه مخفی شده دسکتاپ خواهد بود.

قابلیت دیگری وجود دارد که از زمان ویندوز ۷ بر روی سیستم‌ عامل ها اعمال شده به طوری که با تکان دادن پنجره مورد نظر میتوانید مابقی پنجره های باز در ویندوز را مینیمایز کنید تا فقط همان پنجره در محیط ویندوز فعال باشد. برای این کار باید قسمت بالایی پنجره مورد نیاز تان را با موس نگه دارید و سپس آن را روی پنجره های دیگر تکان دهید.

به کمک قابلیت بعدی میتوانید صفحه دسکتاپ را به هر سمتی که میخواهید بچرخانید، برای این کار فقط کافیست از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Alt + D استفاده کنید. این قابلیت ممکن است چندان مفید نباشد و کاربران زیادی نخواهند از آن استفاده کنند. اما اگر چند نمایشگر مختلف دارید، چنین قابلیتی به شما اجازه میدهد تا صفحه تان را به همان شکلی که دوست دارید تنظیم کنید.

با کلیک راست روی منوی تسک بار میتوانید قابلیت های بسیاری را در اختیار داشته باشید، این منو گزینه های زیادی را در خود دارد و با این روش برای دسترسی به این گزینه ها فقط به یک کلیک راست نیاز دارید.

منبع : ترفندها
به اشتراک بگذارید : فیسبوک گوگل تویتر کلوب یاهو

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام