وقتی که برای اولین بار دستگاه خود را خریداری و راه اندازی می کنید، به شماپیشنهاد میشود که سریع برای گوشی خود قفل تعیین کنید و از اطلاعات گوشی خود در برابر خطرات احتمالی حفاظت کنید. راه های زیادی برای قفل کردن گوشی های هوشمند وجود دارد و اخیرا نیز به این ترفندهای امنیتی افزوده شده است . اثر انگشت یک قفل ایمن و خاص برای هر کاربر است که از نظر اغلب کارشناسان بهترین شیوه برای قرار دادن قفل روی گوشی است. با این حال پین کد راهکاری قدیمی و متداول است که هنوز هم طرفداران خود را دارد و برخی این شیوه را به هر تکنولوژی جدیدی نظیر اثر انگشت ترجیح می دهند. اگر شما نیز در دو راهی انتخاب پین یا اثر انگشت برای موبایل خود هستید، بررسی و مقایسه قفل پین با اثر انگشت به شما کمک خواهد کرد.

 

 

چه نوع قفلی برای گوشی هوشمند خود انتخاب کنیم؟

Should You Use a Fingerprint or a PIN to Lock Your Phone?

 

در ارتباط با اثر انگشت و ویژگی های آن بد نیست بدانید که این شیوه چندان هم ایمن نیست. هر چند که اثر انگشت هر فرد برای آن شخص کاملا اختصاصی است و امکان فراموشی آن نیز برای شخص کاربر وجود ندارد؛ با این حال طی تحقیقات به عمل آمده در دانشگاه میشیگان اثبات شده است که با روش های هوشمندانه ای می توان اسکنر اثر انگشت را در موبایل افراد هک کرد.بررسی امنیت این دو شیوه قفل گذاری را در ادامه می خوانید:

بررسی اثر انگشت

بعد از رونمایی از اولین حسگر های اثر انگشت در اسمارت فون ها که متعلق به شرکت اپل بود آزمایش هایی برای سنجش میزان امنیت این قفل انجام شد. در یکی از تست های نجام شده  با استفاده از اسکنر های مخصوص از اثر انگشت انسان به واسطه جوهر های مخصوصی روی کاغذهای گلاسه و خاصی پرینت گرفتند و متوجه شدند که اسکنر موبایل به راحتی فریب می خورد؛ حتی وقتی که اثر انگشت شخص به صورت مستقیم با دستگاه تماس نداشته باشد!

چه نوع قفلی برای گوشی هوشمند خود انتخاب کنیم؟

بررسی پین

استفاده از پین روشی کاملا نسبی است و به میزان اهمیت اطلاعات و شیوه انتخاب پین توسط کاربر بستگی دارد. به خصوص که اغلب کاربران نیز با امکان قفل هوشمند در اندروید مارشمالو امکانات بازیابی پسورد را نیز فراهم می کنند و به هر طریق مسیر هک پسورد را برای هکرها هموار می کنند.

برای انتخاب پین به طول پین، کاراکترهای پین و نوع آن ها دقت میشود. بنابر این نکته اگر در انتخاب پین به صورت هوشمندانه عمل کنید، مسلما استفاده از این روش نسبت به اثر انگشت می تواند کاربردی تر باشد.

چه نوع قفلی برای گوشی هوشمند خود انتخاب کنیم؟

در برخی از گوشی ها نظیر آیفون قابلیت های امنیتی جانبی برای حفظ اطلاعات نیز وجود دارد. مثلا اگر در آیفون فردی بیش از 10 بار پسورد غلط وارد کند، تمام اطلاعات شخصی وی از روی موبایل پاک میشود. همین شیوه برای تامیین امنیت بسیاری از دستگاه ها کفایت می کند.

مقایسه قفل اثر انگشت و پین

برای مقایسه استفاده از این دو روش بهتر است که به وضعیت خود بیشتر توجه کنید. مسائل حقوقی پیرامون استفاده از این دو راه امنیتی نیز متفاوت است. به عنوان مثال در حال حاضر در دادگاه های آمریکا قانونی وجود دارد که اگر فرد مظنون اثر از انگشت برای قفل کردن دستگاه گوشی خود استفاده کرده باشد، مجبور است که این قفل را به درخواست مراجع قضایی باز کند؛ اما برای قفل های امنیتی پین هیچ قانونی وضع نشده است و بنابراین برای کسانی که در این کشور زندگی می کنند شاید انتخاب پین کد راه حل منطقی تری باشد.

به صورت کلی استفاده از اثر انگشت برای مواقعی که اطلاعات خاصی در دست ندارید مناسب و بهینه است؛ اما اگر در شرایط خاصی هستید که افشای اطلاعات برای شما مهم است، از پین استفاده کنید.

سخن آخر:

از هر نوع سیستم عامل و قفل امنیتی که استفاده کنید، نهایتا سیستم عامل شما است که امنیت دستگاهتان را مشخص می کند. به عنوان مثال در اندروید با توجه به منبع باز بودن سیستم امکان دسترسی به هر بخش و پاک کردن قفل امنیتی وجود دارد؛ حال آن که در iOS  با استفاده از قابلیت Cloud Account Lock دستگاه در صورت سرقت عملا بلااسفاده میشود.

پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید

شما کدام یک از روش های قفل گذاری روی دستگاه را بیشتر ترجیح می دهید؟ پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام