چگونه رنگ شبکه ی حالت شفاف (Transparency) فتوشاپ را تغییر دهیم؟

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی نرم افزار مشهور فتوشاپ، پشتیبانی آن از حالت شفاف (Transparency) می باشد. این حالت به شما اجازه می دهد تصاویری را طراحی کنید که بدون پس زمینه ی خاص و بصورت شفاف باشند. به عنوان مثال در طراحی تصاویر png از این حالت استفاده می شود. می توانید وقتیکه یک فایل جدید در فتوشاپ می سازید این حالت انتخاب کرده یا با حذف لایه ی پس زمینه در فایل های آماده ی خود به چنین حالتی دست پیدا کنید. مشاهده خواهید کرد که با این کار پس زمینه دیگر به رنگ پیش فرض فتوشاپ نبوده و یک پس زمینه ی شبکه ای شکل و به رنگ خاکستری و سفید نمایش داده می شود. با توجه به ترکیب رنگ هایی که قرار است در طراحی خود به کار ببرید ممکن است این رنگ شبکه برایتان خوشایند نباشد. به عنوان مثال وقتیکه قصد دارید متن های مشکی یا سفید بنویسید ممکن است در هنگام کار خوانا به نظر نرسند. خوشبختانه با استفاده از روشی که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد قادر خواهید بود به راحتی رنگ این پس زمینه ی شبکه ای در حالت شفاف را تغییر دهید. با ما همراه باشید.

 

برای ورود به محیط تنظیمات این حالت ابتدا وارد منوی Edit سپس Preferences شوید. حال روی قسمت Transparency & Gamut کلیک کنید. در منوی Grid Size می توانید سایز مربع های این شبکه را از بین گزینه های کوچک، متوسط و بزرگ انتخاب کنید. اگر هم می خواهید این ظاهر را نیز بصورت کامل حذف کنید کافیست گزینه ی None را انتخاب نمایید.

 

 

در منوی Grid Colors می توانید رنگ این شبکه را انتخاب کنید. فتوشاپ رنگ های از پیش تنظیم شده ای را برای انتخاب شما در نظر گرفته است.

 

 

اما اگر قصد دارید ترکیب رنگ خود را بسازید کافیست بر روی گزینه ی Custom… کلیک نمایید. حال می توانید به انتخاب رنگ های موردنظر خود بپردازید.

 

 

در آخر برای ذخیره ی تغییرات کافیست روی دکمه ی OK کلیک کنید. توجه داشته باشید که این تغییرات بر روی کل برنامه فتوشاپ شما اعمال خواهد شد و مربوط به همان فایلی که در حال کار با آن هستید نمی شود. امیدوارم که این ترفند برایتان مفید واقع شده باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام