PING_logo

در صورتی که شغل شما وبمستری یا مدیریت شبکه است، حتما در مورد چگونگی گرفتن پینگ از یک سایت یا سرور آشنایی مختصری دارید. اما شاید برای برخی از کاربران سایت ترفندها این سوال پیش بیاید که عبارت پینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

Ping یا همان پینگ یک دستور شبکه ای است که میزان سرعت دسترسی به یک میزبان (سرور یا سایت) را برای شما نمایش می دهد.

هنگامی که دستور پینگ را اجرا می کنید، کامپیوتر شما (مبدا) یک بسته ی 32 بایتی را به کامپیوتر یا سرور مقصد ارسال کرده و منتظر پاسخ از کامپیوتر مقصد می ماند. پس از پاسخ دادن کامپیوتر مقصد، رایانه شما زمان رفت و برگشت بسته ی 32 بایتی را که برحسب میلی ثانیه می باشد را محاسبه نموده و سرعت دسترسی به سایت میزبان را به شما اعلام می نماید.

در مطلب امروز تصمیم داریم چگونگی گرفتن پینگ (Ping) از یک سایت یا سرور را با استفاده از ویندوز پاورشل برای شما آموزش دهیم. در ادامه با ترفندها همراه باشید.

 

روش گرفتن پینگ (Ping) بسیار ساده بوده و شما می توانید تنها با استفاده از ابزار CMD یا ویندوز پاورشل از سایت یا سرور مورد نظر خود پینگ بگیرید.

در این آموزش روش پینگ گرفتن را با استفاده از ویندوز پاورشل خدمت شما منتشر نموده ایم که برای انجام آن کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

 

مرحله اول: ابتدا ویندوز پاورشل را به وسیله ی یکی از روش های گفته شده در مطلب "  ۵ راه ساده برای بازکردن Windows PowerShell در ویندوز ۱۰ " اجرا نمایید.

نکته: سریع ترین روش اجرای ویندوز پاورشل، فشردن میانبر Windows + R برای باز کردن Run و تایپ و اینتر کردن دستور Powershell می باشد.

 

ping_1

 

مرحله دوم: اکنون دستور زیر را در ویندوز پاورشل تایپ کرده و اینتر کنید.(به جای آدرس سایت tarfandha.org نام سایت یا آی پی سرور مورد نظر خودتونو وارد کنید)

ping tarfandha.org

نکته: دقت کنید که بین کلمه ping و آدرس یا آی پی سرور حتما فاصله باشد.

 

ping_2

پس از چند ثانیه انتظار نتایج پینگ برای شما نمایش داده.می شود. با توجه به تصویر بالا پینگ گرفته شده از سایت ترفندها به طور میانگین 279ms هست.

توجه کنید که هرچه عدد پینگ پایین تر باشد، فاصله ی شما تا کامپیوتر یا سرور مقصد کمتر بوده و سرعت باز شدن سایت مورد نظر برای شما بالا تر است.

همچنین لازم به ذکر است که پینگ سرور های داخل ایران به دلیل فاصله زمانی کمتر نسبت به سرور های خارج پایین تر بوده و سایت عملا برای شما زودتر باز خواهد شد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام