چگونه با مکمل های پتاسیم سطح پتاسیم بدن را افزایش دهیم ؟

پتاسیم یک الکترولیت مهم است که باعث می شود بدن ما به خوبی حرکت کند. هنگامی که بدن شما کمبود پتاسیم پیدا کند، دچار وضعیتی به نام هایپوکالمی می شوید. هایپوکالمی به شرایطی گفته می‌شود که سطوح پتاسیم در خون کمتر از حد عادی باشد. پتاسیم یک ماده مغذی ضروری است اما اغلب نادیده گرفته می‌شود، از این رو کمبود آن ممکن است به عنوان یک موضوع نگران‌کننده در نظر گرفته نشود. اما باید به این نکته توجه داشت که پتاسیم نقش مهمی در بسیاری از عملکردهای بدن ایفا می‌کند.
پتاسیم به حرکت عضلات، دریافت مواد مغذی مورد نیاز سلول‌ها و ارسال سیگنال‎ها توسط اعصاب کمک می‌کند. علاوه بر این، پتاسیم اهمیت ویژه‌ای برای سلول‎های قلب دارد، زیرا از افزایش بیش از حد فشار خون جلوگیری می‎کند. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه پتاسیم خون خود را افزایش دهید.

مراحل :

اغلب موارد هایپوکالمی یا کمبود پتاسیم معمولا ناشی از بیماری های کوتاه مدت مانند استفراغ و اسهال است. شما می توانید به راحتی منابع پتاسیم بدن خود را افزایش دهید.

مشورت با دکتر

1. قبل از مصرف مکمل های پتاسیم، با پزشک خود مشورت کنید. اگر کمبود پتاسیم خفیف دارید، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم باید سطح پتاسیم شما را متعادل سازد. هنگامی که مکمل های پتاسیم را خریداری کرده اید، فقط مبلغ تجویز شده را دریافت کنید – بیش از مقدار تجویز شده مصرف دارو می تواند منجر به اسهال، تحریک معده و تهوع شود هم چنین ممکن است باعث ضعف عضلانی، ضربان قلب و ریتم قلب غیر طبیعی شود.

مکمل پتاسیم

مکمل پتاسیم

2. مکمل پتاسیم را به شکل یک قرص مصرف کنید. قرص های دارویی این چنینی طوری طراحی شده اند تا در معده حل نشوند. این قرص ها در روده حل می شوند. این مسئله از سوزش معده جلو گیری می کند. قرص های پتاسیم باید با یک لیوان آب کامل مصرف شوند.

مایع پتاسیم

مایع پتاسیم

3. پودر یا مایع پتاسیم را امتحان کنید. شما می توانید پودر پتاسیم یا مایع را با آب مخلوط کنید و سپس بنوشید. برای مصرف دوز صحیح، باید دستورالعمل های ارائه شده توسط دکتر خود را دنبال کنید. به طور کلی، پودر و مایع پتاسیم باید به طور کامل در یک لیتر آب حل شود.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام