چگونه با استفاده از گوگل مپ موقعیت خود را با یک نفر به اشتراک بگذارید؟

فرض کنید که در مرکز یک شهر جدید با دوست خود قرار گذاشته اید و او از شما می پرسد که کجا هستید. اگر صادق باشیم به احتمال زیاد شما هیچ ایده ای ندارید از آدرس کنونی خود ندارید و باید با نام بردن چندین خیابان یا فروشگاه های اطراف، موقعیت خود را به دوستتان بفهمانید. خوشبختانه امروزه با وجود اسمارت فون ها و نقشه ی بی نظیر گوگل، کار بسیار راحت تر شده و می توانید در کمتر از چند ثانیه موقعیت لحظه به لحظه ی خود را برای مدت معینی با مخاطب موردنظرتان به اشتراک بگذارید. با این قابلیت جدید، موقعیت دقیق شما بر روی نقشه ی گوشی مخاطب نمایش داده می شود و حتی حرکت شما را نیز رویت می کند. همچنین در مقابل شما نیز می توانید از دوست خود تقاضا کنید که موقعیت اش را به اشتراک گذاشته و اینبار شما از روی نقشه به سراغ وی بروید. با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ی استفاده از قابلیت به اشتراک گذاری موقعیت در گوگل مپ آشنا کنیم.

 

اول از هر چیزی همانطور که می دانید نقطه ی آبی رنگ محل کنونی شما را بر روی نقشه نشان می دهد.

 

 

بر روی همین دایره ی آبی رنگ ضربه بزنید تا گزینه های مرتبط با محل شما ظاهر شود. مشاهده خواهید کرد که یک گزینه ی جدید به نام Share your location به این لیست اضافه شده و نیاز است جهت شروع به اشتراک گذاری موقعیت خود، بر روی آن ضربه بزنید.

 

 

هم اکنون می توانید مدت زمانی که قصد دارید موقعیت خود را به اشتراک بگذارید تنظیم نمایید. این مدت زمان بصورت پیش فرض بر روی 1 ساعت تنظیم شده است.

 

 

بعد از تعیین مدت زمان می توانید با ضربه زدن روی دکمه ی Select People، مخاطبینی که قصد به اشتراک گذاری موقعیت خود با آنها را دارید انتخاب نمایید. لیست ظاهر شده شامل مخاطبین گوگل خواهد بود و اگر شخص موردنظر را در میان آن مشاهده نمی کنید قادر خواهید بود لینک مربوطه را از طریق اس ام اس یا سایر اپلیکیشن های پیام رسان برای وی ارسال کنید.

اشخاص موردنظر شما اطلاعیه ای شبیه به تصویر زیر را بر روی اسمارت فون خود مشاهده خواهند کرد.

 

 

وقتیکه آنها بر روی نوتیفیکیشن دریافتی ضربه بزنند، موقعیت کنونی شما را تا زمان تعیین شده بر روی نقشه مشاهده خواهند کرد.

 

 

شما نیز می توانید از دوستانتان بخواهید که موقعیت خودشان را با شما به اشتراک بگذارند. امیدوارم که این آموزش برایتان مفید واقع شده باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام