چگونه یک تصویر با آپدیت خودکار به مایکروسافت ورد اضافه کنیم؟

برای داشتن یک سند خوب و تمیز همانقدر هم نیاز است تا زحمت بکشید. اما ممکن است هر لحظه تصمیم بر این شود تا در سند خود تغییراتی را ایجاد کنید که گاهاً این تغییرات آنقدر بزرگ بوده که ساعت ها یا روزها وقت شما را می گیرد. با این حال اگر با ترفندهای کار با نرم افزار ورد آشنا باشید قادر خواهید بود بسیاری از بخش های اسناد خود را به بخش هایی هوشمند و اتوماتیک تبدیل نمایید. به عنوان مثال فرض کنید که ممکن است در یک سند ورد از چندین عکس استفاده کرده باشید و حال بنابر دلایل مختلفی همچون واترمارک کردن یا هر چیز دیگر، قصد دارید آنها را تغییر دهید. آیا باید در سند خود تک تک آنها را حذف کرده و دوباره تصویر جدید موردنظر را اضافه کنید؟ مطمئناً خیر! اگر از اول هوشمندانه رفتار کرده و تصاویر را در فضای وب آپلود کرده باشید دیگر نیازی به این همه زحمت نیست. بلکه تنها چیزی که بدان نیاز خواهید داشت آپلود تصویر جدید بر روی لینک قدیمی است. یعنی شما می توانید تصاویری را به فایل ورد خود اضافه کنید که هر بار در هنگام بارگیری، به لینک تحت وب خود مراجعه کرده و تصویر آپدیت شده را دریافت کنند. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ی این کار آشنا کنیم.

 

اول از هر چیزی باید عکس موردنظر خود را بر روی سرویس میزبانی آپلود کنید که در آینده هم قادر به آپدیت لینک خود باشید. یکی از بهترین سرویس های این کار دراپ باکس می باشد. کافیست وارد حساب دراپ باکس خود شده و تصویر موردنظر را آپلود کنید. بعد از آپلود فایل، جهت یافتن لینک مستقیم آن به شرح زیر عمل نمایید :

ابتدا فایل خود را پیدا کرده و بر روی دکمه ی Share در کنار آن کلیک کنید.

 

حال در پنجره ای که ظاهر می شود بر روی Create a link کلیک کنید تا یک لینک برای فایل شما ساخته شود.

 

 

حال جهت مشاهده یا کپی لینک مربوطه بر روی Copy link کلیک نمایید.

 

 

لینک ساخته شده در کلیپ بورد شما کپی شده و می توانید آن را در هر جایی وارد کنید. همچنین آدرس لینک را در همان پنجره نیز مشاهده خواهید کرد.

 

توجه داشته باشید اگر در ابتدای لینک دریافتی خود آدرس www.dropbox.com را مشاهده می کنید، نیاز است تا آن را به dl.dropboxusercontent.com تغییر دهید.

به عنوان مثال:

https://www.dropbox.com/s/ifyl39mp3sxbrea/tarfandha.png?dl=0

تبدیل می شود به :

https://dl.dropboxusercontent.com/s/ifyl39mp3sxbrea/tarfandha.png?dl=0

 

حال بحث آپلود تصویر و دریافت لینک آن تمام شده و به سراغ وارد کردن تصویر در مایکروسافت ورد می رویم. ابتدا فایل ورد موردنظر خود را باز کرده و در نوار بالای برنامه روی تب Insert کلیک کنید. هم اکنون در سمت راست این نوار ابزار بر روی گزینه ی Quick Parts کلیک کنید.

 

 

در منوی کشویی این گزینه بر روی قسمت Field کلیک نمایید.

 

 

در قسمت Field names پنجره ای که ظاهر می شود به دنبال گزینه ی IncludePicture گشته و یکبار روی آن کلیک کنید تا انتخاب شود.

 

 

در داخل فیلد Filename or URL لینک عکس خود که در مرحله ی قبل به دست آوردیم را وارد نمایید. سپس در سمت راست و زیر بخش Field options سه گزینه ی زیر را تیک زده و سر آخر روی دکمه ی OK کلیک کنید تا تصویر به سند اضافه شود. همچنین از فعال بودن گزینه ی Preserver formatting during updates نیز مطمئن شوید. البته این گزینه به صورت پیش فرض فعال است.

  • Data not stored with document : جهت عدم دانلود تصویر توسط مایکروسافت ورد و فتچ کردن آن در هر دفعه که سند را باز می کنید.
  • Resize Horizontally from source : تغییر اندازه افقی متناسب با تصویر جدید در هنگام یافتن یک آپدیت
  • Resize Vertically from source : تغییر اندازه عمودی متناسب با تصویر جدید در هنگام یافتن یک آپدیت

 

 

کار تمام شده و مشاهده می کنید که تصویر موردنظر شما از لینک مربوطه دریافت گردیده و در سند ورد نمایش داده می شود.

 

 

حال اگر قصد داشته باشید تا تصویر خود را جایگزین کنید نیاز به هیچگونه تغییری در سند ورد نیست. بلکه دوباره وارد دراپ باکس شده و تصویر جدید خود را با همان نام تصویر قبلی آپلود می کنید تا با حفظ لینک سابق، جایگزین آن شود. مشاهده می کنید که تصویر موجود در سند ورد نیز به تصویر جدید شما تغییر می کند زیرا که همه چیز به لینک بستگی دارد. البته اگر اینطور نیست می توانید یکبار سند خود را بسته و دوباره باز کنید تا تغییرات ظاهر شود.

 

 

امیدوارم که از این ترفند بسیار جذاب و کاربردی، نهایت استفاده را برده باشید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام