گوگل مپ معتبر ترین سرویس مکان یابی،موقعیت سنجی و ردیابی است که امکان تشخیص مکان را در هر زمان و در هر نقطه از دنیا را به ما می دهد.این سرویس محبوب در طول سال های زیادی که از معرفی آن می گذرد پیشرفت های چشم گیری داشته است و نکات جالبی در استفاده از این برنامه وجود دارد که آن را از یک ردیاب ساده پیشرفته تر کرده است؛ نکات و ترفند های جالبی در گوگل مپ که از آن ها بی خبر هستید و در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

 

نکات جالب درباره سرویس گوگل مپ

Google Maps for Android Tricks

 

گوگل سرویس پیشرفته ای است. از اطلاعات شخصی که گوگل از ما می داند تا فضاهای ابری درایو برای ذخیره سازی انبوه فایل ها توسط گوگل مدیریت میشوند.

گوگل مپ یا نقشه گوگل تنها بخشی از جلوه های کاربردی این سرویس می باشد. پیش از این با نحوه استفاده از گوگل مپ به صورت آنلاین آشنا شدید. ترفند هایی که در ادامه می خوانید نکات جالبی در این سرویس هستند که احتمالا از آن ها بی خبر هستید.

 

مشاهده سرعت فعلی و حداکثر سرعت مجاز با گوگل مپ

این قابلیت به صورت قطعی هنوز به سرویس پیش فرض گوگل مپ افزوده نشده است؛ اما شما با استفاده از اپ سبک و کم حجم  Velociraptor – Map Speed Limit  می توانید این قابلیت را به نقشه گوگل خود اضافه کنید. تنها کافی است لوکیشن فعلی را مطابق با شکل زیر در گوگل مپ درج کنید تا اطلاعات آن از طریق این برنامه روی نقشه نمایش داده شود.

 

نکات جالب درباره سرویس گوگل مپ

 

مشاهده زمان توقف وحرکت وسیل نقلیه با گوگل مپ

با گوگل مپ می توانید نوع سرویس نقلیه خود را انتخاب کنید و ساعت دقیق رسیدن و حرکت آن ها را مشاهده کنید. اگر سایت های مرجع این زمان ها را در گوگل مپ درج کرده باشند . به سادگی قادر خواهید بود زمان دقیقی برای حرکت خود انتخاب کنید و بدون معطلی از سرویس های حمل  نقل استفاده کنید. البته نسخه موبایل یا اپلیکیشن گوگل مپ تنها برای وسایل حمل و نقل عمومی این زمان را ارائه میدهد و برای وسایل نقلیه شخصی باید از نسخه وب استفاده کنید. زمان حرکت و زمان دلخواه خود را برای رسیدن مشخص کنید تا گوگل مپ به شما بهترین سرویس حمل و نقل را پیشنهاد کند.

 

نکات جالب درباره سرویس گوگل مپ

تغییر جهت نمایش نقشه در گوگل مپ

در گوگل مپ می توانید از هر چشم اندازی موقعیت خود را مشاهده کنید. تنها کافی است از قطب نمای موجود در صفحه استفاده کنید. در صورتی که قطب نما را به سمت شمال تنظیم نمایید می توانید نمای فضایی کاملی را از ساختمان ها و عوارض شهری مشاهده کنید.

 

نکات جالب درباره سرویس گوگل مپ

تگ گذاری و مشخص کردن لوکیشن های متداول در گوگل مپ

مکان هایی که بیشتر به آن جا رفت و آمد دارید به عنوان لوکیشن متداول در گوگل مپ قابل تشخیص هستند. تنها کافی است مطابق با شکل زیر نام خاص را برای لوکیشن ثبت کنید. فراموش نکنید که در گوگل مپ تنها محل های بدون اسم قابل تگ گذاری هستند. به عنوان مثال یک فروشگاه معروف در اطراف منزل شما در گوگل مپ کاملا شناخته شده است و بنابراین قابل تگ گذاری نیست؛ اما منزل دوست شما نام خاصی در گوگل مپ ندارد و می توانید برچسب خاص خود را برای آن انتخاب کنید.

 

نکات جالب درباره سرویس گوگل مپ

بررسی و ردیابی فروشگاه ها با گوگل مپ

گوگل مپ تنها برای ردیابی افراد در جاده و خیابان نیست؛ بلکه شما می توانید با درج یک نقطه نمای کلی از مکان و امکانات داخلی آن به دست آورید. این قابلیت در حال حاضر برای فروشگاه ها در دسترس است. می توانید روی صفحه زوم کنید و محتویات و بخش های مختلف فروشگاه را بدون نیاز به حضور یافتن در آن مشاهده کنید. برای یافتن سرویس های بهداشتی، رستوران ها و هر بخش دیگری در این فروشگاه ها نیز می توانید با استفاده از گوگل مپ اقدام کنید.

 

نکات جالب درباره سرویس گوگل مپ


پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید

چه ترفند های دیگری برای استفاده ازگوگل مپ می شناسید؟پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 2 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

امین ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

سلام چطوری میشه تو گوگل مپ یا نرم افزار دیگه ای موقعیت لحظه ای خودمونو به اشتراک بذاریم؟مثلا میخوام بجای اینکه با دوستم پیامک بدیم و هی بپرسیم کجایی!؟ کاری کنیم که هرکدوممون هروقت خواست بتونه روی نقشه موقعیت مکانی اون یکیمونو ببینه؟خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.تشکر

امیر محمد ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

سلام

با مسنجر لاین و تلگرام میشه لوکیشن رو فرستاد

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام