چگونه از صفحه ی آیفون یا آیپد خود ویدیو ضبط کنید؟

در هر سیستم عاملی یکی از مواردی که زیاد استفاده می شود و بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند ضبط ویدیو از صفحه نمایش است. این کار در اندروید با وجود آزادی کافی برای توسعه دهندگان بسیار راحت تر از سیستم عامل آی او اس صورت می گیرد. اما این بدین معنی نیست که امکان ضبط صفحه نمایش آیفون وجود نداشته باشد بلکه اگر دارای مک باشید آن وقت می توانید از روش رسمی که اپل برای ضبط ویدیو از صفحه نمایش موبایل و تبلت های خود در نظر گرفته است استفاده کنید. اگر هم همچون اکثر کاربران دارای کامپیوتر یا لپ تاپ ویندوزی باشید باز هم جای نگرانی نیست و می توانید با استفاده از یک نرم افزار جانبی همین کار را اجرایی کنید. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ی ضبط ویدیو از صفحه نمایش آیفون یا آیپد با استفاده از هر دو روش سیستم مک و ویندوز آشنا کنیم.

 

توجه داشته باشید که این قابلیت برای توسعه دهندگان اپلیکیشن ها طراحی شده اما می تواند توسط هر کسی استفاده شود. حال می توانید آموزش های زیر را که به صورت جداگانه برای سیستم مک و ویندوزی شرح داده شده اند دنبال کنید، به ضبط ویدیو از صفحه نمایش آیفون یا آیپد خود بپردازید و آن را با دوستان یا مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

 

ضبط ویدیو از صفحه ی آیفون یا آیپد در مک

اگر آیفون یا آیپد شما دارای آی او اس 8 یا بالاتر و مک شما بر روی نسخه ی Yosemite یا جدیدتر اجرا می شود تنها چیزی که برای ضبط صفحه نمایش نیاز خواهید داشت یک کابل لایتنینگ به یو اس بی عادی است. آیفون یا آیپد شما باید دارای کابل لایتنینگ (Lightning) باشد و آن دسته از دستگاه هایی که بیشتر از 30 پین داشته باشند (مثل آیپد 3، آیفون 4s و…) پشتیبانی نمی شوند.

اول از هرچیزی آیفون یا آیپد خود را به صورت معمول به مک وصل کنید. بدین منظور از همان کابلی که همواره برای شارژ یا استفاده از آیتونز به مک وصل می کنید استفاده نمایید.

گوشی را آنلاک کرده و نرم افزار iTunes را بر روی مک اجرا کنید. مطمئن شوید که آیتونز دستگاه شما را شناسایی کرده باشد. احتمالاً پیغامی به صورت Trust This Computer را بر روی دستگاه مشاهده خواهید کرد که کافیست با ضربه زدن روی دکمه ی Agree با آن موافقت کنید.

 

 

قابلیت ضبط صفحه از پخش کننده ی QuickTime Player استفاده می شود که به صورت پیش فرض در مک او اس تعبیه شده است. با اینکه این پخش کننده برگرفته شده از ورژن ویندوزی آن است اما QuickTime ویندوز چنین قابلیتی را پشتیبانی نمی کند و قابلیت مربوطه مخصوص سیستم مک است.

برای ضبط صفحه آیفون یا آیپد آن را به مک وصل کرده و سپس کلیدهای Command+Space را بفشارید تا نوار جستجو باز شود. نام “QuickTime” را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید. شما همچنین می توانید این کار را بصورت عادی از طریق دنبال کردن مسیر Finder > Applications > QuickTime Player انجام دهید.

 

 

در داخل پخش کننده به ترتیب بر روی قسمت های File > New Movie Recording کلیک کرده تا ضبط ویدیو آغاز شود.

 

 

یک پنجره ی پاپ آپ ظاهر می شود که به صورت پیش فرض وب کم مک را فعال کرده و نمایش می دهد. اما در کنار آیکون قرمز رنگ ضبط، بر روی شکل فلش کلیک کنید تا صفحه ی آیفون یا آیپد شما نمایش داده شود.

شما همچنین قادر خواهید بود میکروفون موردنظر خود را نیز در اینجا انتخاب کنید. به عنوان مثال وقتیکه از صفحه گوشی شما ویدیو گرفته می شود، صداها نیز با استفاده از میکروفون متصل به مک ضبط گردند.

 

 

صفحه نمایش آیفون یا آیپد شما بر روی پخش کننده ی Quicktime ظاهر می شود و می توانید با کلیک روی دایره ی قرمز رنگ، ضبط را آغاز کنید. وقتیکه ضبط آغاز گردد، زمان و حجم فایل را بصورت لحظه ای مشاهده خواهید کرد و قابل توجه است که جهت جلوگیری از حواس پرتی تا وقتیکه ضبط پایان یابد، ساعت بر روی 9:41 صبح تنظیم شده و نام اپراتور سیم کارت شما نیز پنهان می گردد.

 

 

وقتیکه کارتان تمام شد می توانید به راحتی ویدیوی ضبط شده ی خود را ذخیره کنید. بدین منظور کافیست وارد منوی File > Save شده و سپس نام و محل ذخیره سازی فایل را انتخاب نمایید.

 

 

به یمن وجود قابلیت Share در مک او اس همچنین می توانید بر روی دکمه ی مربوط به آن در داخل پخش کننده کلیک کرده و سپس ویدیوی ضبط شده را به صورت مستقیم بر روی شبکه های اجتماعی و مجازی همچون یوتیوب، فیسبوک، ویمیو و… آپلود کنید.

 

 

به عنوان یک نکته ی اضافی باید بگوییم که شما همچنین قادر خواهید بود با استفاده از این پخش کننده به ضبط صفحه نمایش مک خود نیز بپردازید. کافیست اینبار به جای گزینه ی New Movie Recording بر روی گزینه ی New Screen Recording کلیک کنید. ضبط وب کم با این پخش کننده هم که کار ساده ای می باشد و به صورت پیش فرض انجام می پذیرد.

 

ضبط ویدیو از صفحه ی آیفون یا آیپد در ویندوز

شما همچنین قادر به ضبط ویدیو از صفحه نمایش آیفون یا آیپد با استفاده از ویندوز خواهید بود با این تفاوت که اینبار اپل روشی رسمی برای این کار ارائه نکرده است بنابراین به استفاده از قابلیت AirPlay خواهیم پرداخت. این ترفند اینگونه عمل خواهد کرد که ابتدا با استفاده از AirPlay و ارتباط وایرلس، صفحه نمایش دستگاه خود را بر روی ویندوز ظاهر کرده و سپس از یک ضبط کننده صفحه ی ویندوز استفاده می کنیم.

برای ظاهر کردن صفحه آیفون روی ویندوز نیز اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد اما ما استفاده از خود قابلیت AirPlay و نرم افزار ساده و رایگان LonelyScreen را پیشنهاد می کنیم که یک دریافت کننده جهت نصب روی ویندوز حساب می شود. این برنامه را بر روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کرده و سپس در آیفون خود صفحه را از پایین به سمت بالا بکشید تا مرکز کنترل ظاهر شود. حال بر روی AirPlay Mirroring ضربه زده و گزینه ی LonelyScreen را انتخاب کنید تا اتصال به کامپیوتر برقرار شود.

جهت آشنایی بیشتر و آموزش کامل تر نرم افزار LonelyScreen می توانید به این آموزش مراجعه کنید

 

محتویات صفحه نمایش آیفون یا آیپد شما بر روی نرم افزار LonelyScreen در ویندوز دریافت و ظاهر می شود.

 

 

هم اکنون می توانید از هر ابزار و نرم افزار ضبط کننده صفحه ی ویندوز که تعدادشان کم هم نیست استفاده کنید. اگر ویندوز 10 دارید راحت ترین گزینه این خواهد بود که از قابلیت Game Bar آن استفاده کنید. بدین منظور کلیدهای ترکیبی Windows+G را فشار داده و در سوالی که پرسیده می شود بر روی Yes, this is a game کلیک کنید. هم اکنون می توانید در نواری که روی صفحه قرار می گیرد با ضربه زدن روی دکمه ای رکورد (شکل دایره ی قرمز رنگ) به ضبط از صفحه نمایش بپردازید.

وقتیکه بر روی Stop کلیک کنید ویندوز کلیپ ضبط شده از پنجره ی LonelyScreen را در مسیر C:\Users\NAME\Videos\Captures و با فرمت mp4 ذخیره خواهد کرد. البته این در صورتی خواهد بود که تنظیمات پیش فرض Game Bar را تعییر نداده باشید.

 

 

در پایان بد نیست بگوییم که برخی از بازی ها به صورت پیش فرض قابلیتی را برای ضبط از صفحه ی بازی در نظر می گیرند که در آنصورت دیگر نیازی به کامپیوتر و استفاده از این راه ها نخواهید داشت اما خُب این روش ها همیشه جواب می دهند و هرگونه محدودیت جلوی رویتان را بر می دارند. امیدوام که از این ترفند نهایت لذت و استفاده را برده باشید و خوشحال می شویم که تجربه ی خود در کار با آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 95
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام