چگونه در پاورپوینت به سایر اسلایدها لینک دهیم؟

وقتیکه در حال ارائه ی یک پاورپوینت هستید می توانید از کلیدهای پس (Backspace) و پیش (Forward) موجود در کیبورد برای چرخیدن در اسلایدها استفاده کنید. همانطور که مشخص است کلید پس برای بازگشت به اسلاید قبلی و کلید پیش برای رفتن به اسلاید بعدی استفاده می شود و واقعاً هم بهترین گزینه برای این کارها هستند. با این حال متاسفانه کلید میانبری تعبیه نشده است تا با فشردن آن به یک اسلاید مشخص ارجاع داده شوید. اما می توانید همین کار را با قابلیت لینک دادن به سایر اسلایدها در پاورپوینت اجرایی کنید. این لینک ها می توانند بر روی یک شکل یا متن قرار گیرند و با کلیک روی آنها، اسلاید مشخص شده توسط خود را مشاهده کنید. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ی این کار آشنا کنیم.

 

اضافه کردن شکل

فایل پاورپوینت خود را باز کرده و وارد اسلایدی شوید که قصد دارید در داخل آن یک لینک به اسلاید دیگر قرار دهید. حال در بالای صفحه وارد تب Insert شده و در زیر قسمت Shapes شکل موردنظر خود را جهت اضافه کردن به اسلاید انتخاب کنید. بعد از انتخاب، می توانید آن را با سایز و رنگ موردنظر خود در محل مناسب داخل اسلاید قرار دهید. توجه داشته باشید که آن را در پشت پس زمینه قرار ندهید تا نتوان رویش کلیک کرد بلکه اگر قصد دارید تا کمتر در دید باشد می توان میزان تاری (Opacity) آن را کاهش دهید. همه ی این گزینه های ویرایش شکل، قابلیت هایی است که خود پاورپوینت در اختیارتان می گذارد.

 

 

اضافه کردن لینک به شکل

شکل اضافه شده را انتخاب کرده سپس دوباره به تب Insert رفته و اینبار بر روی دکمه ی Action کلیک کنید.

 

 

در پنجره ی Action Settings گزینه ی Hyperlink to را زیر قسمت Action on click انتخاب کنید. اکنون در منوی کشویی زیر آن گزینه ی Slide را انتخاب نمایید. یک پنجره ی کوچک دیگر باز می شود که در داخل آن لیست اسلایدهای شما مشاهده می شود. حال کافیست اسلاید موردنظر خود را انتخاب کرده و سرانجام روی دکمه ی OK کلیک کنید.

 

 

کار انجام شده و اکنون می توانید در هنگام ارائه ی خود بر روی این شکل کلیک کرده تا به اسلاید موردنظر خود ارجاع داده شوید.

 

اضافه کردن لینک به متن

اگر به هر دلیلی همچون کاهش ریسک فراموشی، نمی خواهید از شکل در اسلاید خود استفاده کنید می توانید همین کار را با متن هم انجام دهید. روال کار دقیقاً مشابه قبل خواهد بود. یعنی ابتدا یک باکس متنی ایجاد کرده و بعد از نوشتن متن خود همان کارهای بالا را تکرار می کنید.

امیدوارم که از این ترفند کاربردی برای نرم افزار محبوب پاورپوینت لذت برده باشید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 4.50
[ 4 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام