چند راه موثر در افزایش طول عمر باتری آیفون

پنج شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴
  • 1,828 views
  • 2

آیفون یکی از پرکاربردترین تلفن‌های همراه و همچنین بهترین محصول کمپانی اپل می‌باشد. این دستگاه‌ها به خاطر کیفیت بالا و ویژگی‌هایی که در هیچ تلفن‌ همراه دیگری وجود ندارد و همچنین سیستم عامل قدرتمند iOS، به محبوبیت رسیده است. ویژگی‌هایی مانند حسگر حرکتی، سنسور شتاب دهنده، حسگر اثر انگشت، دوربین فوق العاده با کیفیت و …

از همین رو  ترفند‌ها تصمیم گرفته است تا مقاله ای در جهت عرضه راه‌کارهایی برای افزایش عمر باتری گوشی‌های آیفون به رشته تحریر آورد تا کاربران آیفون بتوانند حداکثر استفاده را از گوشی‌های خود ببرند. بنابر این اگر از تخلیه زود باتری خود رنج می‌برید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 

1 – جلوگیری از اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه

نسخه‌های جدید iOS این قابلیت را به کاربران می‌دهند که کاربران اپلیکیشن‌های پس زمینه خود را مدیریت، فعال و یا غیر فعال نمایند. به عنوان مثال اگر شما از شبکه اجتماعی اینستاگرام، در ساعات خاصی از روز استفاده می‌نمایید بهترین راه آن است که از فعالیت این نرم افزار در پس زمینه گوشیتان جلوگیری نمایید.مدیریت اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه تاثیر فوق العاده ای را در مصرف باتری شما به وجود خواهد آورد. برای دسترسی به این بخش کافیست تا وارد تنظیمات Settings شده، به قسمت General  رفته و سپس گزینه Background App Refresh را لمس کرده تا وارد صفحه تنظیمات شوید.

ios-background-refresh

 

2 – جلوگیری از آپدیت اتوماتیک برنامه‌ها

سیستم عامل iOS نیز همانند اندروید از آپدیت اتوماتیک برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند. اما به نظر نمیرسد که نیاز واجبی به این مورد داشته باشید. چرا که ممکن است در شرایطی که شما درصد شارژ کمی دارید این اقدام موجب مصرف آن شود.

برای این کار وارد بخش Settings شده، سپس به قسمت Itunes & App Store رفته و تیک گزینه Updates را به حالت غیرفعال درآورید.

 

ios-update

3 – فعال کردن حالت شفافیت اتوماتیک

iOS با استفاده از سنسور نور خود این قدرت را دارد تا میزان نور محیط را درک کرده و بر اساس آن میزان شفافیت صفحه شما را تنظیم نماید. برای فعال کردن این گزینه کافیست به بخش Settings رفته و سپس وارد قسمت Wallpapers & Brightness شده سپس گزینه Auto-Brightness را به صورت فعال درآورید.

در iOS 9 به بالاتر نیز شما باید وارد بخش Display & Brightness شوید.

ios-autobrightness

 

4 – رعایت مالتی تسکینگ

سیستم عامل iOS قابلیت مالتی تسکینگ (چند وظیفگی) را به کاربر می دهد که به واسطه آن کاربران قادر به فعال نگاه‌ داشتن چند برنامه به صورت همزمان خواهند بود. البته این نکته مهم است که همواره چند وظیفگی فشار بیشتری را بر روی CPU دستگاه آورده و در نتیجه منجر به زودتر خالی شدن شارژ گوشیتان خواهد شد.

 

5 – خاموش کردن بلوتوث و وای-فای بعد از استفاده

این بسیار مهم است که پس از استفاده بلوتوث و وای-فای در صورتی که کار خاصی با این قابلیت‌ها ندارید آنها را به حالت غیر فعال و یا Off در بیاورید. زیرا این دو ویژگی موجب کاهش مصرف باتری شما خواهند شد.

ios-bluetooh

 

6 – نرم افزار‌های قاتل باتری را پیدا کنید

شما قادر خواهید بود تا با رفتن به قسمت Settings، وارد بخش General و سپس بخش Usage شده و بر روی Battery Usage کلیک کرده تا لیستی از میزان مصرف نرم افزار‌ها از باتری گوشیتان مشخص شود. در صورتی که از نرم افزار‌های جانبی که از میزان باتری زیادی استفاده کرده و البته خیلی هم مورد استفاده شما نمی‌باشند، از حافظه گوشیتان پاک نمایید.

در iOS 9 به بالا نیز کافیست تا از بخش Settings وارد بخش Battery شده تا به تنظیمات فوق دسترسی یابید.

ios-battery-usage

 

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 2 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

Najme ۱۵ دی ۱۳۹۴

سلام گزینه Background app refresh را باید فعال کنیم یا غیر فعال؟؟ممنون

معین ۱۵ دی ۱۳۹۴

سلام. اگر این گزینه رو غیر فعال کنید دیگر هیچ اپلیکیشنی در پس زمینه مانند تلگرام و غیره کار نخواهد کرد. بنابر این در هنگام آمدن یک پیغام در تلگرام به شما اطلاع داده نخواهد شد. اگر با این موضوع مشکلی ندارید خاموشش کنید اما اگر نمیخواهید اینگونه بشه بهتره که روشن باشه و به صورت دستی نرم افزارهارو که در پایین همین گزینه وجود دارن روشن و یا خاموش کنید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام