چگونه تصحیح خودکار آی او اس را بر روی چند زبان تنظیم کنیم؟

فکر نکنم این روزها شخصی پیدا بشود که تنها به یک زبان صحبت کند. خصوصاً در کشور ما، انگلیسی یک زبان بسیار مهم و مورد نیاز برای یادگیری است و همه ی ما از آن برای تایپ کردن نیز استفاده می کنیم. حال ممکن است این تعدد زبان ها در آی او اس موجب اشتباه در قابلیت تصحیح خودکار کلمات شود. چه بسا که زبان های مورد استفاده ی شما دارای حروف الفبای مشابه باشند. به عنوان مثال در حال تایپ واژه ی boire هستید اما تصحیح خودکار آی او اس به شما واژه ی Boise را پیشنهاد می دهد. یعنی فرض کنید که وارد بار می شوید و یک شهر کوچک آمریکایی را سفارش می دهید! خوشبختانه اگر چند دقیقه ای وقت بگذارید و زبان جدید خود را برای سیستم عامل مشخص و اضافه کنید دیگر با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. با ما همراه باشید تا شما را با نحوه ی این کار آشنا کنیم.

 

برای اضافه کردن یک زبان جدید ابتدا وارد بخش Settings گوشی شده و سپس به ترتیب قسمت های General > Keyboard > Keyboards را باز کنید.

 

 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید من هم اکنون در حال استفاده از زبان انگلیسی بریتانیایی هستم و اموجی ها نیز بر روی دستگاهم نصب شده اند. حال برای اضافه کردن زبان جدید کافیست روی دکمه ی Add New Keyboard ضربه زده و زبان موردنظر خود را انتخاب کنید که در اینجا من قصد اضافه کردن زبان فرانسوی (French) را دارم.

 

 

بعد از نصب اگر قصد تغییر ترتیب زبان های فعال صفحه کلید را دارید یا اینکه می خواهید برخی از آنها را حذف کنید می توانید از همین صفحه ای که هم اکنون باز است استفاده نمایید. بر روی دکمه ی Edit ضربه زده و سپس اگر می خواهید زبانی را حذف کنید روی دکمه ی قرمز کنار آن ضربه بزنید. با کشیدن هر زبان به سمت بالا یا پایین نیز می توانید ترتیب موردنظر خود را بر روی آنها اعمال کنید.

 

 

حال من هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی را بر روی صفحه کلید خود دارم. تفاوت این دو زبان را می توانید در محل قرار گیری دو حرف Q و A متوجه شوید. برای تغییر زبان نوشتار نیز کافیست روی دکمه ای که به شکل کره زمین است ضربه بزنید.

 

 

از این پس حتی اگر صفحه کلید من بر روی زبان انگلیسی تنظیم شده باشد اما شروع به تایپ فرانسوی کنم، آی او اس به صورت خودکار این کار را تشخیص داده و کلمات زبان فرانسوی را به من پیشنهاد خواهد داد و دیگر خبری از تصحیح خودکار اشتباه و مسخره نخواهد بود.

 

 

امیدوارم که این آموزش برایتان مفید واقع شده باشد.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام