چگونه تمام لینک های موجود در یک صفحه اکسل را حذف کنیم؟

مایکروسافت با انتشار مجموعه ی آفیس خود به عنوان شناخته شده ترین کمپانی در حوزه ی کار با متن و اسناد مطرح گردید و کمتر کاربر رایانه پیدا می شود که تاکنون با این مجموعه نرم افزارها از جمله ورد، اکسل و پاورپوینت کار نکرده باشد. این برنامه های کار با متن همچنین از بسیاری عناصر دیگر مثل فونت، سایز، رنگ، جدول، تصویر، ویدیو، اشکال و… پشتیبانی می کنند و همانطور که می دانید یکی از مهمترین آنها لینک ها هستند. به عنوان مثال شما می توانید متون لینک دار موجود در وبسایت ها را با حفظ فرمت وارد پروژه ی اکسل خود کنید. اما این لینک ها همیشه مفید نخواهند بود و در اکثر مواقع ما قصد حذف آنها را داریم. فرض کنید که در حال تکمیل یک لیست فیلم هستید و عناوین موجود را نیز از اینترنت کپی می کنید، در نتیجه این عناوین لینک وبسایت ها را نیز با خود در پی خواهد داشت. خوشبختانه با ترفندی که قصد شرح آن را داریم قادر خواهید بود به راحتی و تنها با چند کلیک، تمام لینک های موجود در صفحه اکسل خود را حذف نمایید. ادامه ی مطلب را از دست ندهید.

 

نرم افزار اکسل را باز کرده و به صفحه ای بروید که قصد دارید تمام لینک هایش را حذف کنید. اگر می خواهید تمام لینک ها را حذف کنید می توانید با کلیک روی شکل مثلث در گوشه ی سمت چپ بالا، تمام سلول ها را انتخاب نمایید. همچنین می توانید همین کار را با کلید میانبر Ctrl+A انجام دهید.

 

 

اگر هم می خواهید لینک های یک ستون، یک ردیف یا چند سلول حذف شوند کافیست همان ها را انتخاب کنید.

بعد از آن در نوار بالای برنامه به تب Home رفته و در سمت راست ترین قسمت این تب یعنی Editing چندین ابزار را مشاهده خواهید کرد. برخی از این ابزارها برای مرتب سازی سلول ها، جایگزینی اطلاعات و… استفاده می شوند اما یکی از آنها مخصوص کاری است که ما قصد انجام آن را داریم. یعنی دکمه ای به شکل یک پاک کن صورتی رنگ.

 

 

این دکمه شامل یک منوی کشویی می باشد که گزینه های مختلفی را جهت پاک سازی شامل می شود. بعد از اینکه در مرحله ی اول سلول های موردنظر خود را انتخاب کردید، این منوی کشویی را باز کرده و بر روی گزینه ی Remove Hyperlinks کلیک نمایید تا تمام لینک های موجود در سلول های انتخاب شده حذف گردند.

 

 

شاید برایتان سوال باشد که چرا در این منو از گزینه ی Clear Hyperlinks استفاده نکردیم. این ابزار تنها لینک را از روی متن حذف می کند اما فرمت آن را تغییر نمی دهد یعنی متن مربوطه همچنان با زیر خط و رنگ آبی باقی می ماند در صورتی که با استفاده از گزینه ی Remove Hyperlinks تمام این موارد حذف شده و متن مربوطه به فرمت عادی بر می گردد. امیدوارم که از این ترفند لذت برده باشید.

چه امتیازی می دهید؟
5 / 5.00
[ 1 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 1 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

محمد رضا ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

چگونه می توان از لینک های داده شده در اکسل محافظت کرد(یک فایل کاری دارم که همه لینک هاش بعد از هنگ کردن سیستم یا مساءل دیگه پاک میشن چکارش کنم) ممنون از اینکه جوابمو واضح میدین

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام