چگونه رمز عبور را از روی یک فایل پی دی اف حذف کنیم؟

پنج شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
  • 4,406 views
  • 0

چگونه رمز عبور را از روی یک فایل پی دی اف حذف کنیم؟

همانطور که میدانید برخی از فایل های پی دی اف با یک پسورد رمزگذاری می شوند و در نتیجه هنگام باز کردن آنها نیاز است هر دفعه پسورد مربوطه را وارد نمایید. بدون شک اگر زیاد با این پی دی اف سر و کار داشته باشید از هر بار وارد کردن رمز عبور آن خسته خواهید شد. خوشبختانه اگر مطمئن هستید که فایل شما در یک جای امن قرار دارد می توانید خودتان نسبت به حذف رمزگذاری آن اقدام کنید. در ادامه ی مطلب دو روش متفاوت را جهت اجرایی کردن این کار برایتان شرح می دهیم. روش اول بر روی هر سیستم عامل و هر اپلیکیشنی اجرا می شود اما روش دوم با استفاده از نرم افزار مشهور Adobe Acrobat صورت می گیرد. توجه داشته باشید جهت اجرایی کردن هر دو روش نیاز است تا رمز فایل خود را بدانید و نمی توانید این کار را جهت کرک کردن فایل یا در هنگام فراموشی رمز عبور اجرا کنید. با ما همراه باشید.

 

یک ترفند راحت: پرینت به پی دی اف

شاید فکر کنید که تیتر نوشته شده احمقانه است اما شما می توانید با استفاده از پرینت گرفتن فایل به یک پی دی اف جدید، به راحتی رمز عبور آن را حذف کنید. سیستم شما یک نسخه ی تکراری و مشابه از فایل پی دی اف تهیه خواهد کرد با این تفاوت که دیگر خبری از رمزگذاری آن نیست.

توجه داشته باشید که ممکن است برخی از فایل های پی دی اف به گونه ای رمزگذاری شوند که امکان پرینت گرفتن آنها نیز وجود نداشته باشید. در اینصورت متاسفانه این روش نیز جواب نخواهد داد اما می توانیم بگوییم که این نوع از فایل ها بسیار خاص هستند و برای اکثر فایل های PDF می توانید از همین روش استفاده کنید.

شما می توانید این روش را به راه های مختلفی اجرایی کنید. اگر از مرورگر گوگل کروم بر روی ویندوز، مک او اس، لینوکس، یا کروم او اس استفاده می کنید می توانید آن را بصورت مستقیم از داخل مرورگر انجام دهید. بدین منظور می توانید فایل پی دی اف خود را با استفاده از مرورگر کروم باز کرده و بعد از وارد کردن رمز فایل، در نوار وظیفه موجود در بالای صفحه، بر روی دکمه ی Print کلیک کنید.

 

 

در زیر قسمت Destination بر روی دکمه ی Change کلیک کنید. هم اکنون گزینه ی Save as PDF را انتخاب کرده و بعد از کلیک روی دکمه ی Save می توانید نام و مسیر ذخیره سازی فایل پی دی اف را انتخاب کنید. محتویات پی دی اف جدید دقیقاً مشابه فایل قبلی می باشد اما دیگر خبری از پسورد آزار دهنده ی آن نخواهد بود.

 

 

روش بالا بر روی مرورگر کروم و در تمام سیستم عامل ها اجرایی می شد اما همچنین می توانید همان را در سایر برنامه ها و پرینترهای پی دی اف نیز امتحان کنید. به عنوان مثال ویندوز 10 دارای یک پرینتر پی دی اف پیش فرض می باشد، یعنی اینکه می توانید ترفند شرح داده شده را به طریق مشابه در مرورگر مایکروسافت اج و همچنین برنامه های پی دی اف خوان دیگر اجرایی کنید.

به عنوان مثال فایل موردنظر خود را با استفاده از مرورگر مایکروسافت اج باز کرده و رمز عبور را وارد نمایید. در نوار بالایی صفحه بر روی دکمه ی Print کلیک کنید.

 

 

در فیلد Printer گزینه ی Microsoft Print to PDF را انتخاب کنید. هم اکنون می توانید روی دکمه ی Print کلیک کرده و نام و محل ذخیره سازی فایل پی دی اف جدید را انتخاب نمایید.

شما می توانید این ترفند را در ویندوز 10 بر روی هر پی دی اف خوانی انجام دهید. کافیست گزینه ی پرینتر را بر روی Microsoft Print to PDF قرار دهید. برای نسخه های پیشین ویندوز هم نیاز است تا در ابتدا یک پرینتر به پی دی اف را بر روی سیستم نصب کنید یا اینکه از همان راه نخست یعنی مرورگر کروم استفاده کنید.

 

 

این روش حتی بر روی سایر سیستم عامل ها نیز قابل اجرا است. به عنوان یک مثال دیگر در مک نیز می توانید با استفاده از Preview یا هر پی دی اف خوان دیگر همین کار را انجام دهید.

فایل پی دی اف خود را با استفاده از نرم افزار Preview باز کرده و رمز عبور آن را وارد نمایید. هم اکنون به ترتیب بر روی File و سپس گزینه ی Print کلیک کنید.

 

 

بر روی دکمه ی کشویی PDF در پایین صفحه کلیک کرده و گزینه ی Save as PDF را انتخاب نمایید.

 

 

روش رسمی: استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat Pro

شما همچنین می توانید بصورت رسمی تر این کار را با استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat Pro نیز انجام دهید. توجه داشته باشید که این برنامه با Adobe Acrobat Reader متفاوت بوده و پولی است. به کمک این برنامه حتی می توانید محدودیت های پرینت فایل های پی دی اف را نیز دور بزنید و در هر صورت، پسورد فایل خود را حذف کنید.

بدین منظور فایل خود را با استفاده از برنامه Adobe Acrobat Pro باز کرده و رمز آن را وارد کنید تا باز شود. بر روی آیکون قفل در گوشه ی سمت چپ صفحه کلیک کرده و سپس روی گزینه ی Permission Details کلیک نمایید. همچنین می توانید همین کار را با انتخاب گزینه های File > Properties و سپس کلیک روی تب Security انجام دهید.

 

 

در باکس Security Method گزینه ی No Security را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه ی OK کلیک کنید تا پسورد فایل حذف شود.

 

 

هم اکنون مسیر File > Save را دنبال کنید تا تغییرات صورت گرفته بر روی فایل شما ذخیره شود. اگر هم این کار را نکنید وقتیکه قصد دارید نرم افزار را ببندید از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید تغییرات را ذخیره کنید یا خیر. در اینصورت کافیست روی دکمه ی Yes کلیک نمایید.

 

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

ارسال دیدگاه

انتشار یافته : 0 ، در انتظار بررسی : 96
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظرات ممکن است بدون پاسخ تایید شوند. در اینصورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید.

افزایش لایک و فالوور

کی عکس تلگراممو دیده؟

رفع ریپورت تلگرام

کسب درآمد از ربات تلگرام

حرفه ای شدن در اینستاگرام